**Advies gezocht: Beste Blu-ray speler voor grote dvd-collec

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-05 06:58
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar advies voor de aanschaf van een Blu-ray speler. Ik heb een grote dvd-collectie, dus het gaat vooral om het afspelen van dvd’s. Mijn tv is een Samsung 65QN95A, dus goede upscaling is voor mij belangrijker dan de maximale kwaliteit van Blu-rays.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een Blu-ray speler die echt goede upscaling biedt voor dvd’s? Welke modellen raden jullie aan, en waarom?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Beste antwoord (via Petech op 18-08-2024 13:25)

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:45:
Wil je een high end blu-ray speler kom je al snel bij Oppo uit.
Maar upscaling is uiteindelijk altijd gekunsteld. Ik zou de TV lekker het werk laten doen
Die worden al vele jaren niet meer gemaakt 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Volgens de marketing info: "Dankzij de Neo AI Quantum Processor 4K worden al jouw favoriete films, series en meer opgeschaald naar 4K beeldkwaliteit": waarom het upscalen niet aan de TV overlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
Dat kan natuurlijk ook. Maar is dit beter dan een bluerray speler kan doen? Zo nee dan zou de goedkoopste bluerray speler dus voldoende moeten zijn?
Ps ik zoek speciaal bluerray omdat ik in de toekomst ook de mogelijkheid wil hebben om blueray te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
Dan ook direct de vraag heeft iemand goede ervaring met een merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Gewoon even 5min zelf zoeken. Zoveel spelers zijn er niet meer, en ze zijn voor de basis functies ook gewoon allemaal prima.

En DVD laten upscalen naar een 65" tv levert nooit echt fraaie beeldkwaliteit op, je tv doet dat waarschijnlijk nog het beste.

Maar zelf testen is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maar upscaling is uiteindelijk altijd gekunsteld. Ik zou de TV lekker het werk laten doen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:45:
Die worden al vele jaren niet meer gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:45
Ps5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
Tweaker_BE schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:39:
Gewoon even 5min zelf zoeken. Zoveel spelers zijn er niet meer, en ze zijn voor de basis functies ook gewoon allemaal prima.

En DVD laten upscalen naar een 65" tv levert nooit echt fraaie beeldkwaliteit op, je tv doet dat waarschijnlijk nog het beste.

Maar zelf testen is altijd handig.
Dat ik zelf kan zoeken begrijp ik. Maar aangezien dit soort apparaten meestal worden gekocht door iemand zonder kennis op dit gebied zijn de reviews altijd dat het super machines zijn. Daarom vraag ik op dit forum ook naar ervaring en kennis van de community, die vertrouw ik meer dan een gemiddelde buurman die zegt dat ik "die" moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Ze zijn allemaal prima.... techniek is vele jaren oud en er zijn maar een paar aanbieders. Koop gewoon wat je wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
De meeste mensen op dit forum die nog DVDs kijken hebben, gok ik, dat apparaat al een tijdje staan. Dus ervaring met wat er nu te koop is, is niet zo makkelijk voorhanden. Daarnaast, het helpt ontzettend als je zelf het voorwerk doet, dus kom eens met een shortlist bijvoorbeeld.

Ik sluit me ook aan bij wat hierboven staat: je kan uit de nu beschikbare modellen waarschijnlijk geen echt slechte kopen. Zelf zou ik voor een 'bekend' merk gaan, simpelweg omdat die minder snel slechte onderdelen zouden moeten gebruiken, maar of het iets uitmaakt???
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.