Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik probeer nu al bijna een jaar in mijn vrije tijd te solliciteren naar banen in de software-industrie. Ik heb 1 jaar geleden interviews gehad (dit was vóór mijn stage en mijn huidige baan). Sinds ik een baan heb, ben ik nooit gestopt met solliciteren. Ik wil Python-ontwikkelaar/AI-engineer worden. Tot mijn verbazing heb ik geen interviews gehad (hoewel ik over het algemeen veel ben verbeterd als ontwikkelaar) en nu kan ik niet eens voorbij ATS komen om interviews te krijgen. Mijn huidige baan is als zelfstandige, dus om in Nederland te kunnen blijven, heb ik een sponsoring nodig voor een hoogopgeleide migrant. Dus ja, ik ben op zoek naar advies over wat ik kan verbeteren, want ik heb het al opgegeven. Ik heb zelfs mijn vliegticket gekocht omdat mijn huidige verblijfsvergunning over een maand verloopt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNGxNi7mCY5K3thDMLtDya6y0j8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hsQrV0sN8h7CxtfFWUrznsBP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door savoyevatel op 19-08-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat is ATS?

In je CV staat twee keer een bachelor, BS. Ik zou die even veranderen naar BSc. en MSc.

Watvoor functies solliciteer je precies op?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:34:
Wat is ATS?

In je CV staat twee keer een bachelor, BS. Ik zou die even veranderen naar BSc. en MSc.

Watvoor functies solliciteer je precies op?
Applicant Tracking System. En soms systemen die geautomatiseerd CVs scannen enzo, maar ik denk niet dat zoveel bedrijven in Nederland dat doen.

Overall zou het iig goed zijn erbij te zetten dat je Nederlands kan, daarmee onderscheid je je iig van de vele andere buitenlandse studenten. Als iemand die niet in AI werkt, komt je werkervaring sinds je afstuderen wel een beetje over als student-assistent niveau. Tegelijk snap ik dat je wel een kip-ei probleem hebt als je goede werkervaring nodig hebt om werk te vinden.

En ik had zelf verwacht dat je in dit veld met de huidige economie zo een baan moet kunnen vinden. Je kan wellicht eens achter een paar aanbellen voor feedback. Maar ook inderdaad de vraag op wat voor een functies je solliciteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@SmurfLink ik gok dat ATS voor Applicant Tracking System staat ; vaak een soort halve automatische screening van je CV op bepaalde keywords.

Als ik snel het CV lees, weet ik niet zo goed of de ervaring met/voor Huawei een pluspunt of minpunt moet zijn; zeker gezien het gesteggel tussen de USA & China (en dus Huawei). Daarnaast zie ik een gat in je (beperkte) carriere van maart 2023 tot januari 2024?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@SmurfLink @Sissors Ik ben op zoek naar een Python-ontwikkelaar/AI-ontwikkelaar.

@MAX3400 Ik heb Django, Frontend Frameworks (React), Javascript en bootcamps geleerd en heb daarnaast gewerkt als elektrotechnisch ingenieur (omdat ik geen baan in mijn vakgebied kon vinden).

[ Voor 58% gewijzigd door savoyevatel op 19-08-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
In je ervaring lees ik vooral wat je hebt gedaan, maar niet wat het heeft bereikt. Focus op de impact en het ziet er gelijk veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@MAX3400 Moet ik mijn werk bij Huawei verwijderen en mijn projecten als Python-ontwikkelaar toevoegen (e-commerce, chatbots, langchain, RAG)? Ik heb minstens 5 goede projecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

savoyevatel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:41:
@MAX3400 Ik heb Django, Frontend Frameworks (React), Javascript en bootcamps geleerd en heb daarnaast gewerkt als elektrotechnisch ingenieur (omdat ik geen baan in mijn vakgebied kon vinden).
Mijn mening, maar allicht dat een ATS daar anders over denkt: vermeld dat gewoon in je CV. Dat laat in ieder geval zien dat je je tijd hebt besteed aan voor jezelf zorgen, nieuwe technieken leren, bezig blijven en rondkijken; nu leest het alsof je 9 maanden hebt zitten niksen ;)

