2 GPU's op 2 monitoren aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-01 11:44
Een hele goede dag,

Allereerste; weet ik niks over gpu's of pc.

Ik heb een probleem. Mijn 1 beeldscherm flikkert (zwart beeld aan en uit) na windows start.

ik zal stap gewijs vertellen. 1 gpu zit aan 1 monitor en mijn 2de gpu zit aan mijn 2de monitor. (beide displayport kabels) probleem blijft ook hdmi kabels.

pc aan, 2 beelschermen gaat aan 1 naar windows login en de andere blijft zwart.
Na inlog windows 11 gaat de 2de ook naar windows als 2de scherm, maar de 2de beeldscherm flikkert 2 keer zwart van 1 sec ieder.

ik start een app (maakt niet uit welk app) op mijn tweede scherm, gaat weer 2x op zwart.

Het probleem is nu wanneer ik mijn muis over mijn tweede beeldscherm beweeg blijft het aan het zwart flikkeren. Dit is dan ook alleen nu wanneer ik mijn muis beweeg over mijn 2de beeldscherm.

Dit probleem gaat weg wanneer ik de monitor kabel insteek in andere displayport ingang van dezelfde gpu (gpu heeft volgens mij 3 displayport). ik heb alle displayport ingangen geprobeert met opnieuw starten. probleem blijft behalve als ik de kabel uit haal en insteek in een displayport.

En de probleem gaat ook weg wanneer ik maar 1 gpu ingangen gebruik, dus beide monitoren op 1 gpu aansluiten.

ik heb alle update's geinstalleerd die automatisch worden aangeboden (ik weet niet of ik een speciaal programma moet installeren)

Ik heb 2x 2080TI
Moederboard = z370 Gaming pro carbon ms 7b45
intel core i7-8700 3.70ghz 6 core
fysiek geheugen 24gb
beschikbaar 12,3
virtueel geheugen 48,9gb
beschikbaar 32,1

2x LG UltraGear OLED 45GR95QE-B

Alvat bedankt voor helpen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Kan je context geven waarom je überhaupt 2 videokaarten gebruikt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Precies dat, waarom 2 videokaarten?
Welke voeding heb je?
Wat doet je pc als je 1 gpu eruit haalt en beide schermen aan 1 gpu hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:02

dragonhaertt

@_'.'

Meer videokaart =/= meer beter.
Gewoon 1 videokaart gebruiken voor meerdere schermen.

Tenzij die kaarten via sli met elkaar verbonden zijn kunnen meerdere kaarten niet goed samen werken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
ik gebruikt 2 gpu omdat op 1 speel ik games op de andere gpu heb ik soms van 10 tot 30 bladen open + apps.

zo wil ik niet dat mijn spel onderlijdt aan verlies.

Ik heb niet sli verbonden

voeding moet ik even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
99ruud99 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:36:
Precies dat, waarom 2 videokaarten?
Welke voeding heb je?
Wat doet je pc als je 1 gpu eruit haalt en beide schermen aan 1 gpu hangt?
gpu eruit halen hoeft niet want aansluiten op 1 gpu werkt die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zo werkt dat niet. Je hebt een mengelmoesje van je computer gemaakt.
Gebruik 1 videokaart en als je meer werkgeheugen wilt dan 16GB, gebruik dan 2 dezelfde modules van 16GB om 32GB te verkrijgen en draaiende in Dual Channel.
Nu heb je waarschijnlijk 3x 8GB of 1x 16GB + 8GB. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Werkt de 2e gpu ook volledig als alles op deze is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
zoals ik ook zei ik heb geen enkel verstand van pc.

Werkgeheugen had ik in de kast en de pc heeft altijd zo gewerkt. ik heb twee eruit gehaald maar de pc wilde niet starten. ik kreeg totaal zwart beeld.

ik heb 2 keer rood corsair waarop eentje staat 8gb (2x4gb)
de andere twee zwarte kan ik niet lezen. waarschijnlijk is het 24GB DDR4 2400MHz

Ik heb inderdaad ook de andere gpu getest en die werkt ook normaal.
bierschuit schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:05:
Zo werkt dat niet. Je hebt een mengelmoesje van je computer gemaakt.
Gebruik 1 videokaart en als je meer werkgeheugen wilt dan 16GB, gebruik dan 2 dezelfde modules van 16GB om 32GB te verkrijgen en draaiende in Dual Channel.
Nu heb je waarschijnlijk 3x 8GB of 1x 16GB + 8GB. :+
ik heb de pc al 7 jaar des tijd heb ik gebruikt wat ik in de kast had. ik gebruikte sinds die tijd mijn tv en monitor.

ik heb sinds kort twee monitors gekocht omdat mijn oude monitor stuk was gegaan. toen kwamen de problemen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
kwa geheugen heb ik ook geen verstand. Als ik een nieuwe geheugenkaart moest gaan kopen welke moet ik dat hebben. ik wil zo goed mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 20:15
onderdoor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:58:

zo wil ik niet dat mijn spel onderlijdt aan verlies.
Je Cpu gaat nu 2 GPU's van data moeten voorzien, ipv 1. Echte cijfers heb ik niet, maar ik heb het idee dat dit kwa performance of niets uit maakt, of het zelfs tegenwerkt.

