NAS/Server behuizing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 10:38
Voor mijn nieuwe NAS/Server die er eindelijk gaat komen ben ik opzoek naar een nieuwe behuizingen alléén behuizing gezien de rest al allemaal klaar ligt.

Het moederbordje deze van Ali Wat voor mijn doeleinden meer dan zat is. Is een ITX bordje en in eerste instantie wilde ik die in de Jonsbo N3 gebruiken. Ziet er prima uit, wordt goed ontvangen, plaats voor 8 drives (k heb er nu 4, en wil eventueel uit kunnen breiden naar het dubbele) en heeft alleen plaats voor een SFX voeding... terwijl ik hier al een ATX voeding heb liggen... En om nou daar extra kosten aan te maken, nee dan valt ie af.

Tsja wat dan? De 8 bays eis maakt het wel wat lastig. Zeker in combinatie (wellicht vooral...) met ITX. Genoeg te koop hoor.
Alleen de racks vallen sowieso af, want ik wil dat niet geen plaats voor geen zin in.

En dan hou je opeens maar 5 kandidaten over
En eigenlijk maar 3, want de Phanteks is gewoon dezelfde in andere uitvoering... En bij die phanteks moet je dan weer apartje houders aanschaffen om de drives te kunnen plaatsen?
Er staat wel dat er 2 caddies worden bijgeleverd, alleen niet hoeveel drivers per caddy gaan. Het antwoord erop heb ik nog niet gevonden.

Die Aerocool Cipher ziet er alleen niet flimsy uit, volgens de enige review is het dat ook. Zitten geen fans bij, en dat schroeft de prijs weer op.

Blijft dus over de Fractal Design Node 804. Die kast is 10 jaar oud. TIEN JAAR! Da's niet erg, alleen in 10 jaar zou er toch wel wat meer te koop moeten zijn? Want het lijkt er op dat deze de beste optie is. Koeling is een dingetje, alleen ik denk niet dat het met mijn doeleinden echt een groot probleem zal zijn.

Deze staat er niet in, ik vermoed omdat die 12 bays wel erg royaal bemeten is, en ik totaal niet zie waar en hoe de drives geplaatst moeten worden anders dan op de rail waar ook de AiO op kan komen...? Ja, ik weet het niet hoor...

Kortom, lang verhaal om de vraag te stellen, er is toch wel een beter alternatief te vinden dan de Fractal node 804? Niet dat ik er tegen ben, maar wat ik zeg, in 10 jaar tijd zou er toch meer keuze moeten zijn?

Zo nee, dan bestel ik gewoon de 804, ben alleen benieuwd of er iets is, wat ik mis.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:54
Als je op bays filtert krijg je meer resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Juist ja...
wat het verschil is tussen de filters, ik heb geen idee. En waarom dan de 804 dan niet meer in lijstje voor komt.. Ik snap er niet veel van...

Het geeft inderdaad meer opties. Of het betere opties zijn, is een ander verhaal. Het is sowieso duurder. Voor alsnog is de 804 de beste keuze voor mij.

Deze heb ik trouwens bedenk ik mij net als placeholder in mijn wenslijstje gehad. Die komt in beide filters niet voor. Dat er 15 drives in kunnen heb ik vaak genoeg in builts voorbij zien op het internet... uitvoering: Phanteks Enthoo Pro 2 Closed Panel

goed ik ga er eens voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 23:28
https://www.silverstonete...o/computer-chassis/CS380/
https://www.inter-tech.de/productdetails-58/NAS-8_EN.html
Beide merken hebben in hun product line nog wel meer NAS behuizingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Woezik op 19-08-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vroeger beunden we zelf extra ruimte in een case....

Meccano doos was altijd het slachtoffer...
Zelf moet ik ook (geen ruimte beperking meer..) eens shoppen voor een andere case voor m'n homeserver / NAS..

Al ga ik waarschijnlijk nooit meer dan 4x 3.5 inch nodig hebben. Maakt het wel gemakkelijk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
leuk die cs380, alleen die is al 5 jaar niet meer te koop:
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 192,39 op vrijdag 1 maart 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:54
Lednov schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:36:

leuk die cs380, alleen die is al 5 jaar niet meer te koop:
Een van de eerste hits in Google op deze kast: https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1566296, zo moeilijk is het niet dit soort informatiet boven tafel te krijgen ;).

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 19-08-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Als ik hier in de pricewatch er naar zoek, en krijg dan te zien dat die kast al meer dan 5 jaar niet te koop is, waarom zou ik dan nog gaan googlen?

uitvoering: Silverstone CS380

maar goed, ik zie al waar door het komt. je hebt de cs380 en de cs380V2. die laatste is nog wel te koop dus

uitvoering: Silverstone SST-CS380 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Maakt het wat uit of de Fractal 804 al 10 jaar op de markt is?

Ik heb een 304, het enige wat ik er op aan te merken had is de snelheidsregeling van de ventilatoren. Dat gaat met een schakelaartje.
Even wat knutselen met de draadjes en je hebt het aangesloten op de PWM connector op het MB.

Oh ja, je hebt ook een andere ventilator nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 19-08-2024 20:33 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
JukeboxBill schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:31:
Maakt het wat uit of de Fractal 804 al 10 jaar op de markt is?
Nee, dat geef ik ook aan. Alleen ik vraag mij dan wel af of ik dan niet toevaliig een kast mis, die in die 10 jaar uit is gekomen...
Ik heb een 304,
Daar heb ik ook naar zitten kijken, alleen heeft net 2 bays te weinig.... Ik ken mijzelf goed genoeg om te denken had ik maar... want ik denk nu al had ik maar toch 8 drives besteld...

Goed, ik denk toch dat het de 804 wordt. andere opties zijn of heel veel duurder of niet heel veel beter. Ik dank allen voor de suggesties. Het had zomaar gekund dat er een andere topper bij zat.
Pagina: 1