Zeker in een begin van een carriere zou ik er persoonlijk voor kiezen om duidelijk & uitgebreid te zijn. En later ga / kan je vanzelf "kleinere projectjes / werkgevers" samenvatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:40

g0tanks

Moderator CSA
savoyevatel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:47:
@MAX3400 Moet ik mijn werk bij Huawei verwijderen en mijn projecten als Python-ontwikkelaar toevoegen (e-commerce, chatbots, langchain, RAG)? Ik heb minstens 5 goede projecten.
Ik zou persoonlijk Huawei houden. Het laat zien dat je voor een serieus bedrijf hebt gewerkt. Dat er politieke controverse om het bedrijf heen zit zou niet af moeten doen aan je ervaring/vaardigheden.
MAX3400 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:39:
Daarnaast zie ik een gat in je (beperkte) carriere van maart 2023 tot januari 2024?
Daarnaast is er een gat in de studie (Jan 2018 - Sept 2020) dat ook voor vraagtekens kan zorgen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
In dit topic lees ik dat je goed Nederlands spreekt/schrijft, maar jouw cv is Engels.
Ik zou alles in het Nederlands schrijven, maar duidelijk maken dat je ook Engels goed beheerst.

Ik denk dat dat voor veel bedrijven een net andere insteek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
savoyevatel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:41:
@SmurfLink @Sissors Ik ben op zoek naar een Python-ontwikkelaar/AI-ontwikkelaar.
Solliciteer je op junior, medior of senior functies? Dat kan ook al helpen. En idd je CV in het NL omzetten werkt ook vaak wat makkelijker.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@MAX3400 Dank u voor uw advies. hoe voeg ik dat toe aan mijn cv, in welk onderwerp? de kloof in de tijdlijn.

@g0tanks In die periode werkte ik als onderhoudstechnicus en ook als elektrotechnisch ingenieur. Ik heb het niet toegevoegd omdat het niet relevant is voor mijn cv en ik niet langer wil zijn dan 1 pagina.

@SmurfLink junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@canonball Ja, maar mijn Nederlands is hooguit middelmatig. Ik gebruik veel vertaling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

savoyevatel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:06:
@canonball Ja, maar mijn Nederlands is hooguit middelmatig. Ik gebruik veel vertaling.
Dan kan je in een CV beter/extra het volgende opnemen (soms); afhankelijk natuurlijk welke talen je spreekt. Ik vind dat als je een taal "lager dan middelbare school" praat, dat je gemiddeld moet kiezen. En dan alleen voor de kennis/opleiding die je hebt; iedereen kan in een andere taal misschien wel een biertje bestellen of een partner versieren; dat heeft weinig te maken dat je misschien 30% van je werk in een taal moet uitoefenen.

Talen
Nederlands: Gemiddeld tot goed
Engels: Moedertaal
Frans: Goed
Spaans: Gemiddeld

Dan is voor een beoordelaar / ATS ook meteen duidelijk als/of er spelfouten zijn, waarom een bepaalde zin een bepaalde woordkeuze heeft, etc. Plus je laat zien dat je meer dan 1 taalt goed tot perfect beheerst; mogelijk elders geboren bent / 1 of meer moedertalen; etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Er zijn ook officiële taalniveau’s waar je naar kunt verwijzen, zoals B1 of C2. Zie o.a. https://www.uvatalen.nl/n...rentiekader-voor-de-talen voor een uitgebreide toelichting van deze niveau’s. Dat is wat minder subjectief.

[ Voor 6% gewijzigd door Squawk op 19-08-2024 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:58
Heb je contact opgenomen met recruiters / bemiddelaars die vergelijkbare functies aanbieden / in jouw veld actief zijn?
Zij hebben toegang tot vacatures en een netwerk, waar jij dit niet hebt.

Bespreek vooraf duidelijk af onder welke voorwaarden ze jou mogen brmiddelen en ga nooit akkoord met exclusiviteit

Weinig bedrijven kunnen expat werkvergunningen regelen en dan zou een payroll constructie via een ander bedrijf een optie zijn.

