Werkbank Garage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:43
Beste mensen,

Ik zit voor een werkbank te kijken. Op dit moment heb ik een normale kast maar door hoeveelheid aan spullen zoek ik een werkbank. Probleem is de prijs hoog, op dit moment zie ik op internet allemaal werkbanken van 600 euro plus (150x60 ongeveer )

Voorbeeld HBM werkbank 158 cm 10 laden met deur super ding maar 1000 euro vind ik wat veel.

Zoveel bij hornbach, gamma of Praxis geweest maar niks te vinden voor een leuk prijsje

Iemand een tip ?

Beste antwoord (via bjornricardo33 op 18-08-2024 15:01)

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik heb van de week deze gekocht. Ben er heel blij mee.

https://www.hornbach.nl/p...2-deuren-6-laden/3205570/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Nu online
Ik heb van de week deze gekocht. Ben er heel blij mee.

https://www.hornbach.nl/p...2-deuren-6-laden/3205570/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Een gereedschapswagen zoals hier onder is een perfect

https://www.hbm-machines....gfEHIXTaVmUMaAn58EALw_wcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

?

Maar zoek je nou een gereedschapswagen of een werkbank? Of beiden?

Werkbank zou ik nooit op wielen willen. Lijkt handig, maar als je eens een keer flink wilt rammen/hameren op iets op je werkbank, dan zorgen wielen altijd voor teveel vering. En dat maakt het minder 'massief'.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Voorkeur gaat voor werkbank maar als er toevallig een gereedschap bank goedkoper is dan zal ik niet lang twijfelen.

Lengte max 170 beste lengte zou 140 of 150 zijn met lades en een goed blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een oud keukenblokje met een dubbele laag underlayment erop als blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:42
Deze heb ik ook al een paar jaar, alleen dan met lades boven en 3 deurtjes eronder. Echt een topding ja. Twee van de kastjes onder zijn gereserveerd voor bier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Nu online
remzor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Deze heb ik ook al een paar jaar, alleen dan met lades boven en 3 deurtjes eronder. Echt een topding ja. Twee van de kastjes onder zijn gereserveerd voor bier 8)
Daar heb ik een kelder en een koelkast voor

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 07:52
Zoiets maak je toch zelf?

Drie platen underlayment een paar ladegeleiders en wielen met rem.

Als je de juiste wielen pak zit er absoluut gene vering in.

1 kant met lades voor gereedschap, sommige op systainer maat van makita en de andere zijde lades voor kleine spullentjes.

En mocht het in de toekomst anders worden is hij 100% adjustable. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kZUafV7snpC6d1yCO75ASH6ohI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMhs5gthY1JLKpUtkbGqXn6U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ja zelf maken, op Marktplaats is genoeg materiaal te vinden. Eiken tafels, dikke werkbladen, ladenkastjes, etc. Kost allemaal geen moer en levert je het beste resultaat op.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
BBB-Nick schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:29:

1 kant met lades voor gereedschap, sommige op systainer maat van makita en de andere zijde lades voor kleine spullentjes.

En mocht het in de toekomst anders worden is hij 100% adjustable. [Afbeelding]
Niet iedereen heeft daar zin in, tijd voor, en kennis van. En iets kant-en-klaars ziet er wel strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
https://www.toolmania.nl/...dpanelen-en-een-kast.html

TM heeft vanalles van werkbanken, vast wel.iets passends bij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
BFmango schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Niet iedereen heeft daar zin in, tijd voor, en kennis van. En iets kant-en-klaars ziet er wel strak uit.
Waarom koop je anders een werkank als je geen zin hebt in klussen? En het staat in een garage, hoe strak moet het zijn. Het moet zijn werk doen. En kennis van, als klusser is het toch juist leuk om zoiets te leren en er dan jaren gebruik van te maken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
BFmango schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:28:
[...]
Goed, hier ook zelf een werkbank gemaakt. Ik had een idee en dat ten uitvoer gebracht. Had ik als klusser er ervaring mee? Ben ik een echte grote klusser? Nee, niet echt. Ik ken mensen die meer klussen voor hun woning. Ik doe meer hobbydingen. Ben ik tevreden? Ja zeker! Het geeft voldoening om zelf zoiets in elkaar te zetten. Soms moet je het gewoon doen.

Het is dus op maat naar mijn "noden", groot werkblad (75cm diep, 2,40 meter lang) met laden eronder voor spullen. Balkjes van 44x44mm als frame met een 18mm WPD als bovenplaat. Ziet het er strak uit? Misschien niet helemaal. Door verven zal het nog strakker worden. Nu is het vooral functioneel. Het is een schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:43

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb ooit bij een kringloopwinkel een metalen bureau gekocht (met houten werkblad) voor 15 euro, werkblad is inmiddels vervangen door een groter keukenblad (uit het koopjesrek van de bouwmarkt) en ik heb het bureau verhoogd met behulp van kokerprofielen waarin de originele poten van het bureau passen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
No Hands schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:36:
Ja zelf maken, op Marktplaats is genoeg materiaal te vinden. Eiken tafels, dikke werkbladen, ladenkastjes, etc. Kost allemaal geen moer en levert je het beste resultaat op.
Precies dit, zo heb ik een eettafel van 3x1m gratis opgehaald, zat meer dan genoeg hout in voor twee werkbanken...
Kost allemaal tijd, levert veel voldoening, maar als je snel een werkbank wilt hebben is kant en klaar kopen natuurlijk wel veel sneller en makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
No Hands schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:26:
[...]

