@
Skyaero
Q: Je opleiding word ik niet wijs van. Welke bachelors en masters heb je nu gedaan?
A: Ik heb een bachelor in elektromechanica gedaan (ik heb me gericht op elektrotechniek en ben daarna overgestapt naar software engineering). Master in kunstmatige intelligentie.
Q: Je hebt vrijwel geen werkervaring (9 maanden intern + 9 maanden freelance. Je moet het dus (nog) hebben van je opleiding: vertel dus iets meer wat je hebt gedaan. Wat was je afstudeeropdracht? Welke resultaten heb je daarbij behaald.
A: Ik heb een algoritme ontwikkeld voor vroege detectie en classificatie van longkankernoduli in CT-scans met behulp van deep learning-technieken, met name een Variational Autoencoder (VAE).
Q: Probeer niet vast te houden aan een 1-pagina cv, want je riskeert dat je informatie gaat weglaten die relevant is. Een ATS leest sowieso alle pagina's.
A:Dat wist ik niet, dit is erg waardevol, ik zal mijn projecten toevoegen als een tweede pagina.
Q: Je hebt "training gegeven over Machine/Deep learning". 'Machine learning' is een modewoord dat tegenwoordig zelfs lineaire regressie omvat. Je zou meer moeten uitweiden over wat je hebt gedaan: wat voor training, welke diepgang, welke (sub)onderwerpen en aan wie?
A: Ik heb geprobeerd de trefwoorden te koppelen aan Machine Learning/Deep learning. De studenten hadden beurzen van Huawei om te studeren aan hun universiteit (ja, die hebben er een). De onderwerpen waren basis Machine Learning, Deep Learning, maar het Framework moest concurreren met Tensorflow en Pytorch. Ook om hun producten te promoten, zoals inferentiechips, trainingschips.
Q: "Led practical lab" klinkt als student-assistent. Toont betrokkenheid en de wil om anderen te helpen, maar weinig van je eigen inhoudelijke vaardigheden.
A: Dat is waar, labs waren makkelijk, maar hadden taken zoals beeldclassificatie met ResNet (maar met Mindspore als framework). Sentimentanalyse en chatbots.
Q: "Biedt inzicht in opkomende AI-trends" gevolgd door een heleboel buzzwords. Iedereen die kan googelen kan "inzicht in trends" bieden. Nogmaals, werk uit wat je hebt gedaan.
A: Het laatste hoofdstuk van de training was om conceptueel uit te leggen wat GANS, Diffusion-modellen, Quantum computing, Reinforcement Learning, Knowledge Graph en autonoom rijden zijn. Toepassingen en hoe Huawei hierbij betrokken is.
Q: Rode lijn: training, coaching en presentaties geven. Maar waar is jouw ervaring met het ontwerpen en bouwen van AI-elementen? Ik ben nu halverwege je CV en je hebt me nog niet de indruk gegeven dat je zelfstandig iets met AI kunt ontwerpen of implementeren.
A: Ja, dat klopt, ik deed side projects, zoals e-commerce met Dialogflow, Langchain met OpenAI, database querying en fetching results + enhance answers met OpenAI API.
Q: "Engineer advanced AI solutions" laat 'advanced' weg, je was een stagiair. Nogmaals, wat heb je eigenlijk gedaan, wat was het resultaat?
A: Ik heb verschillende soorten Variational autoencoders gebruikt. Conditional variational Autoencoder (om de dataset sample te vergroten), Contrastive VAE (vergroot het verschil tussen elk label). De resultaten waren echt slecht, in dit geval omdat de medische data alleen door experts kunnen worden bekeken. Ik heb ook in verschillende delen van het medisch centrum gewerkt, scripts gegenereerd om Json-ophalen te verbeteren (ze hadden er geen), het systeem constant updaten, CI/CD.
Q: "LangChain geïmplementeerd" Waarom? Voor wie? Hoe?
A: Je hebt gelijk, ik had dit beter moeten parafraseren. Dit werd in de backend gebruikt om taalmodellen (zoals GPT) te integreren met andere tools, gegevensbronnen (Arxiv) en processen, waardoor het makkelijker werd om complexe applicaties te bouwen. Ik heb bijvoorbeeld een medische chatbot gemaakt die medische gegevens ophaalt en gebruikers antwoordt met meer actuele gegevens. Gebruikers kunnen vragen (ik heb deze symptomen, welke ziekte zou ik kunnen hebben, en het haalt de meest actuele gegevens op om te zoeken naar het meest geschikte resultaat). Ik deed dit als freelancer voor een klant.
Q: Noem de talen en hun niveau volgens het officiële Europese systeem (B1, C etc.). Ik neem aan dat Engels ook niet je moedertaal is.
A: Ja, ik heb dit nu toegevoegd aan mijn cv. Ik ben een native speaker Spaans.
Q: Ik kan geen projecten meer posten. Heb je deze projecten gedaan tijdens je werk of studie? Zo ja, post ze dan daar? Was het een hobby? Zo ja, noem het dan zo.
A: Ik heb ze gedaan terwijl ik werkte, voornamelijk. Ze waren om op de hoogte te blijven van LLM (Large language models) en AI-oplossingen. Ik blijf ze doen, het verbetert mijn Django-vaardigheden. Ik vind het medische vakgebied gewoon leuk, dus het is ook een hobby.
Q:Ik mis resultaten. Wat heb je gemaakt/bereikt?
A: Als dit gerelateerd is aan mijn scriptie, dan had ik 60% nauwkeurigheid in mijn 5 categorieën voor nodule classificatie. Maar mijn werk als freelancer omvat ook het werken voor particuliere klanten. Bijvoorbeeld dit:
Bouw een AI-zorgapplicatie die behandelplannen genereert om mensen te helpen herstellen van ziekten. Het was succesvol.