computers onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi,

We hebben hier een netwerkje aangelegd, met een freesco router om de @home verbinding te routen. Nu werkt diet allemaal prima router is 192.168.0.1 en de overige pc's 192.168.0.x op subnet 255.255.255.0.
Echter als ik nu in netwerkomgeving kijk in mijn eigen werkgroep (@home) krijg ik geen andere pc's gevonden.
Zelf werk ik met 2k, echter ik zie geen andere 2k machines en ook geen andere 9x.
\\computernaam werkt ook niet \\ip.adres echter weer wel.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen???

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
firewall??

Verwijderd

mogelijke opties:

1. zet alle pc's (inc router) op hetzelfde netwerk (bv WORKGROUP). Je hoeft niet op werkgroup @home te zitten om de kabelverbinding te laten werken.
2. Staat bestands -en printerdeling wel aan?

• MadMurdock
  • Niet online
1. alle pc's (en freesco router) zitten op @home werkgroep
2. bestands en printer deling staat op alle pc's aan

Verwijderd

Ik zit hier ook achter freesco router
alleen ik heb er geen dhcp server van gemaakt
dit werkte bij mij ook niet
en gewoon pcs vast ip gegeven.
Misschien een idee?

Verwijderd

Zet ze zo snel mogelijk op een andere werkgroep omdat ze nu toegankelijk zijn voor alle @home-ers bij jouw in de buurt!!!

Ehm.. bij nader inzien misschien ook niet >:)
Maar het is in ieder geval niet verstandig.

Verwijderd

Hoe zijn de pc's onderling verbonden?? Via hub achter de router?

• MadMurdock
  • Niet online
is dat zo??

in dat geval moet ik geloof ik nu ff wat veranderen :?

maar ik begrijp dus ook dat @home verbinding niet per se @home als werkgroep hoeft te hebben

Verwijderd

zo'n profesionailen router is toch ook geen heb alleen een verdeel station dat je dan op meerderen hubs kan hangen die je vervolgens zo programeert dat je de verbinding dus netjes kan verdelen :)
Op dinsdag 11 september 2001 18:23 schreef MadMurdock het volgende:
Hoi,

We hebben hier een netwerkje aangelegd, met een freesco router om de @home verbinding te routen. Nu werkt diet allemaal prima router is 192.168.0.1 en de overige pc's 192.168.0.x op subnet 255.255.255.0.
Echter als ik nu in netwerkomgeving kijk in mijn eigen werkgroep (@home) krijg ik geen andere pc's gevonden.
Zelf werk ik met 2k, echter ik zie geen andere 2k machines en ook geen andere 9x.
\\computernaam werkt ook niet \\ip.adres echter weer wel.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen???

gr,
Harm-Jan

Verwijderd

Nee, ik heb mijn router gewoon op WORKGROUP hangen. Het enige waar @home naar kijkt is je computernaam (CCxxxxx)

Verwijderd

Je moet in je router even een firewall opzetten die alle netbios berichten naar buiten afvangt. Anders loop je netwerk steeds rond te broadcasten naar buiten toe en dat is een ongewenste situatie. Daarbij is een firewall we zo veilig.

• MadMurdock
  • Niet online
pc's hangen 'naast' elkaar in de hub, net als de router.

router\---
pc1---|---HUB
pc2---|---
pc3---/---

• MadMurdock
  • Niet online
RIP,

hoe doe je dat met freesco?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 18:47 schreef MadMurdock het volgende:
pc's hangen 'naast' elkaar in de hub, net als de router.

router\---
pc1---|---HUB
pc2---|---
pc3---/---
Dit moet je veranderen in omdat je netwerk pc nu rechtstreeks aan het internet hangen wat erg onveilig is. En daarnaast is het mogelijk dat jouw router ip-adressen gaat uitdelen aan andere @home-gebruikers.. Daar is @home
zeker NIET blij mee.

Zo is het beste. Je router beschermd je lokale netwerk tegen het gevaarlijke internet mits uitgerust met een degelijk firewall. Je hebt dus twee netwerkkaarten in je router nodig.

---@home kabel--> ROUTER --> HUB --> netwerkpc's

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 18:48 schreef MadMurdock het volgende:
RIP,

hoe doe je dat met freesco?
Volgens mij bevat freesco 'ipchains' of 'iptables'. Hiermee kun je een goede firewall opzetten. Er zijn veel standaardscripts te vinden over beide. Gebruik de search maar eens voor meer informatie.

• MadMurdock
  • Niet online
even nog voor de duidelijkheid
er zitten 2 netwerkkaarten in de router hoor..
die 2de gaat alleen naar heb kabelmodem.

ipchains en iptables heb ik trouwens niet hoor...

• MadMurdock
  • Niet online
hm..
ik ben er dus nog steeds niet uit.

Ik kwam her en der wat tegen over wins en dns servers.

Ik kan wel gewoon andere shares benaderen door \\ip\share in te tikken, echter in de netwerkomgeving komt die niet.

iemand nog suggesties?

• MadMurdock
  • Niet online
installatie van NetBeui..

Niet zo'n mooie oplossing, maar zeker zo effectief..

Verwijderd

zet wel ff de file and print share client aan op die win 9x bakkie's anders zie je ze nog niet
Pagina: 1