Strato hosting onterecht geblokkeerd. Schadevergoeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.067 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn host Strato

Ik heb al een history met deze provider (o.a. het zomaar offline gooien van mijn site door een compleet onschuldig 10 jaar oud stukje php code waardoor mijn site onterecht geflagd was als gevaarlijke code)

Anyway ik krijg al jaren spam waarin ik zogenaamd mijn strato factuur niet betaald heb. Helaas word dit niet opgepikt door strato zelf dus heb ik zelf een rule aangemaakt zodat deze phising mails in een spam folder komen. Helaas hierdoor een incasso en herinneringen gemist en ze zijn heel erg makkelijk met je site offline gooien.

Achterhalen wat het probleem was is een drama (Ik dacht weer ergens PHP probleem). Ze zijn niet per mail te bereiken en de telefoon wordt niet opgenomen of verbining verbroken. En andere contactmanieren kunnen alleen als je ingelogd ben. En dat kan dus niet meer als je geblokkeerd bent.

Na weken ein-de-lij contact. Sitatie uitgeled. 3x moeten uitleggen aan de callmiep dat nee, mailen naar mijn strato adres niet veel zin heeft omdat ik daar niet bij kan.....

Hoop frustratie. Factuur betaald en site weer online. hehe!

4 weken geleden. Jahoor zelfde verhaal. Domein offline. Dubbelcheck geen gemiste factuur dit keer.

Contact leggen zelfde drama. Nu zeggen ze 'Ja. Factuur gemist'. Als ik vraag welke dat willen ze dat niet zeggen maar ze verwijzen wel naar eerdere herinneringen. Maar die IS dus betaald! Ik heb een overzicht gestuurd met alle betalingen van het afgelopen jaar.

Maar nee. Dit komt niet aan. Alleen hebben ze het opeens niet meer over een openstaande factuur. Ik hoef nu slechts alleen 'Heractiveringskosten' van 50 voor het pakket, 5 voor domeinnaam en 90 (!!!!) voor uit quarantine halen voor domainnaam te betalen.

Wel binnen 48 uur want anders word alles definitief gewist!

Ik draai al 15 jaar een webwinkel bij Strato. Na de eerste onzin deactivatie werden de verkopen slechter (google ranking), na de 2 deactivatie (Die bijna een maand duurde voordat ik eindelijk wist waarom ik nu geblokkeerd was omdat niemand daar het mij kon vertellen) zijn de verkopen nog verder gekelderd. Ik heb er geen twijfel aan dat dit toch wel de definitieve doodsteek is. Kan ik hiervoor een schadeclaim indienen? Strato hoeft mijn pakket ook niet meer te heractiveren. Ik moet alleen bij de data kunnen!

Verder ben ik bijna al mijn mail kwijt. Strato wil de data ook niet meer aan mij overhandigen. En er zitten een aantal erg belangrijke mails bij! Ook mijn domeinnaam ben ik kwijt want deze is 'bevroren' bij strato. Dit laatste is al helemaal een schandaal natuurlijk! Dit word nu als 'onderpand' gebruikt om mijn maar 95 euro af te troggelen.

De site hoeft niet meer terug te komen ik ben klaar met strato. Maar ook voor de belastingdienst staat er nog belangrijke data bij mijn hoster waar ik nu dus niet bijkan.

Strato is verder niet meer te bereiken. Ze referen alleen nog aan dat ik binnen 24 uur alleen nog heractiveringkosten moet betalen. Ze hebben denk ik ook wel door dat de blokkade onterecht was maar toch eisen ze de deblokkerkosten op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 11:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Als jij facturen op mailadres A krijgt en daarna facturen mist omdat je alles op mailadres A van bedrijf naar spam verwijst, tjah, klinkt een beetje als eigen schuld dikke bult.

Daarnaast kun jij zelf online gewoon inzien wat je facturen zijn toch?
Daarnaast weet je ook dat er op moment x een x bedrag betaald moet worden toch?

Domein in quarantaine betekend wel dat jij al GERUIME tijd niets hebt betaald. en niet 1 factuurtje gemist hebt.

Klinkt mij echt, met alle respect, in de oren als enorm slechte bedrijfsvoering. ik vrees ook dat je weinig keus hebt dan door de zure appel heen te bijten en de facturen te betalen. Daarna kun je altijd nog wegverhuizen naar een andere provider.

Dat jij pas bij je data kan na betaling is ook volstrekt normaal. En dat kan dus alleen na heractivering, het is niet alsof ze een plekje hebben met "Data Wanbetalers".

En schade vergoeding? Vergeet het maar, dat kan alleen als jij altijd netjes hebt betaald, en de hosting partij bewijsbaar nalaatbaar is geweest.

[ Voor 38% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 11:33 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Nee. Ik heb 1 enkele factuur gemist. Die is betaald. 1x te weinig geld op mijn rekening. Daarna is mijn account geheractiveerd.

Daarna is alles betaald met automatisch incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Lijkt alsof ze zelf niet geregistreerd hebben dat die ene factuur betaald is. Wat heel raar is aangezien dat na betalen van de factuur mijn pakket wel geheractiveerd hebben. Dus ze hebben de betalen ontvangen. Maar toch eigenlijk weer niet....

Een betaaloverzicht heb ik gestuurd. Hierin staan alle betalingen van het afgelopen jaar met betaaldatum. Maar ze kunnen niet lezen ofzo?

Systeem zegt boink daar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor 95 euro zou ik dan weggaan. Wel eigen schuld dikke bult als je niet betaald. Dat kan je zelf ook nagaan. Als de site ook een inkomstenbron voor je is neem ik aan dat je toch normaliter ook een 3-2-1 backup oplossing gebruikt? Ook gebruik je een zakelijk pakket met SLA of simpelweg een normaal hostingpakket voor consumenten?

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 19-08-2024 11:44 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

strato is echt troep duurt soms weken voordat je antwoord krijg. Ben echt blij dat ik daar weg ben. Ik zou een andere zoeken en verder niet te veel tijd in stoppen. Alleen die data is wel een probleempje. Geen idee wat je daar mee kan.

[ Voor 17% gewijzigd door TheDudez op 19-08-2024 11:48 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:35:
Nee. Ik heb 1 enkele factuur gemist. Die is betaald. 1x te weinig geld op mijn rekening. Daarna is mijn account geheractiveerd.

Daarna is alles betaald met automatisch incasso.
Dat betwijfel ik, heb je daarna die automatische incasso ook opnieuw ingesteld?
Want vaak bij het mislopen van die incasso, schakelt een bedrijf dat uit. (na x keer)
Wss heb jij toen handmatig geld over gemaakt en hebben ze toen alles weer geactiveerd?
Heb je toen daadwerkelijk de factuur betaald? Of kosten voor de adminstratieve handeling om te heractiveren?
gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:37:
Lijkt alsof ze zelf niet geregistreerd hebben dat die ene factuur betaald is. Wat heel raar is aangezien dat na betalen van de factuur mijn pakket wel geheractiveerd hebben. Dus ze hebben de betalen ontvangen. Maar toch eigenlijk weer niet....