Probeer het eens met 1 gpu. Zet zoveel open als je normaal hebt en kijken of het iets uitmaakt kwa fps etc. Ik vermoed dat het niets noemenswaardige opleverd.

Maar goed:
Staan voor beide monitors de refresh rate hetzelfde?

Welk scherm flikkert als je hem omdraait? Dus als nu linker scherm op gpu 1 zit en rechts op 2. Dan flikkert bv de rechter monitor. Als je dan links op 2 zet en rechts op 1, flikkert dan links ineens?

Kwa ram, mixen werkt maar is niet ideaal. Als je iig 2*4 al hebt heb je waarschijnlijk ook nog 2*8GB. Totaal van 24 dan. Voor de eerste 4GB heb je dan dual channel, maar de laatste 16GB is het maar single channel. Het werkt, maar is minder snel.

Dat is trouwens ook nog afhankelijk aan welke slot je de ram stukjes in hebt zitten!

[ Voor 4% gewijzigd door heggico op 18-08-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
heggico schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Je Cpu gaat nu 2 GPU's van data moeten voorzien, ipv 1. Echte cijfers heb ik niet, maar ik heb het idee dat dit kwa performance of niets uit maakt, of het zelfs tegenwerkt.

Probeer het eens met 1 gpu. Zet zoveel open als je normaal hebt en kijken of het iets uitmaakt kwa fps etc. Ik vermoed dat het niets noemenswaardige opleverd.

Maar goed:
Staan voor beide monitors de refresh rate hetzelfde?

Welk scherm flikkert als je hem omdraait? Dus als nu linker scherm op gpu 1 zit en rechts op 2. Dan flikkert bv de rechter monitor. Als je dan links op 2 zet en rechts op 1, flikkert dan links ineens?

Kwa ram, mixen werkt maar is niet ideaal. Als je iig 2*4 al hebt heb je waarschijnlijk ook nog 2*8GB. Totaal van 24 dan. Voor de eerste 4GB heb je dan dual channel, maar de laatste 16GB is het maar single channel. Het werkt, maar is minder snel.

Dat is trouwens ook nog afhankelijk aan welke slot je de ram stukjes in hebt zitten!
Ok ik ga eerst even testen of alles werkt op 1 GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
Een 2e 2080Ti voor alleen een beetje browsen? Dat kan prima op de iGPU en is ook nog eens veel efficiënter. 2e 2080Ti eruit, iGPU inschakelen in het BIOS en de 2e monitor aansluiten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:45
Uszka schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:26:
Een 2e 2080Ti voor alleen een beetje browsen? Dat kan prima op de iGPU en is ook nog eens veel efficiënter. 2e 2080Ti eruit, iGPU inschakelen in het BIOS en de 2e monitor aansluiten op het moederbord.
Browsen draait hoofdzakelijk op de CPU, iGPU lekker uitlaten.
De 2080Ti kan makkelijk 2 schermen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdoor
Hell-Slave schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Browsen draait hoofdzakelijk op de CPU, iGPU lekker uitlaten.
De 2080Ti kan makkelijk 2 schermen aansturen.
Ik maak ook video in apps waarna ik moet gaan wachten na bewerken. duurt meestal 1 uur voordat het klaar is tussen tijd speel call of dutie of fortnite en Destinty en andere spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is het handiger om 2 PC's te hebben, wanneer je zit te gamen, gaat het renderen van de video er ook niet sneller op. Een videokaart en monitor heb je dan al, die haal je dan uit de huidige PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:45
onderdoor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

Ik maak ook video in apps waarna ik moet gaan wachten na bewerken. duurt meestal 1 uur voordat het klaar is tussen tijd speel call of dutie of fortnite en Destinty en andere spellen.
Je zei niks over videobewerking in je OP.
Maar zelfs al zou je je video kaarten goed instellen zodat de juiste programma's er goed gebruik van maken, heb je maar 1 CPU en die moet dan je game doen en je videobewerking, gaat dit zeker merken.
Beste is 2 systemen zoals CH4OS voorsteld.
Pagina: 1