Is dit een ideaal scenario? Nee.
Kun je daardoor mogelijk hier blijven en een paar jaar relevante ervaring opdoen? Ja

Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zie de term freelancer in de CV voorbijkomen. Veel grotere bedrijven zitten niet op freelancers te wachten (die halen ze van elders) en dan kan het een reden zijn om de CV terzijde te leggen omdat zij denken dat je alleen als freelancer wilt werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
savoyevatel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:06:
aan de snelheid te zijn waarop je een antwoord van Nederlands tekst geef in het Nederlands, verwacht ik dat je het goed begrijpt. Dat is voor bedrijven van belang, zodat ze weten dat als ze een mail ofzo na jouw sturen dat ze het in het nederlands kunnen doen, dat ze niet alles in het Engels hoeven te doen en dat ook teams meetings in het nederlands kunnen. Dat is een groot pluspunt tov dat je alleen Engels spreekt/verstaat. Dat hetgeen dat je verstuurd niet perfect Nederlands is, is voor technische functies vaak niet heel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savoyevatel
@MAX3400 Ik heb talen toegevoegd aan mijn cv. Nu je het zegt, vind ik het wel relevant.
@Aldoendex Ik ben gecontacteerd, maar ze reageren op dit moment niet. Ze zeggen dat het hiringproces is bevroren tot september.
@downtime Ik heb het veranderd naar "AI instructor" en Huawei, een de locatie is freelancer.
@canonball Bedankt, ik zal dit toevoegen aan mijn CV, in de hoop op betere resultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De rode draad in je CV laat niet zien dat je met AI hebt gewerkt. Ik lees veel buzz woorden zonder dat helder wordt wat je nu precies gedaan hebt.

Puntsgewijs
  • Je opleiding word ik niet wijs van. Welke bachelors en masters heb je nu gedaan?
  • Je hebt vrijwel geen werkervaring (9 maanden intern + 9 maanden freelance. Je moet het dus (nog) hebben van je opleiding: vertel dus iets meer wat je hebt gedaan. Wat was je afstudeeropdracht? Welke resultaten heb je daarbij behaald.
  • Probeer niet vast te houden aan een 1-pagina cv, want je riskeert dat je informatie gaat weglaten die relevant is. Een ATS leest sowieso alle pagina's.
  • Je hebt "training gegeven over Machine/Deep learning". 'Machine learning' is een buzz-woord waar tegenwoordig zelfs lineair regressie onder valt. Je moet meer uitwijden over wat je hebt gedaan: wat voor training, welke diepgang, welke (deel)onderwerpen en aan wie?
  • "Led practical lab" klinkt als student-assistent. Geeft betrokkenheid weer en de wil om anderen te helpen, maar voegt weinig toe aan je eigen inhoudelijke vaardigheden.
  • "Provides insight in AI emerging trends" gevolgd door een hele lading buzz-woorden. Iedereen die kan googleen kan "insight in trends" geven. Ook hier weer: meer uitwijden wat je precies gedaan hebt.
  • Rode lijn: training, begeleiding en presentaties geven. Maar waar is je ervaring met het ontwerpen en bouwen van AI elementen? Ik ben nu halverwege je CV en je hebt mij nog niet de indruk gegeven dat je zelfstandig iets met AI kunt ontwerpen of implementeren.
  • "Engineerd advanced AI solutions" laat 'advanced' weg, je was een intern. Ook hier weer, wat heb je nu werkelijk gedaan, wat was het resultaat?
  • "Implemented LangChain" Waarom? voor wie? hoe?
  • Benoem de talen en hun niveau conform het officiële Europese systeem (B1, C etc). Ik neem aan dat Engels ook niet je moedertaal is.
  • Projecten kan ik nu niet plaatsen. Heb je deze projecten gedaan tijdens je werk of studie? Plaats ze dan ook daaronder? Is het hobby geweest? Benoem het dan ook op die wijze.
  • Ik mis resultaten. Wat heb je gemaakt/bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@Squawk Mijn niveau is maximaal B2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@Skyaero

Q: Je opleiding word ik niet wijs van. Welke bachelors en masters heb je nu gedaan?
A: Ik heb een bachelor in elektromechanica gedaan (ik heb me gericht op elektrotechniek en ben daarna overgestapt naar software engineering). Master in kunstmatige intelligentie.