Een betaaloverzicht heb ik gestuurd. Hierin staan alle betalingen van het afgelopen jaar met betaaldatum. Maar ze kunnen niet lezen ofzo?

Systeem zegt boink daar....
Dat zou kunnen, niet fijn, maar dan nog kun je weinig, je moet dus echt door die zure appel heen bijten.

[ Voor 49% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

TheDudez schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:47:
strato is echt troep duurt soms weken voordat je antwoord krijg. Ben echt blij dat ik daar weg ben. Ik zou een andere zoeken en verder niet te veel tijd in stoppen. Alleen die data is wel een probleempje. Geen idee wat je daar mee kan.
Pay peanuts, get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Kecin Wat is dat toch met Tweakers dat alles de schuld is van de TS. Ik heb betaald in maart. En nu in juli gooien ze mijn site offline voor de factuur van maart. Hoe Is dat mijn schuld?

CrankyGamerOG Ja. Nog steeds wordt er 1x per maand 5 euro PHP ondersteuning gefactureerd.

Ja ik had al gepland om weg te gaan. Ik had al een nieuwe hoster gevonden en was bezig met migratieplan. 1 week langer en mijn data zou weggeweest zijn. Heel zuur.

Extra zuur is dus een kleine 200 euro voor mijn data downloaden. Want nee, hosten hoeven ze geen een dag langer.

Hier moeten ze toch niet mee weg kunnen komen? Ze garanderen niet eens dat het lukt kan je nagaan!

Volgens mij is het deleted van mijn data een manier om een rechtzaak te omzeilen. Ik ga wel een claim neerleggen voor de geleden schade (namelijk de omzet van mijn webwinkel is weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

Dat betwijfel ik, heb je daarna die automatische incasso ook opnieuw ingesteld?
Want vaak bij het mislopen van die incasso, schakelt een bedrijf dat uit. (na x keer)
Wss heb jij toen handmatig geld over gemaakt en hebben ze toen alles weer geactiveerd?
Heb je toen daadwerkelijk de factuur betaald? Of kosten voor de adminstratieve handeling om te heractiveren?

[...]

Dat zou kunnen, niet fijn, maar dan nog kun je weinig, je moet dus echt door die zure appel heen bijten.
Ja. Ik zie dat er geld geint wordt van mijn rekening. De vrouw aan te telefoon destijds heeft ook per mail alles bevestigd. En mijn site weer online gezet. Helaas is de mail waarin zij bevestigd en het pakket opnieuw actief gezet is naar mijn, nu dus weer, geblokeerde mail gegaan. Niet dat ze bij Strato kunnen lezen.

Be warned everyone! Buyer beware!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou eerst betalen en de data veiligstellen, daarna gaan zeuren over geld...zonder je data kun je niet verder.
De vraag over backup is wel een belangrijke, zorg dat dat op orde is zodat je niet nog een keer in deze situatie terecht komt.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, 11,52kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Kecin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:44:
Voor 95 euro zou ik dan weggaan. Wel eigen schuld dikke bult als je niet betaald. Dat kan je zelf ook nagaan. Als de site ook een inkomstenbron voor je is neem ik aan dat je toch normaliter ook een 3-2-1 backup oplossing gebruikt? Ook gebruik je een zakelijk pakket met SLA of simpelweg een normaal hostingpakket voor consumenten?
100% dat hij geen SLA heeft, en een simpel hosting pakketje.

Again, pay peanuts, get monkeys

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Schadeclaim indienen bij Strato om hun service is een beetje als klagen bij AliExpres of Temu over dat je Chinese rommel hebt gekregen. Strato was vroeger een leuke host maar ze zijn al heel wat jaren gewoon een budgetprovider van een grote partij, die boeien het echt geen reet of jij tevreden bent.

Ik zou nu eenmalig betalen, en dan snel overstappen naar een fatsoenlijke host. Of eentje die gericht is op kwaliteit (bijv. TransIP), of eentje die gewoon een modern jong bedrijfje zijn met goede kansen (zoals mijn.host of site.nl), maar ik zou niet voor de goedkoopste gaan als je er een commerciele site host en je mail hebt draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Oon op 19-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
DaWizza schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:56:
Ik zou eerst betalen en de data veiligstellen, daarna gaan zeuren over geld...zonder je data kun je niet verder.
De vraag over backup is wel een belangrijke, zorg dat dat op orde is zodat je niet nog een keer in deze situatie terecht komt.
I know... Ik was zo dom om te geloven in de beloftes van de backup features van Strato. Natuurlijk zijn er backups. Die kan je instellen in het Strato pakket..... Ik download soms de strato backups lokaal. Maar helaas na 10 jaar daar een beetje lakt mee geworden.... De laaste gedownloade backup is bijna een jaar.

Dat ik mijn domeinnaam niet MAG verhuizen zonder 100 euro te betalen vind ik een schande! Ik wil gewoon mijn 15 jaar oude mailadres houden! Nee mag ik 95 euro onterechte 'heractivatiekosten' voor betalen. Dat is gewoon afpersing! Dispuut over een factuur prima. Stuur maar een incasso bureau! Dat geeft je geen recht mijn domeinnaam af te pakken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:52:
Kecin Wat is dat toch met Tweakers dat alles de schuld is van de TS. Ik heb betaald in maart. En nu in juli gooien ze mijn site offline voor de factuur van maart. Hoe Is dat mijn schuld?

CrankyGamerOG Ja. Nog steeds wordt er 1x per maand 5 euro PHP ondersteuning gefactureerd.

Ja ik had al gepland om weg te gaan. Ik had al een nieuwe hoster gevonden en was bezig met migratieplan. 1 week langer en mijn data zou weggeweest zijn. Heel zuur.

Extra zuur is dus een kleine 200 euro voor mijn data downloaden. Want nee, hosten hoeven ze geen een dag langer.

Hier moeten ze toch niet mee weg kunnen komen? Ze garanderen niet eens dat het lukt kan je nagaan!

Volgens mij is het deleted van mijn data een manier om een rechtzaak te omzeilen. Ik ga wel een claim neerleggen voor de geleden schade (namelijk de omzet van mijn webwinkel is weg)
Nou, omdat op Tweakers veel realistische mensen zitten en dat vaak niet verbloemen.
Als je data geld waard is dan heb je toch een backup (encrypted) mag ik hopen? Vooral als je er actief geld mee verdient.

