Advies over inbouwspots keuken / erker / badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:19
Goedemiddag,

Onze elektricien is bezig met het afmonteren van de nieuwe elektra en vraagt ons welke inbouwspots we graag zouden willen.

We krijgen inbouwspots in:

- De keuken, 6 stuks: 3 boven het aanrecht, 2 boven het schiereiland en 1 boven de doorgang naast het schiereiland
- De erker bij onze woonkamer 3 stuks
- De badkamer, 5 stuks

Nu heeft de elektricien reeds de stroomvoorzieningen voor de dimmers gemaakt, maar vraag ik me nu pas af of we niet beter voor smart spots kunnen gaan? Bestaan er bijvoorbeeld smart spots die zowel via de fysieke dimmer als via de app bestuurd kunnen worden?

Zijn er bepaalde merken spots die aan te raden zijn?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Ja het bestaat, maar gebruik je al smart spots? In praktijk zal je het weinig gebruiken voor een keuken.

Elke domme fitting kan je ook gewoon smart lampjes in doen, dan zijn ze ook smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:19
99ruud99 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:53:
Ja het bestaat, maar gebruik je al smart spots? In praktijk zal je het weinig gebruiken voor een keuken.

Elke domme fitting kan je ook gewoon smart lampjes in doen, dan zijn ze ook smart.
Nee we gebruiken nog geen smart spots. We hebben momenteel überhaupt nog nergens spots.

Dus ik kan het beste de spots gewoon via de fysieke dimmer bedienen?

Zijn spots zoals deze aan te raden? Of naar welke spots kan ik het best kijken?

https://www.ecobright.nl/...0wit%2C%20dim%20to%20warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Dat zijn extra kleine spots voor in badkamers die eigenlijk geen ruimte hebben.
Maar als je ze mooi vindt zijn ze prima.

Dat is ook meteen mijn advies, pak spots die je mooi vindt. En ja, half tweakers zal ineens met me zijn maar roepen dat je absoluut smart spots moet pakken. Ik heb ze.... Maar niet meer in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb Philips Gu10 monturen gebruikt en hier Hue in gedaan, maar je zou er ook Tradfri of non smart in kunnen doen.

Dimmen en schakelen dan met bijvoorbeeld een Friends of Hue dimmer. Maar je kunt ook verder gaan en er een Hue sensor aan hangen. Of een Aqara Fp2 bijvoorbeeld, in combinatie met Home Assistant maakt dat dat ik nooit meer een lamp aan of uit doe, werkt altijd feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco_b
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 21:17
In ons smart house heb ik (7 jaar geleden) de schakelaars vervangen door "belschakelaars" die als je indrukt contact maken, en achter de schakelaar een smart switch gedaan die door de drukker bedient wordt. Later heb ik smart spots toegevoegd (en een aantal keer van merk geswitched. Voordeel: het rustverbruik is alleen van de smart switch, en niet van de lampen. als ze aan staan vinden de lampen gemakkelijk verbinding, en zijn de lampen met voice te dimmen en van kleur te wijzigen. Inmiddels heb ik bij mijn schoonouders een smart dimmer geinstalleerd, met daarachter domme spots. Dit is veel handiger voor de meeste scenarios: behalve als je kleur van verlichting zou willen veranderen, dat kan nl in deze oplossing niet.
Pagina: 1