Siemens vaatwasser blijft hangen in programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52
Wij hebben een Siemens vaatwasser (SX878D46PE) die laatste dagen problemen geeft. Hij doet opeens extreem lang over het programma met een volle vaat. Het gaat fout in de laatste fase van het programma. De vaat is schoongemaakt en lijkt redelijk droog. Maar hij pompt niet al het water helemaal weg onderin en hij zegt dat het programma nog 5-10 min duurt, echter geeft hij dat uren lang aan.

Vanmiddag hebben we de machine helemaal schoongemaakt van binnen. Incl filters schoon, en gecontroleerd dat de motor/rotor vrij kan draaien. We hebben de machine twee/drie keer leeg laten draaien en dat gaat allemaal wel goed. De afvoer is goed en niet verstopt. Dat heb ik gecontroleerd en voor de zekerheid nog een keer extra schoongemaakt.

Vanavond de machine weer ingepakt met vaat en nu vanavond is het weer drama en hangt hij al uren in de laatste stap(pen. Helaas geeft hij geen foutmelding of iets aan. Hebben jullie enig idee wat hier fout kan zijn?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52
Het programma van gisteravond zou eerst om 22:00 afgelopen zijn, met bijv nog 8 min resterend. Toen ik om 23:00 keek had hij nog 3 min resterend. Nog even aangekeken, maar 23:30 nog 1 of 2 min resterend. Uiteindelijk ben ik om 00:00 gaan slapen met nog zogenaamd 1 minuut op de klok. Machine uitgezet en zojuist weer aangezet. Nu gaat verder op dat ene minuutje resterend.

Je hoort hem wel continu dingen doen. Pompen, spoelen etc.

Kan dit iets zijn met een vuil water sensor? of iets van een kapotte klok ofzo?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.