Zoek een partij, neem daar een zakelijk abonnement + SLA, zorg voor een fatsoenlijke backup inrichting, en bouw vanuit daar verder. Zie het verder als een (dure?) leerschool. Want als ik het verhaal zo lees heb je een aantal keren in het verleden niet betaald (dat was niet moedwillig, maar aan hun kant is het gewoon een kruisje i.p.v. een vinkje), dus de site gaat offline. Ik begrijp je tijdlijn ook niet helemaal en het woord schadeclaim is iets waarvan ik helemaal een beetje ik de schrik schiet. Hoeveel geld verdien je met die shop? 100'en tot 1000'en euro's per dag? Anders zou je het wel eerder gemerkt hebben dat die offline is lijkt me. Vaak krijg je dan ook nog eens dat je als zaak op een consumentenplatform host (wat mag je verwachten, wat mag je verwachten voor het geld, en voldoen ze aan hun claims). De kosten van een procedure zullen waarschijnlijk hoger wezen dan het omzetverlies. Ik denk dat je al schadevergoeding hebt als je bij je data kan zonder ervoor te betalen. Mits het nog niet de shredder in is.
gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

I know... Ik was zo dom om te geloven in de beloftes van de backup features van Strato. Natuurlijk zijn er backups. Die kan je instellen in het Strato pakket..... Ik download soms de strato backups lokaal. Maar helaas na 10 jaar daar een beetje lakt mee geworden.... De laaste gedownloade backup is bijna een jaar.

Dat ik mijn domeinnaam niet MAG verhuizen zonder 100 euro te betalen vind ik een schande! Ik wil gewoon mijn 15 jaar oude mailadres houden! Nee mag ik 95 euro onterechte 'heractivatiekosten' voor betalen. Dat is gewoon afpersing! Dispuut over een factuur prima. Stuur maar een incasso bureau! Dat geeft je geen recht mijn domeinnaam af te pakken
Als het om een .nl gaat zou je volgens mij via SIDN een verhuiscode mogen opvragen omdat ze je domeinnaam achterhouden. Misschien even met hun abuse/klantenservice mailen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 19-08-2024 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:11
dus even resumerend:

1.) Je hebt een website die voor jou zeer serieus is
2.) Je hebt een jaar geleden voor het laatst gedacht "goh laat ik een backup maken"
3.) Je hebt een contract met Strato zonder SLA
4.) Strato maakt een fout, en dat moeten ze rechtzetten

Maar jij vind dat Strato de enige is die hier fout in is? Dat lijkt me sterk.

Zeker als je website "serieus" is wat met een webshop zo is, is de verantwoordelijkheid voor backups e.d. bij jou. Niet bij strato, niet bij kees van de buren. Jij bent verantwoordelijk. Het is jou website.
Als je een SLA had, was het een ander verhaal geweest. Maar je kan niet een budget consumenten pakket nemen en verwachten dat je behandeld wordt als iemand met een groot bedrijvenpakket.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Nee ik heb niet 'Een aantal keer'' niet betaald Ik heb 1x een incasso gemist.

Als strato nou eens zelf iets van een spam filter zou ontwilkkelen.... Aangezien ik JARENLANG DAGELIJKS phisting mails krijg van iemand die net goed alsof ik een factuur bij strato gemist heb ik ik zelf een rule moeten aanmaken. Hierdoor is de echte mail (Ondanks dat ik diverse malen heb aangegeven dan de Strato factuur in een phising scam is nagemaakt) in de spam filter gekomen.

Als Strato zelf nou eens ff de moeite had gedaan van zelf ff een spam filter te gebruiken om hun klanten te beschermen had ik de herinnering wel gezien.

Maar goed de consensus hier is jamaar had je maar niet met Strato in zee moeten gaan...

De webwinkel is 15 jaar geleden als hobbie begonnen. Ik had vorig jaar besloten om te stoppen. Mede door het teruglopen van de verkopen door Strato's dwarsbomerij. MAAR heb de site aangehouden om de oude vooraad kwijt te raken. Nee het was niet mijn hoofdinkomen. Ja het was wel geld. Nu loop ik geld mis. En mijn oude voorraad mag nu voor 10% van wat ik via mijn webwinkel had kunnen vangen naar een opkoper. Ik ga de site niet meer opnieuwe opbouden op een andere host. Dat is de enige reden dat mijn strato nog in de lucht was.

Ik vind dat er een koop niet relevante opmerkingen komen. Jamaar Strato is noueenmaal klote is niet echt een argument waardoor Strato opeens gelijk heeft.... Hoeveel geld ik verdien is nou ook niet echt revant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
corset schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:22:
dus even resumerend:

1.) Je hebt een website die voor jou zeer serieus is
2.) Je hebt een jaar geleden voor het laatst gedacht "goh laat ik een backup maken"
3.) Je hebt een contract met Strato zonder SLA
4.) Strato maakt een fout, en dat moeten ze rechtzetten

Maar jij vind dat Strato de enige is die hier fout in is? Dat lijkt me sterk.

Zeker als je website "serieus" is wat met een webshop zo is, is de verantwoordelijkheid voor backups e.d. bij jou. Niet bij strato, niet bij kees van de buren. Jij bent verantwoordelijk. Het is jou website.
Als je een SLA had, was het een ander verhaal geweest. Maar je kan niet een budget consumenten pakket nemen en verwachten dat je behandeld wordt als iemand met een groot bedrijvenpakket.
Ik heb strato betaald voor Hosting. Hosten ze nu? Nee. Heb ik betaald? Ja. Hoe ben ik fout in deze? We hebben het hier niet over downtime (Wat VEEL is bij Strato) Ik heb er erover dat ik betaal voor hosting en al voor de 2e keer dit jaar ik er een maand uitlig.

En ik kan niet eens WEG bij strato. Hoe is het mijn fout dat Stato weigerd mijn domainnaam vrij te geven? Is er een openstaande factuur? Nee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:23:
Nee ik heb niet 'Een aantal keer'' niet betaald Ik heb 1x een incasso gemist.

Als strato nou eens zelf iets van een spam filter zou ontwilkkelen.... Aangezien ik JARENLANG DAGELIJKS phisting mails krijg van iemand die net goed alsof ik een factuur bij strato gemist heb ik ik zelf een rule moeten aanmaken. Hierdoor is de echte mail (Ondanks dat ik diverse malen heb aangegeven dan de Strato factuur in een phising scam is nagemaakt) in de spam filter gekomen.

Als Strato zelf nou eens ff de moeite had gedaan van zelf ff een spam filter te gebruiken om hun klanten te beschermen had ik de herinnering wel gezien.

Maar goed de consensus hier is jamaar had je maar niet met Strato in zee moeten gaan...

De webwinkel is 15 jaar geleden als hobbie begonnen. Ik had vorig jaar besloten om te stoppen. Mede door het teruglopen van de verkopen door Strato's dwarsbomerij. MAAR heb de site aangehouden om de oude vooraad kwijt te raken. Nee het was niet mijn hoofdinkomen. Ja het was wel geld. Nu loop ik geld mis. En mijn oude voorraad mag nu voor 10% van wat ik via mijn webwinkel had kunnen vangen naar een opkoper. Ik ga de site niet meer opnieuwe opbouden op een andere host. Dat is de enige reden dat mijn strato nog in de lucht was.