Q: Je hebt vrijwel geen werkervaring (9 maanden intern + 9 maanden freelance. Je moet het dus (nog) hebben van je opleiding: vertel dus iets meer wat je hebt gedaan. Wat was je afstudeeropdracht? Welke resultaten heb je daarbij behaald.
A: Ik heb een algoritme ontwikkeld voor vroege detectie en classificatie van longkankernoduli in CT-scans met behulp van deep learning-technieken, met name een Variational Autoencoder (VAE).

Q: Probeer niet vast te houden aan een 1-pagina cv, want je riskeert dat je informatie gaat weglaten die relevant is. Een ATS leest sowieso alle pagina's.
A:Dat wist ik niet, dit is erg waardevol, ik zal mijn projecten toevoegen als een tweede pagina.

Q: Je hebt "training gegeven over Machine/Deep learning". 'Machine learning' is een modewoord dat tegenwoordig zelfs lineaire regressie omvat. Je zou meer moeten uitweiden over wat je hebt gedaan: wat voor training, welke diepgang, welke (sub)onderwerpen en aan wie?
A: Ik heb geprobeerd de trefwoorden te koppelen aan Machine Learning/Deep learning. De studenten hadden beurzen van Huawei om te studeren aan hun universiteit (ja, die hebben er een). De onderwerpen waren basis Machine Learning, Deep Learning, maar het Framework moest concurreren met Tensorflow en Pytorch. Ook om hun producten te promoten, zoals inferentiechips, trainingschips.

Q: "Led practical lab" klinkt als student-assistent. Toont betrokkenheid en de wil om anderen te helpen, maar weinig van je eigen inhoudelijke vaardigheden.

A: Dat is waar, labs waren makkelijk, maar hadden taken zoals beeldclassificatie met ResNet (maar met Mindspore als framework). Sentimentanalyse en chatbots.

Q: "Biedt inzicht in opkomende AI-trends" gevolgd door een heleboel buzzwords. Iedereen die kan googelen kan "inzicht in trends" bieden. Nogmaals, werk uit wat je hebt gedaan.

A: Het laatste hoofdstuk van de training was om conceptueel uit te leggen wat GANS, Diffusion-modellen, Quantum computing, Reinforcement Learning, Knowledge Graph en autonoom rijden zijn. Toepassingen en hoe Huawei hierbij betrokken is.

Q: Rode lijn: training, coaching en presentaties geven. Maar waar is jouw ervaring met het ontwerpen en bouwen van AI-elementen? Ik ben nu halverwege je CV en je hebt me nog niet de indruk gegeven dat je zelfstandig iets met AI kunt ontwerpen of implementeren.

A: Ja, dat klopt, ik deed side projects, zoals e-commerce met Dialogflow, Langchain met OpenAI, database querying en fetching results + enhance answers met OpenAI API.

Q: "Engineer advanced AI solutions" laat 'advanced' weg, je was een stagiair. Nogmaals, wat heb je eigenlijk gedaan, wat was het resultaat?

A: Ik heb verschillende soorten Variational autoencoders gebruikt. Conditional variational Autoencoder (om de dataset sample te vergroten), Contrastive VAE (vergroot het verschil tussen elk label). De resultaten waren echt slecht, in dit geval omdat de medische data alleen door experts kunnen worden bekeken. Ik heb ook in verschillende delen van het medisch centrum gewerkt, scripts gegenereerd om Json-ophalen te verbeteren (ze hadden er geen), het systeem constant updaten, CI/CD.

