Opbouw schakelaar slim maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Hallo,

Wat zouden jullie mij adviseren voor de opbouw schakelaar in huis? Die wil ik graag slim maken (wifi/zigbee).
Ik heb een zbmini en shelly relais liggen, maar die passen er niet in.
Kan ik 't alleen voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld friends of hue of ecobright dimmers? Of zijn er misschien andere, goedkopere oplossingen?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:37
Een Friend of Hue schakelaar is een volledige draadloze kinetische schakelaar. Je kan daar dus alleen digitaal mee schakelen, niet fysiek.

Wat is de diepte van de doos en wat wil je schakelen? Vaak kan een relais of dimmer ook bij het apparaat wat je wil gaan schakelen. Bijvoorbeeld in het plafond naast de lamp.

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:02
Ik gebruik zelf de Sonoff ZBMINI-L2 Extreme op een paar plekken. Deze passen bij mij op veel plekken, ook waar ik weinig ruimte heb. Je kan ze, zoals hierboven gezegd wordt, ook bij de lamp in het plafond plaatsen.

• h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 22:57
Heb je wissel schakelaars of puls drukkers? Ik gebruik zelf de shelly omdat deze wissel schakelaars ondersteunen.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-11 14:03
Heb je de Shelly mini of niet? Die zijn nog kleiner. Al passen die bij mij ook niet.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Het gaat om een aan/uit schakelaar maar ook een opbouw wisselschakeling elders in huis. Beide bedoeld voor lampen.
Wil nog steeds de knoppen gebruiken dus dan valt friends of hue af begrijp ik.
Misschien eens proberen bij de lamp, daar had ik nog niet aangedacht.

[ Voor 57% gewijzigd door bagje op 20-08-2024 22:00 ]

Pagina: 1