Ik vind dat er een koop niet relevante opmerkingen komen. Jamaar Strato is noueenmaal klote is niet echt een argument waardoor Strato opeens gelijk heeft.... Hoeveel geld ik verdien is nou ook niet echt revant.
toon volledige bericht
Jij filtert bewust de mails weg van Strato. Ongeacht of dat de schuld is van strato of niet, je geeft zelf meerdere keren toe dat jij ze hebt gemist omdat jij ze automatisch weg pleurt. En natuurlijk zit daar een goede reden achter. Echter is dat voor Strato totaal niet relevant, zij hebben niks te maken met wat jij wel/niet met je mail doet.
Jij hebt een financiele verplichting bij ze. Dat jij besluit "die paar legitieme mails die ook gedelete worden is een jammer maar helaas." is niet iets wat in welke vorm van zaak dan ook stand zal houden.

Over waar je wel/niet recht op hebt? Daar kan niemand hier antwoord op geven. De enige die daar antwoord kan geven zijn de voorwaarden van Strato. Wat staat daar over uptime, issues van hun kant etc?

Zeker aangezien de eerste downtime niet hun schuld was, maar het feit dat jij niet had betaald. Dus die kan je niet mee tellen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17
Wacht even, criminelen sturen spam in de vorm van Strato mails waar Strato niet veel aan kan doen en je denkt dat Strato daarom iets aan hun spamfilters moet veranderen? Die snap ik even niet, hoe kan een Strato er iets aan doen dat anderen hun mailadressen lijken te spoofen?

En ja, hier zitten veel mensen die beide kanten van dit soort bedrijven kennen en we hebben allemaal wel eens te maken gehad met iemand die ergens een factuur mist, de rest gewoon betaalt en vervolgens diensten worden ontzegd wegens wanbetaling. Om de een of andere reden komen mensen dan met bergen afschriften en halve verhalen terwijl er nergens een duidelijke betaling van die ene gemiste facturen te vinden is. Beetje in dezelfde trant als mensen die direct een bedrijf aanspreken omdat ze op hun rekening een automatische incasso van X bedrag zien, Y bedrag verwachtten en raar kijken als je ze vraagt of ze de daadwerkelijke factuur wel gezien hebben. In zowat alle gevallen waar ik dit gedrag ben tegen gekomen blijkt de klant gewoon echt iets gemist te hebben, warrige communicatie maakt het dan alleen maar erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Andros schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:56:
Wacht even, criminelen sturen spam in de vorm van Strato mails waar Strato niet veel aan kan doen en je denkt dat Strato daarom iets aan hun spamfilters moet veranderen? Die snap ik even niet, hoe kan een Strato er iets aan doen dat anderen hun mailadressen lijken te spoofen?

En ja, hier zitten veel mensen die beide kanten van dit soort bedrijven kennen en we hebben allemaal wel eens te maken gehad met iemand die ergens een factuur mist, de rest gewoon betaalt en vervolgens diensten worden ontzegd wegens wanbetaling. Om de een of andere reden komen mensen dan met bergen afschriften en halve verhalen terwijl er nergens een duidelijke betaling van die ene gemiste facturen te vinden is. Beetje in dezelfde trant als mensen die direct een bedrijf aanspreken omdat ze op hun rekening een automatische incasso van X bedrag zien, Y bedrag verwachtten en raar kijken als je ze vraagt of ze de daadwerkelijke factuur wel gezien hebben. In zowat alle gevallen waar ik dit gedrag ben tegen gekomen blijkt de klant gewoon echt iets gemist te hebben, warrige communicatie maakt het dan alleen maar erger.
De manier waarop hij hier post is een hele goede indicator voor warrige communitcatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:52:

5 euro PHP ondersteuning? En de hosting kosten zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Wedden dat je dus meer facturen hebt gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nee de consensus is dat jij laks bent geweest, en laakbaar, en dat nu op Strato probeert af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Je verkoop liep echt niet terug door strato, kun je ook iets anders dan naar anderen wijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:06:
[...]

Nee de consensus is dat jij laks bent geweest, en laakbaar, en dat nu op Strato probeert af te schuiven.
Ik denk dat hier het knelpunt zit. Laten we eerlijk zijn

Had strato meer service kunnen bieden? Zeker

Zijn ze dat verplicht? nee, er wordt een webshop gedraaid op een budget consumenten pakket. Wat er totaal niet voor bedoeld is.

De TS verwacht schijnbaar (of zo komt het over) dat hij wordt behandeld als een bedrijf inclusief SLA en alles, zonder dat er voor betaald voor moet worden. Dit terwijl de TS duidelijk toegeeft zelf fout op fout te stapelen:

1.) Backups niet op orde
2.) Facturen worden automatisch verwijderd ("Had strato het maar moeten oplossen niet mijn probleem")
3.) Geen eigen onderzoek naar SLA, of het regelen hiervan

Natuurlijk is de TS fout hierin, maar Strato had ook wat beter kunnen communiceren. Echter blijven ze waarschijnlijk netjes binnen hun voorwaarden (en deels terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Wedden dat je dus meer facturen hebt gemist?
Jahoor. Hoeveel wed je?

Ik dacht dat ik net een post gedaan had of een moderator kon ingrijpen. Werk jij voor strato ofzo?

Je probeerd me steeds onderuit te halen. Moet ik nu WEER posten dat ik al een compleet betaaloverzicht naar Strato verstuurd heb? Of nogmaals schrijven dat Strato weigert mij de zogenaamde gemiste factuur te sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Jahoor. Hoeveel wed je?

Ik dacht dat ik net een post gedaan had of een moderator kon ingrijpen. Werk jij voor strato ofzo?

Je probeerd me steeds onderuit te halen. Moet ik nu WEER posten dat ik al een compleet betaaloverzicht naar Strato verstuurd heb? Of nogmaals schrijven dat Strato weigert mij de zogenaamde gemiste factuur te sturen.
lol, deze hele reactie zegt alles. ik ga dit topic proberen te negeren.

En nee ik werk niet voor strato, maar heb wel 10+ jaar in de hosting gewerkt, en ken dit soort gevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 13:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En ik vind de toonzetting van je posts vrij “bijzonder” voor iemand die zich net speciaal voor deze vraag geregistreerd heeft op GoT. Als je dezelfde toonzetting hanteert in je communicatie naar Strato dan kan ik begrijpen ik dat het allemaal wat stroperig verloopt.

