Vloerverwarming woning (1980) goed idee of minder goed idee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
Goedenavond,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning uit 1980. Momenteel ligt er een betegelde vloer zonder vloerverwarming, en is de woning voorzien van convectieradiatoren. Nu overweeg ik om de tegels te laten verwijderen en vloerverwarming te laten installeren als bijverwarming voor extra comfort. Dit idee is ontstaan omdat ik een apart geplaatste keukenradiator wil verwijderen in verband met het plaatsen van een nieuwe keuken en vloer (PVC). Ik zal deze beslissing de komende weken moeten nemen.

Mijn vraag aan jullie is: is dit aan te raden? Levert het een mogelijke besparing op in de stookkosten, of is het vooral een dure investering voor een beetje extra comfort? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Soort verwarming: Stadsverwarming
Huidige iolatie kruipruimte: Vloer is aan de onderzijde (dus bovenzijde van de kruipruimte geisoleerd met PUR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy9DQvM-_BmIa1bZWXD_hYntzvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aYtjMhXjYUi70L8ODK3W5vtE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxW5iEy8fD-wo6yq_vJ3iI9VZxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PWHmIO5sfz48G30aIG9pze62.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door siciliana op 18-08-2024 19:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:58
Dit soort pagina's al doorgenomen? Nieuwe vloerverwarming op bestaande stadsverwarming aansluiten is geen appeltje-eitje namelijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
Dag Yaksa,

Dankjewel voor je antwoord. Momenteel woon ik in eenzelfde soort huis als het nieuwe huis waar mijn voormalige woning (destijds ook geleverd met plavuizen) wel was voorzien van vloerverwarming die naar alle tevredenheid was aangesloten op de stadsverwarming en welke perfect werkt met Tado en de zonekleppen.