Waarom koop je anders een werkank als je geen zin hebt in klussen? En het staat in een garage, hoe strak moet het zijn. Het moet zijn werk doen. En kennis van, als klusser is het toch juist leuk om zoiets te leren en er dan jaren gebruik van te maken?
Je begrijpt dat bijna alles wat jij zegt jouw eigen mening is en subjectief is hoop ik.

Wat nu als ik mijn garage wel strak wil, met metaal zwart gecoate lades en een mooi strak gelakt bamboeblad?

“Klussen” is ook nogal breed. Ik ken mensen die nooit hout gezaagd hebben maar wel kunnen metaalfrezen, zelf een airco installeren of domotica in hun huis plaatsen. Dan hoef je echt geen werkbank in elkaar te kunnen of willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subordinate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-04 08:08
Ik zou daar persoonlijk niet heel erg op beknibbelen (lees: de goedkoopste kiezen). Je wilt hier minimaal 10 jaar mee doen, je werkt er vaak mee en gebruikt het vaak. Het moet dus robuust zijn. Zelf heb ik besloten om even wat meer neer te leggen en deze gehaald bij Powerplustools:

https://www.powerplustool...6-x-46-x-945-1995-cm.html

Verrassend makkelijk in elkaar te zetten ook (ca 1,5 uur, 1e keer). Je kunt het configureren naar wens.

Een 'Hornbachhie' durfde ik niet aan vooral vanwege de reviews en na het bekijken van het product in de bouwmarkt. Dat hout buigt na een halfjaar al door.

[ Voor 6% gewijzigd door subordinate op 20-08-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk dat het ook wel een flink verschil is of je een beetje hobby doet of echt een degelijke werkbank voor bijv. houtbewerking wil.
Zo'n werkbank van een paarhonderd euro is leuk als je een beetje gereedschap wil opslaan en zo nu en dan een keer een schroefje moet aandraaien, van 400 euro kun je toch een hele mooie stevige werkbank bouwen met ingebouwde bankschroef en alles waarmee je echt aan de slag kan.

Ik zou dan liever een massief blad met stevige poten van 12x12 houten palen willen dan een gammel metalen framepje met een 'tafelblad met houtachtige nerven' :+

Zelf heb ik gewoon wat palen onder een oud (ouderwets echt houten) Ikea bureaublad gemaakt, doordat het frame allemaal massieve balken is kan ik daar zonder problemen op staan springen met mijn bijna 100 kilo, en als ik een keer iets lomp uit elkaar moet slaan kan ik het er op vastklemmen en m'n gang gaan zonder dat er metalen kastjes gaan rammelen of dat het hoekijzer van het framepje ombuigt.

Dus ja, als TS het voor de hobby doet (beetje gereedschap dat nodig is voor wat huis en tuin werkzaamheden) dan is zo'n kant en klare werkbank prima, maar als TS meer wil doen dan dat dan zou ik daar toch ver van wegblijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Oon op 20-08-2024 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ehtweak schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:57:
?

Maar zoek je nou een gereedschapswagen of een werkbank? Of beiden?

Werkbank zou ik nooit op wielen willen. Lijkt handig, maar als je eens een keer flink wilt rammen/hameren op iets op je werkbank, dan zorgen wielen altijd voor teveel vering. En dat maakt het minder 'massief'.
Ik heb sinds dit weekend een werkbank op poten, met wielen die je met een hend kunt laten neerdalen. Staat de werkbank stationair, dan haal je de wielen omhoog, en rust de boel puur op het hout van de werkbank.

Ik zou hem niet achter de motor hangen om een N weg op te gaan, maar om hem in de gatage te verplaatsen is het prima.

offtopic:
Ik had hiervoor een zelfbouw mft blad dat ik met een maatje had gemaakt. Dit maatje had er een een nogal slecht onderstel onder gemaakt. Doordat ik vaak schaaf had ik bijna alle lijmverbindingen kapot gedrukt, de boel hing met wat dominos zonder lijm aan elkaar :X

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:24
No Hands schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:36:
En ook heel leuk om te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:54
BBB-Nick schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:29:

En mocht het in de toekomst anders worden is hij 100% adjustable. [Afbeelding]
Mooi gemaakt! Heb je dit van een template/instructie gemaakt of zelf bedacht? Ik wil hetzelfde gaan doen, maar het is altijd makkelijker als iemand het al uitgedacht heeft :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 07:52
@MWDKing Deze is zelf bedacht. De lades zo gemaakt dat mijn gereedschap / koffers er in passen en zo kom je vanzelf op een totaal maat uit.

Op wielen is ideaal, hij staat normaal in de hoek en als ik grote platen wil zagen kan ik hem in het midden van de schuur zetten. Hij staat op zes wielen met rem en heeft met al het gereedschap best wel veel massa. Van veren of beweging dan dus geen probleem.
Pagina: 1