Verder nog een tip voor gebruik van het forum hier (mocht je dat in de toekomst nog willen doen): op Tweakers zitten een heleboel intelligente mensen die vragen stellen / opmerkingen maken die in eerste instantie soms niet relevant lijken t.o.v. je initiële vraag. Maar die juist bedoeld zijn om je als topicstarter anders te laten denken, of het probleem vanuit een andere hoek te bekijken. Of een achterliggende oorzaak te vinden ipv aan symptoombestrijding te doen.

Dus ook al lijken sommige posts irrelevant, ze kunnen zeker waardevol zijn :)

Ik wilde dit alleen even benoemen en heb verder trouwens geen relevante tip voor je nu, ik zeg het maar vast :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Heel graag. Je voegt niks toe. Jij suggereerd onzin

Nee suggeren dat Strato nu in zijn recht staat mijn site offline te gooien om dat ik in 15 jaar ooit 1 factuur gemist heb is niet terecht. Voor de zoveelte keer dit is een OUDE factuur die REEDS ALLANG betaald is en NIET RELEVANT IS voor deze blokkade omdat de betaling al IN MAART geaccepteerd is door Strato.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:23:
Heel graag. Je voegt niks toe. Jij suggereerd onzin

Nee suggeren dat Strato nu in zijn recht staat mijn site offline te gooien om dat ik in 15 jaar ooit 1 factuur gemist heb is niet terecht. Voor de zoveelte keer dit is een OUDE factuur die REEDS ALLANG betaald is en NIET RELEVANT IS voor deze blokkade omdat de betaling al IN MAART geaccepteerd is door Strato.
Je kan schreeuwen wat je wil, ga vooral zo door, ik snap wel waarom strato jou geblokkeerd heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

lol, deze hele reactie zegt alles. ik ga dit topic negeren.

En nee ik werk niet voor strato, maar heb wel 10+ jaar in de hosting gewerkt, en ken dit soort gevallen.
Ja dat zie ik. Je insinueerd een hoop, leest mijn posts niet en geeft er je eigen draai aan. Je klinkt als Strato.

Wat je ook steeds mist in mijn posts dat Strato zelf ook niet meer vraagt om een factuur te voldoen. Ze willen alleen nog maar, belachelijk hoge!, heractiveringskosten. Waarom moet ik betalen voor heractiveren als er dus geen reden was voor de deactivatie?

Oh wacht. Omdat ik ooit 1 betaling gemist hebben mogen ze me dus op random momenten blokkeren en deblokkeren?

Ik denk dat Strato een probleemtje heeft met zijn administratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ja dat zie ik. Je insinueerd een hoop, leest mijn posts niet en geeft er je eigen draai aan. Je klinkt als Strato.

Wat je ook steeds mist in mijn posts dat Strato zelf ook niet meer vraagt om een factuur te voldoen. Ze willen alleen nog maar, belachelijk hoge!, heractiveringskosten. Waarom moet ik betalen voor heractiveren als er dus geen reden was voor de deactivatie?

Oh wacht. Omdat ik ooit 1 betaling gemist hebben mogen ze me dus op random momenten blokkeren en deblokkeren?

Ik insinueer niets, ik trek jouw woorden in twijfel, ik heb nog 0 bewijs gezien dat wat jij zegt ook daadwerkelijk klopt.

Daarnaast heb ik jou ZEER relevante vragen gesteld die je bewust lijkt te negeren.
Geef daar eens antwoord op dan?

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik ben voor team strato alleen al op basis van jou communicatie.

Maar als alles zo belangrijk is, en je hebt maar 24 uur.
Dan is betalen nu de meest kostenefficiënte oplossing.
Kan je daarna rustig en zonder stress kijken naar een beter bedrijf

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Ik insinueer niets, ik trek jouw woorden in twijfel, ik heb nog 0 bewijs gezien dat wat jij zegt ook daadwerkelijk klopt.
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

lol, deze hele reactie zegt alles. ik ga dit topic negeren.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jack zomer schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:28:
Ik ben voor team strato alleen al op basis van jou communicatie.

Maar als alles zo belangrijk is, en je hebt maar 24 uur.
Dan is betalen nu de meest kostenefficiënte oplossing.
Kan je daarna rustig en zonder stress kijken naar een beter bedrijf
Sowieso kan hij niets anders dan betalen op dit moment, en kan dan achteraf, als echt blijkt dat strato fout zit, er juridisch iets mee.

Wat hij nu aan het doen is lost 0,0 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Ik hoef mijzelf niet aan jou te bewijzen. GIng je me niet negeren?

Ik heb mijn betalingen nagezien op mijn bankrekening. En alle facturen zijn betaald. Is vrij makkelijk want ik betaal 12x 5 euro voor PHP en 2x voor webhosting. Alle 12 betalingen zijn van mijn rekening gehaald. Het is aan Strato om mij dan te laten zien welke niet betaald is. En dat doen ze niet. Ze zeggen allen 'Ja. er is EEN factuur niet betaald'.

Je bent mij deze bij mij geblokkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:30:
Ik hoef mijzelf niet aan jou te bewijzen. GIng je me niet negeren?

Ik heb mijn betalingen nagezien op mijn bankrekening. En alle facturen zijn betaald. Is vrij makkelijk want ik betaal 12x 5 euro voor PHP en 2x voor webhosting. Alle 12 betalingen zijn van mijn rekening gehaald. Het is aan Strato om mij dan te laten zien welke niet betaald is. En dat doen ze niet. Ze zeggen allen 'Ja. er is EEN factuur niet betaald'.

Je bent mij deze bij mij geblokkeerd.
Nogmaals, je kan stressen en tieren, dat lost niets op, betaal voor heractivatie, haal je data en spul weg, en ga dan met bewijs een zaak aan.

Ik tel adhv jouw woorden 14 betalingen geen 12?

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2024 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
Ook mijn vraag over hoe het Strato's schuld zou zijn als je mails en facturen automatisch weg gooit wordt blijkbaar genegeerd, ik vraag me even af wat TS van het topic verwacht. We proberen alleen maar uit te vinden wat hier precies mis loopt en krijgen daar vooral vijandige antwoorden op, ik zie het nut van het topic niet echt meer maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

De juiste weg is dus om nu die belachelijke heractiveringskosten te betalen om je data veilig te kunnen stellen, en daarna je geld terugvorderen op basis van een administratieve fout aan hun kant. Gaan ze daar niet in mee dan kun je een civiele procedure starten.

