Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinze Poelstra
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo allemaal,

Ik ben een enorm leek op het gebied van speakers en aanverwanten, dus ik vraag om een beetje raad.

Wij hebben thuis al jaren een Sonos-systeem, maar dat begint nu wat ouder te worden; het is ook alleen nog te besturen met de oude S1 app.
Bovendien ben ik ook niet zo heel erg tevreden over Sonos. Wel over de kwaliteit van het geluid en de app, maar niet over wat je ermee kunt afspelen. Ik ben dus op zoek naar een alternatief sound system met boxen door het hele huis, die ook met elkaar verbonden zijn.

Wat mij stoort aan Sonos, is dat het niet simpelweg afspeelt wat je op je telefoon hebt, zoals bijvoorbeeld YouTube-filmpjes. Het is wel mogelijk om nummers uit je iCloud-bibliotheek af te spelen, maar dan moet je eerst Apple Music aan de Sonos-app toevoegen en via die app de nummers selecteren. Dit werkt bij mij helaas niet, maar dat zal wel weer met ouderdom van het systeem te maken hebben. Verder is er ook wel de mogelijkheid om YouTube af te spelen, maar dan moet je weer naar een aparte app als Sonos Tube, die nu ook niet meer werkt, of een Premium-account hebben bij YouTube Music - weer een aparte app.
Ik zou gewoon graag hebben dat de speakers werken als een Bluetooth-speaker: verbinden met de telefoon en wat je aanklikt, hoor je uit de speakers.

Bestaat er iets dergelijks?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Vriendelijke groet,
Rinze Poelstra

Beste antwoord (via Rinze Poelstra op 19-08-2024 15:26)

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 16:58
Met de wensen die je hebt zijn er veel mogelijkheden. Zowel kwa format, als binnen het format merken en modellen.
Ik zal wat links neerzetten voor de beeldvorming, maar voor audio zal ik altijd aanraden naar de winkel te gaan om eens te luisteren en te kijken hoe de bediening werkt.

Nu heb je losse speaker(s) waar alle slimmigheid in zit. Daar zijn opties die bovenop streamen ook bluetooth ondersteunen.
Een alternatief of op Sonos speakers is bijvoorbeeld het Heos systeem van Denon: uitvoering: Denon Home 150 Zwart
Deze speaker is mono, maar als je er 2 hebt, kun je ze (net als bij Sonos) als stereo paar laten functioneren.

Als je een hogere kwaliteitsklasse wil, zou ik eens kijken naar Kef. Die hebben modellen tussen de ca €800 en €5000 per paar. Bijvoorbeeld: uitvoering: Kef LSX II Zwart (let op, als je het plaatje kijkt, lijkt zoiets vrij vergelijkbaar met Sonos, maar deze speakers zijn een heel stuk groter)

Een ander format zou een all in one receiver met speakers zijn. Die kun je bijvoorbeeld ook op een tv aansluiten en komen vaak ook met cd speler (mocht je nog cd's gebruiken)
Het grote voordeel zit hier in de verhouding geluidskwaliteit tot prijs en afhankelijk van wat je kiest de mogelijkheid om later uit te breiden of makkelijk te upgraden. Het nadeel zit in de kabels tussen de receiver en de speakers en het grotere algehele formaat.
Gezien je aangeeft weinig kennis te hebben zou ik in dit geval voor een standaard setje gaan.
Die zijn vanaf ca €100 te krijgen, maar ik zou aanraden er iets meer aan uit te geven. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze Kenwood: uitvoering: Kenwood M-7000S Zilver

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48
De nieuwe Sonos heeft AirPlay en die doet dus wat je wilt (tenminste ik ging van iPhone uit)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 16:58
Met de wensen die je hebt zijn er veel mogelijkheden. Zowel kwa format, als binnen het format merken en modellen.
Ik zal wat links neerzetten voor de beeldvorming, maar voor audio zal ik altijd aanraden naar de winkel te gaan om eens te luisteren en te kijken hoe de bediening werkt.

Nu heb je losse speaker(s) waar alle slimmigheid in zit. Daar zijn opties die bovenop streamen ook bluetooth ondersteunen.
Een alternatief of op Sonos speakers is bijvoorbeeld het Heos systeem van Denon: uitvoering: Denon Home 150 Zwart
Deze speaker is mono, maar als je er 2 hebt, kun je ze (net als bij Sonos) als stereo paar laten functioneren.

Als je een hogere kwaliteitsklasse wil, zou ik eens kijken naar Kef. Die hebben modellen tussen de ca €800 en €5000 per paar. Bijvoorbeeld: uitvoering: Kef LSX II Zwart (let op, als je het plaatje kijkt, lijkt zoiets vrij vergelijkbaar met Sonos, maar deze speakers zijn een heel stuk groter)

Een ander format zou een all in one receiver met speakers zijn. Die kun je bijvoorbeeld ook op een tv aansluiten en komen vaak ook met cd speler (mocht je nog cd's gebruiken)
Het grote voordeel zit hier in de verhouding geluidskwaliteit tot prijs en afhankelijk van wat je kiest de mogelijkheid om later uit te breiden of makkelijk te upgraden. Het nadeel zit in de kabels tussen de receiver en de speakers en het grotere algehele formaat.
Gezien je aangeeft weinig kennis te hebben zou ik in dit geval voor een standaard setje gaan.
Die zijn vanaf ca €100 te krijgen, maar ik zou aanraden er iets meer aan uit te geven. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze Kenwood: uitvoering: Kenwood M-7000S Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinze Poelstra
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Heel hartelijk dank!