Q: "LangChain geïmplementeerd" Waarom? Voor wie? Hoe?
A: Je hebt gelijk, ik had dit beter moeten parafraseren. Dit werd in de backend gebruikt om taalmodellen (zoals GPT) te integreren met andere tools, gegevensbronnen (Arxiv) en processen, waardoor het makkelijker werd om complexe applicaties te bouwen. Ik heb bijvoorbeeld een medische chatbot gemaakt die medische gegevens ophaalt en gebruikers antwoordt met meer actuele gegevens. Gebruikers kunnen vragen (ik heb deze symptomen, welke ziekte zou ik kunnen hebben, en het haalt de meest actuele gegevens op om te zoeken naar het meest geschikte resultaat). Ik deed dit als freelancer voor een klant.

Q: Noem de talen en hun niveau volgens het officiële Europese systeem (B1, C etc.). Ik neem aan dat Engels ook niet je moedertaal is.

A: Ja, ik heb dit nu toegevoegd aan mijn cv. Ik ben een native speaker Spaans.

Q: Ik kan geen projecten meer posten. Heb je deze projecten gedaan tijdens je werk of studie? Zo ja, post ze dan daar? Was het een hobby? Zo ja, noem het dan zo.

A: Ik heb ze gedaan terwijl ik werkte, voornamelijk. Ze waren om op de hoogte te blijven van LLM (Large language models) en AI-oplossingen. Ik blijf ze doen, het verbetert mijn Django-vaardigheden. Ik vind het medische vakgebied gewoon leuk, dus het is ook een hobby.

Q:Ik mis resultaten. Wat heb je gemaakt/bereikt?

A: Als dit gerelateerd is aan mijn scriptie, dan had ik 60% nauwkeurigheid in mijn 5 categorieën voor nodule classificatie. Maar mijn werk als freelancer omvat ook het werken voor particuliere klanten. Bijvoorbeeld dit:
Bouw een AI-zorgapplicatie die behandelplannen genereert om mensen te helpen herstellen van ziekten. Het was succesvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@savoyevatel De vragen waren bedoeld als feedback. Gebruik het om je CV te verbeteren.

Ik pak een specifiek antwoord er toch uit.
Q: Rode lijn: training, coaching en presentaties geven. Maar waar is jouw ervaring met het ontwerpen en bouwen van AI-elementen? Ik ben nu halverwege je CV en je hebt me nog niet de indruk gegeven dat je zelfstandig iets met AI kunt ontwerpen of implementeren.

A: Ja, dat klopt, ik deed side projects, zoals e-commerce met Dialogflow, Langchain met OpenAI, database querying en fetching results + enhance answers met OpenAI API.
Je CV toont niet aan dat je iets zelfstandig met AI kunt ontwerpen of implementeren. Je droombaan is echter Python-ontwikkelaar/AI-engineer waar dat nu wel van je verlangd wordt.

Hoe ga je een toekomstige werkgever nu overtuigen, dat jij toch de ideale kandidaat bent? Dat is de vraag die je in je sollicitaties moet aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd_pgEUteclt6NkCq36amNoB0Jk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mFjuZODyDDjV8mrJYSGJ8sr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHyoxqSsSiW9tK8n_5rU6jAuJCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4F8oQeugvAlzecbLXpWCUKa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door savoyevatel op 19-08-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savoyevatel
@Skyaero Bedankt voor je hulp. Wat betekent het om autonoom te ontwerpen met AI? Moet ik dit in mijn samenvatting beschrijven? Dit is een eerdere template die ik had waarin ik mijn projecten gedetailleerder uitleg, maar ik kwam niet verder dan de ATS. Hoe kan ik deze verschuiving maken van het willen van een droombaan naar ontwerpen als ik dat nog niet heb gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik snap het gedoe met die ATS niet zo goed. Als je via bijv. LinkedIn contact opneemt met recruiters van bijv. Rockstars IT dan moet er toch ergens wel een match te vinden zijn? Gewoon zaken doen met mensenrecruiters en niet met geautomatiseerde systemen. Sowieso is die hele AI markt nog opkomend dus ik zou vooral ook allerlei andere non-AI relevante technieken en talen benoemen, de kans is groot dat er wel ergens een mooie functie beschikbaar is als Python- of JS-developer en dat de werkgever/opdrachtgever de wens heeft om iets met AI te gaan doen...

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 20-08-2024 08:59 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Pagina: 1