Aangezien je webshop al niet meer (echt) actief was kun je ook niet zeggen dat ze de kosten van de inboedel die niet verkocht is moeten betalen, want je kunt niet bewijzen dat die anders wel voor de volle mep verkocht zou zijn. Ik zeg overigens niet dat dat je doel is, maar wil alleen aangeven dat je vrij weinig meer kan dan de onterechte kosten voor heractivering terugvorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Dutch_Celt

Jollygood

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:30:
Zaten de kosten voor het domein inbegrepen bij het pakket of was dit een losse dienst?
Niet dat je daar toevallig wel de (neem aan jaarlijkse) factuur voor gemist hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Dutch_Celt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Zaten de kosten voor het domein inbegrepen bij het pakket of was dit een losse dienst?
Niet dat je daar toevallig wel de (neem aan jaarlijkse) factuur voor gemist hebt?
Dan zou alleen het domein in quarantaine zijn geplaatst, niet de hele toegang worden ontzegt tot het pakket?
Lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Andros schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:33:
Ook mijn vraag over hoe het Strato's schuld zou zijn als je mails en facturen automatisch weg gooit wordt blijkbaar genegeerd, ik vraag me even af wat TS van het topic verwacht. We proberen alleen maar uit te vinden wat hier precies mis loopt en krijgen daar vooral vijandige antwoorden op, ik zie het nut van het topic niet echt meer maar dat kan ook aan mij liggen.
Omdat dat niet meer relevant is! Ik snap niet waarom jullie dit niet snappen?

Er was een gemiste factuur. Toen is mijn site offline gegooid. Die is betaald. Site is weer online gezet. Dit was in maart.

Sindsdien alles geincaseerd. Geen gemiste facturen. Alle bewijzen gemailed. Strato reageerd hier niet op. Weigert te zeggen WELKE factuur zij een probleem mee hebben. En claimen nu alleen nog maar de heractiverenkosten zodat mijn site weer online komt.

De heractiveringkosten zijn gelijk aan 2 jaar hosting terwijl ik geen hosting meer hoef. Ik wil mijn data krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Dutch_Celt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Nee die zitten in het pakket. Ik betaal 2x per jaar kosting en domein. En 12 keer per jaar extended PHP support. De afgelopen 12 maanden zijn er ook 14 afschrijvingen geweest.

Zo jammer dat Strato niet even mij mailt met "Goh, het is de factuur met datum XX en Bedrag XX' en dat dan even matched met mijn betalingen van de afgelopen 12 maanden. Zou zo klantvriendelijk zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Er was een gemiste factuur. Toen is mijn site offline gegooid. Die is betaald. Site is weer online gezet. Dit was in maart.

Sindsdien alles geincaseerd. Geen gemiste facturen. Alle bewijzen gemailed. Strato reageerd hier niet op. Weigert te zeggen WELKE factuur zij een probleem mee hebben. En claimen nu alleen nog maar de heractiverenkosten zodat mijn site weer online komt.

De heractiveringkosten zijn gelijk aan 2 jaar hosting terwijl ik geen hosting meer hoef. Ik wil mijn data krijgen!
Hoe ga je je data krijgen? Je bent al even in je emotie bezig zonder feedback te geven over de voorgestelde stappen
Wat ga je nu concreet doet?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, 11,52kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 15:35
@gefoij[ijife Heb je al eens ingelogd in de klantomgeving van Strato om daar het overzicht van al je facturen te bekijken?
Dat de verwachte kosten zijn afgeschreven wil niet zeggen dat er geen andere, onverwachte, facturen zijn geweest die niet zijn betaald.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Dus eigenlijk zou je hele topicstart kunnen wezen:

Ik ben al 15 jaar klant bij Strato en ze gooien zonder reden mijn account volledig offline/quarantaine. Ik kan geen contact met ze krijgen... Als ik dat al wel heb dan wordt ik niet verder geholpen. Iemand tips?

Of zie ik dan teveel over het hoofd? Ik probeer je oprecht te helpen (ook om niet diezelfde fouten weer te maken). Staat de domeinnaam op je volledige eigen adres+naam (check even je WHOIS gegevens). Dat maakt nogal uit of je die er weg kan halen of niet. De meeste mensen in dit topic hebben het beste met je voor maar het lijkt erop dat je er niet zo op wil ingaan. Ook lijkt het erop dat dit een kloon account is omdat je het simpelweg niet onder je eigen username durft te posten. Ik wens je succes (oprecht) met je data en domeinnaam terugkrijgen.

Zou je eens een tijdlijn kunnen maken voor welke factuur je wanneer hebt betaald en welke je hebt gemist (maart?) en daarbij de jaarlijkse domeinnaam kosten willen toevoegen (zijn die voldaan?) en je hostingpakket. Want het lijkt erop dat je je hosting jaarlijks betaald en de "module PHP" als een los maandelijks abonnement hebt?

Het is even de vraag onder welke factuur hun backup/snapshot/ftp dienst valt. Dan zou je in ieder geval je data mogen claimen lijkt me als die factuur sowieso is betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 19-08-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
Ontvangen facturen automatisch weggooien en dan claimen dat alles betaald is lijkt mij nog wel relevant maar wederom, dat zal mogelijk aan mij liggen.

Ik heb wellicht een vermoeden wat hier gebeurd is, gebaseerd op zo'n beetje elk bedrijf waar ik heb gewerkt met dergelijke procedures bij niet betalen van de facturen. Mogelijk zal er ergens een factuur gemist zijn, dit kan natuurlijk altijd gebeuren en voorkom je met automatische incasso's. Bedrijven stoppen ook nog wel eens met automatisch incasseren als dit om een of de andere reden niet lukt. Dit verandert niets aan de betalingsverplichting van een klant. Probleem is dat er nu bij de klant geen facturen meer inzichtelijk zijn en het verhaal fouten bevat. Zo spreek je zelf van 12 betalingen en 14 facturen in die ene post.

Het enige dat je echt nodig hebt is een overzicht van ALLE facturen en bijbehorende betaalbewijzen, uit je verhaal begrijp ik dat je Strato enkel een berg betaalbewijzen hebt gestuurd en zij hebben blijkbaar nog altijd ergens een openstaande factuur staan. Door een hoop onnodige informatie die kant op te sturen en laat te reageren heb je best kans dat Strato na x weken een automatische knop heeft van "bekijk het maar", na x weken ontbinden ze gewoon het contract en krijg je de volledige restwaarde van het contract op je brood voor ze ook maar iets doen. Genoeg bedrijven die dit doen omdat ze iets beters te doen hebben dan achter facturen aan te lopen.

Het verhaal speelt al enige tijd, iets zegt me dat je gewoon een kopie van die openstaande factuur had gekregen na de eerste gemiste betaling of het bericht daar van. Je hebt er zelf voor gekozen om die berichten automatisch weg te gooien, wat kan Strato er dan aan doen dat communicatie niet gelezen wordt? Daarom blijft mijn vraag weldegelijk relevant, na verloop van tijd helpt zo'n bedrijf je niet meer, een openstaande factuur wordt op langere termijn alleen maar een groter probleem, op een gegeven moment verkoopt zo'n bedrijf de schuld gewoon aan een incassobureau en komen de grote problemen pas. Iets zegt me dat je gewoon noodzakelijke brieven/mails hebt gemist en nu de schuld op een ander steekt. Zo heb ik het in elk geval al honderden keren gezien en zelden lag de fout bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Jaapio_B schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:47:
@gefoij[ijife Heb je al eens ingelogd in de klantomgeving van Strato om daar het overzicht van al je facturen te bekijken?
Dat de verwachte kosten zijn afgeschreven wil niet zeggen dat er geen andere, onverwachte, facturen zijn geweest die niet zijn betaald.
Ik kan helaas niet in de klantomgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Andros schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:51:
Ontvangen facturen automatisch weggooien en dan claimen dat alles betaald is lijkt mij nog wel relevant maar wederom, dat zal mogelijk aan mij liggen.

