Voegenreinigen met Kärcher stoomreiniger. Hoe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:57
sinds kort in het bezit van een Kärcher stoomreiniger. Speciaal gekocht voor de voegen van de badkamer ook. Deze hebben geen zwart schimmel na verloop, maar eerder een wat doffe gelige zweem. We begrepen dat HG schimmelweg enzo uitstekend werkt, maar de voegen daardoor steeds slechter worden.

Nu dus de Kärcher. Ook geen chemicaliën meer nodig. Echter, ik heb het idee dat het ook de voegen met de druk ‘eruit’ spuit. Voor de duidelijkheid. Het is een sc3. Dus een echte stoomreiniger en geen hoge druk reiniger.

‘Lijkt’ dit slechts zo, of doe ik iets mis wellicht? Ik gebruik een kleinere ronde borstel waar in het midden met druk de stoom uitkomt.

https://www.kaercher.com/...de-borstels-28632640.html

Gebruik ik

[ Voor 6% gewijzigd door meermarco op 18-08-2024 14:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25

Onbekend

...

Met een stoomreiniger (bijna 100 graden wat er uit komt) komt het stoom onder lichte druk eruit. Bij de gegevens van dat apparaat staat dat het onder 3 bar eruit komt, maar ik verwacht dat dat op directe afstand is.
Op 10 tot 20cm afstand is het stoom dermate verspreidt dat de druk erg laag is en zou je doorgaans zonder problemen je hand er even onder houden (let er op dat je je niet verbrand). Vanwege de hitte en de lichte druk maak je het vuil en schimmels los, en dat werkt prima. Als jouw voegen nog in orde zijn, is dat geen enkel probleem.

Veelvuldig het gebruik van reinigers met chemicaliën zoals HG geven op de lange termijn zichtbare resten en soms problemen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Onbekend schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:41:
Met een stoomreiniger (bijna 100 graden wat er uit komt) komt het stoom onder lichte druk eruit. Bij de gegevens van dat apparaat staat dat het onder 3 bar eruit komt, maar ik verwacht dat dat op directe afstand is.
Op 10 tot 20cm afstand is het stoom dermate verspreidt dat de druk erg laag is en zou je doorgaans zonder problemen je hand er even onder houden (let er op dat je je niet verbrand). Vanwege de hitte en de lichte druk maak je het vuil en schimmels los, en dat werkt prima. Als jouw voegen nog in orde zijn, is dat geen enkel probleem.

Veelvuldig het gebruik van reinigers met chemicaliën zoals HG geven op de lange termijn zichtbare resten en soms problemen.
Bedankt. De afstand van de spuitmond met borstel tot de voeg is slechts 3cm ongeveer. En omdat het een borstel is zet je die meteen op de voeg. Dus geen 20-30cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik heb hetzelfde product. Niet aan te raden om je hand onder te houden!

Maar bij mij merk ik ook dat deze zo krachtig/warm is dat de verf en andere dingen soms loslaten. Als dat niet de bedoeling is dan wellicht een ander opzetstuk proberen of de reiniger op een lagere stand zetten.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja, hoopte juist dat dit wel veilig zou zijn voor de materiaal, en ook nog eens fijn voor het milieu. Maar dus ook niet 100%.

Welllicht dat https://www.kaercher.com/...gborstelset-28633240.html minder druk zet op de voegen.

Wat betreft lagere stand--->je bedoelt dat je instelt dat de hendel iets midner stoom kan spuiten (vol, mid of uit))? Of kan je het aantal bar ook echt instellen? dat heb ik niet gevonden nl