Ik heb wellicht een vermoeden wat hier gebeurd is, gebaseerd op zo'n beetje elk bedrijf waar ik heb gewerkt met dergelijke procedures bij niet betalen van de facturen. Mogelijk zal er ergens een factuur gemist zijn, dit kan natuurlijk altijd gebeuren en voorkom je met automatische incasso's. Bedrijven stoppen ook nog wel eens met automatisch incasseren als dit om een of de andere reden niet lukt. Dit verandert niets aan de betalingsverplichting van een klant. Probleem is dat er nu bij de klant geen facturen meer inzichtelijk zijn en het verhaal fouten bevat. Zo spreek je zelf van 12 betalingen en 14 facturen in die ene post.

Het enige dat je echt nodig hebt is een overzicht van ALLE facturen en bijbehorende betaalbewijzen, uit je verhaal begrijp ik dat je Strato enkel een berg betaalbewijzen hebt gestuurd en zij hebben blijkbaar nog altijd ergens een openstaande factuur staan. Door een hoop onnodige informatie die kant op te sturen en laat te reageren heb je best kans dat Strato na x weken een automatische knop heeft van "bekijk het maar", na x weken ontbinden ze gewoon het contract en krijg je de volledige restwaarde van het contract op je brood voor ze ook maar iets doen. Genoeg bedrijven die dit doen omdat ze iets beters te doen hebben dan achter facturen aan te lopen.

Het verhaal speelt al enige tijd, iets zegt me dat je gewoon een kopie van die openstaande factuur had gekregen na de eerste gemiste betaling of het bericht daar van. Je hebt er zelf voor gekozen om die berichten automatisch weg te gooien, wat kan Strato er dan aan doen dat communicatie niet gelezen wordt? Daarom blijft mijn vraag weldegelijk relevant, na verloop van tijd helpt zo'n bedrijf je niet meer, een openstaande factuur wordt op langere termijn alleen maar een groter probleem, op een gegeven moment verkoopt zo'n bedrijf de schuld gewoon aan een incassobureau en komen de grote problemen pas. Iets zegt me dat je gewoon noodzakelijke brieven/mails hebt gemist en nu de schuld op een ander steekt. Zo heb ik het in elk geval al honderden keren gezien en zelden lag de fout bij het bedrijf.
toon volledige bericht
Misschien moet Strato iets duidelijker naar mij communiceren?

Er zijn 12 betalingen gedaan voor extended PHP support. En 2 voor Hosting (betaal per 6 maanden)

Verder heb ik geen herinneringen gehad. Maar ik begrijp 1 fout en vervolgens is alles wat er ooit nog gebeurd mijn schuld en kan Strato doen waar ze zin in hebben. Flikker alles maar offline, reageer niet op mails en steken een middelvinger op naar mijn rechten. Vanaf nu is alles de fout van de klant en Strato hoeft iet eens te reageren op de vraag 'Welke factuur mist er'.

Ik reageer niet meer berichten in deze trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Vinden jullie deze kosten wel normaal?

90 euro Domeinnaam vrijgeven
50 euro pakket heropenen
5 euro domein heropenen

Is dit bij alle hosters zo? (Los van terecht of niet. Gewoon even naar de euro's kijken)

Zonder betalen van 95 euro geven ze je je domeinnaam niet vrij. Ze houden je domeinnaam dus gevangen. Is dit normaal hosting gedrag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Je toon is nogal verwijtend en vervelend. Vooral enorm hijgerig en tiererig. Het zou je sieren om iets aan je communicatiestijl te doen en mensen niet zomaar weg te zetten als callmiep. Het is mede daarom dat mensen twijfelen aan jouw standpunten. Naast het feit dat je je brievenbus hebt dichtgetimmerd en vervolgens klaagt dat de post niet aankomt. Dat is natuurlijk niet zo slim, maar dat wist je al.

Ik zou je aanraden om ervoor te zorgen dat je bij Strato in de klantomgeving in kunt loggen. Daar staan alle facturen netjes in en kun je het overzicht nemen. Mocht Strato dan een fout hebben gemaakt, kun je ze hierop wijzen. Maar heel eerlijk, vooral door de prikkende en onsamenhangende toon, ben ik bang dat de fout niet bij Strato ligt.

Sowieso zou ik je adviseren om de kosten te betalen om jouw data veilig te stellen. Mochten de kosten onterecht zijn, dit kun je dan bewijzen uit het klantportaal, kun je de kosten bij Strato terugvorderen. Een schadevergoeding kun je (IANAL) vergeten. Of je moet kunnen bewijzen dat er een omzetderving was door een fout van Strato. Maar ik denk dat dan het potje duurder wordt dan de zalf.

Veel succes, maar tel even tot 10 voordat je op Verstuur drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Als we ja zeggen, wat dan?
Als we nee zeggen, wat dan?

Je wilt je data terug, focus je daar toch eens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Ik reageer niet meer berichten in deze trant.
Misschien moet ik duidelijker typen.

Is je data/email/site je meer waard dan het bedrag dat je nu binnen 48 uur moet betalen?
Betaal dan, en ga er daarna over in gesprek/klacht etc en opzoek naar een nieuwe hoster.
Jij hebt momenteel niet zoveel te willen aangezien je in tijdnood gaat komen.

Is je data/mail/site het niet waard, betaal niet. En zoek een nieuwe hoster

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@gefoij[ijife jouw (terechte) frustratie spat van het topic af. Los van wie er gelijk heeft (jij of Strato of iemand anders in het topic); het topic vraagt om "schadevergoeding"; het hele verhaal (van jou) voelt als een zeeeeer lange ongelukkige en (voor mij) niet 100% duidelijke tijdslijn.

Daarnaast, en ook puur door lezen: je wil mogelijk toch al niet verder met je hobby/winkel; je zegt wel dat je verlies gaat lijden (hoe veel???) maar om dat verlies niet op te lossen, wil/ga/moet je antwoord op de activatiekosten, daar reageren wij op, dat loopt scheef.

Iets anders dan: ga lekker buiten staan met een biertje, zet even op een rijtje hoeveel Euro verlies je lijdt bij de opkoper en bedenk dan eens of die som geld "te overleven is" ten opzichte van jarenlange frustratie, spam-mails, herhadelijk dingen moeten uitleggen, etc.

In ieder geval succes :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Dutch_Celt

Jollygood

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:06:

50 euro pakket heropenen
5 euro domein heropenen

Is dit bij alle hosters zo? (Los van terecht of niet. Gewoon even naar de euro's kijken)

Zonder betalen van 95 euro geven ze je je domeinnaam niet vrij. Ze houden je domeinnaam dus gevangen. Is dit normaal hosting gedrag?
Kan best.

Kosten voor het uit quarantaine halen van een domein worden deels bepaald door de registrar van het betreffende tld.
Daarnaast ga ik er van uit dat Strato er zelf nog een stuk(je) administratie kosten voor rekent.
En dat zegt nog niets of er nog een partij tussenzit (die ook nog marge zal rekenen) of dat Strato dit rechtsreeks bij de desbetreffende tld zelf doet.

Erg afhankelijk van het type domein dus.
Zonder daar iets over te weten valt er weinig concreets over te zeggen.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 15:35

50 euro pakket heropenen
5 euro domein heropenen

Dit is de manier waarop veel low budget bedrijven werken.
Je betaalt een minimale prijs en krijgt er ook de meest minimale service voor.

Vergelijk het met een Ryanair als je koffer niet aan de regels voor handbagage voldoet.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

50 euro pakket heropenen
5 euro domein heropenen

Dat is zeker niet bij alle hosters zo, ik heb zelf heel wat verschillende partijen van de Duitze Hetzner tot de Nederlandse TransIP en de Franse OVH gebruikt en ook wel eens een factuur gehad die niet afgeschreven kon worden en een herinnering gemist, maar dat is vrijwel nooit een probleem.

Aan de andere kant heb ik ook de bodemproviders als Strato en Versio gebruikt en die doen moeilijk over alles dat niet standaard is. Als je dan uiteindelijk een geschil hebt met ze gooien ze gewoon de hele boel op slot, zoals jij nu ook ervaart.
Dat is gewoon waar je voor betaalt; goedkope hosting van héle lage kwaliteit, nul comma nul service, en degene aan de telefoon weet alleen wat er op het scherm in het callcenter staat en wil zo snel mogelijk door naar de volgende beller.

Daar heb je nu natuurlijk geen reet aan, maar zo is het wel.

Je zou nog kunnen een dataverzoek in te dienen, maar de kans is groot dat ze zich verstoppen achter 'na xx uur bewaren we alleen de factuurgegevens'. Dus dan zit er maar één ding op; betalen en daarna je geld terugvorderen.

Het is frustrerend, het is belachelijk, en iedereen snapt dat je je hier boos om maakt, maar we proberen je allemaal te helpen. Misschien tijd dat je toch eens wat advies aanneemt van de mensen hier in plaats van dat je doorgaat met je tirade en anderen beschuldigen van dat ze aan de kant van Strato staan, want het juiste advies is al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
Ik snap je punt. Ik werd alleen even boos toen 1 user maar bleef beweren dat ik toch echt niet betaald had en dat ik zowieso altijd fout was omdat ik in het verleden 1 fout gemaakt heb. Wat gewoon niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
MAX3400 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:10:
@gefoij[ijife jouw (terechte) frustratie spat van het topic af. Los van wie er gelijk heeft (jij of Strato of iemand anders in het topic); het topic vraagt om "schadevergoeding"; het hele verhaal (van jou) voelt als een zeeeeer lange ongelukkige en (voor mij) niet 100% duidelijke tijdslijn.

Daarnaast, en ook puur door lezen: je wil mogelijk toch al niet verder met je hobby/winkel; je zegt wel dat je verlies gaat lijden (hoe veel???) maar om dat verlies niet op te lossen, wil/ga/moet je antwoord op de activatiekosten, daar reageren wij op, dat loopt scheef.

Iets anders dan: ga lekker buiten staan met een biertje, zet even op een rijtje hoeveel Euro verlies je lijdt bij de opkoper en bedenk dan eens of die som geld "te overleven is" ten opzichte van jarenlange frustratie, spam-mails, herhadelijk dingen moeten uitleggen, etc.

In ieder geval succes :)
---- factuur gemist----blokkade-----factuur betaald----blokkade opgeven hosting hersteld------Blokkade

Wat ik eigenlijk wil is gewoon de blokkade opheffen en mijn belangrijke data veiligstellen en mijn domein overzetten naar een normale host. Hierna ga ik eens rustig nadenken over de opgelopen schade en schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:35
@gefoij[ijife Als het inderdaad zo gaat als jij beschrijft zou ik contact opnemen met een (ICT) advocaat en een blafbrief/mail laten verzenden. Dan als de bliksem wegverhuizen en zorgen dat je ALTIJD een backup hebt van je site op een lokatie die NIET bij je hostingpartij staat. Bijvoorbeeld thuis of in de cloud. Elk fatsoenlijk webpakket heeft een backup mogelijkheid, zelf Wordpress als ik me niet vergis (ik gebruik iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gefoij[ijife schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

---- factuur gemist----blokkade-----factuur betaald----blokkade opgeven hosting hersteld------Blokkade

Wat ik eigenlijk wil is gewoon de blokkade opheffen en mijn belangrijke data veiligstellen en mijn domein overzetten naar een normale host. Hierna ga ik eens rustig nadenken over de opgelopen schade en schadevergoeding.
Oke.

Mijn mening? Hef de blokkade op. Trek een kopie van je data. Heb je mooi 30 dagen (of tot de volgende factuur) om tot zinnen te komen en een oplossing te verzinnen. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DjoeC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:26:
@gefoij[ijife Elk fatsoenlijk webpakket heeft een backup mogelijkheid, zelf Wordpress als ik me niet vergis (ik gebruik iets anders).
Zeker, updraft werkt hier prima voor. Zet je bestanden en database in Google Drive.

https://webtalis.nl/backup-plugins-voor-wordpress/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gefoij[ijife
DjoeC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:26:
@gefoij[ijife Als het inderdaad zo gaat als jij beschrijft zou ik contact opnemen met een (ICT) advocaat en een blafbrief/mail laten verzenden. Dan als de bliksem wegverhuizen en zorgen dat je ALTIJD een backup hebt van je site op een lokatie die NIET bij je hostingpartij staat. Bijvoorbeeld thuis of in de cloud. Elk fatsoenlijk webpakket heeft een backup mogelijkheid, zelf Wordpress als ik me niet vergis (ik gebruik iets anders).
Mee eens dank je. Ik heb het nu bij mijn eigen rechtsbijstand verzekening neergelegd. Als dat het niet word ga ik naar een ICT avocaat.

Ja mijn fout was de hoster alle backups laten regelend (Kan je instellen. Iedere x periode een backup in een backup directory en een timetravel optie van een dag of 3)

Ik had de backups lokaal moeten maken. Lessen learned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:01

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Mooi dan kan dit topic nu dicht. Succes met de zaak.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.