Wat doen jullie met je monitordoos?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:50
Grotere monitoren komen in een nóg veel grotere doos. Bewaren mensen deze? Wat doen jullie met de verpakking van je nieuwe enorme monitor? En als je de doos weggooit, wat doe je dan als de monitor verhuisd moet of retour moet voor reparatie / garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42

g0tanks

Moderator CSA
nielsgeode schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:16:
wat doe je dan als de monitor verhuisd moet
Inpakken met handdoeken op de achterbank, eventueel met iemand erbij om het vast te houden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:23
nielsgeode schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:16:
Grotere monitoren komen in een nóg veel grotere doos. Bewaren mensen deze? Wat doen jullie met de verpakking van je nieuwe enorme monitor? En als je de doos weggooit, wat doe je dan als de monitor verhuisd moet of retour moet voor reparatie / garantie?
Niet wat ik doe, maar wel een oplossing.

Doos los snijden (als plakband is) en plat opslaan onder je bed.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Devian schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:26:
[...]

Wat doe je wel? Ik vraag me overigens af of lossnijden zoveel helpt: die dozen zijn vaak gevuld met op maat gemaakt piepschuim

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik ben zo'n persoon die de dozen gewoon bewaart. Als de monitor vervangen wordt en ik de oude verkoop/weggeef, dan krijgt de ontvanger 'm netjes in doos. Scheelt gepiel voor de ontvanger, die 'm dan bijv. gewoon in de achterbak kan leggen zonder angst op beschadiging.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:58
Als je van alles wil bewaren omdat het misschien ooit een keer van pas kan komen, wordt het huis snel een pakhuis en een rotzooi. Eventjes uitproberen of de tv werkt en dan weg met die verpakking.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Vroeger bewaarde ik alle dozen, zolder stond helemaal vol. Tegenwoordig bewaar ik een doos enkele weken, als iets stuk gaat is dat meestal snel. Daarna neem ik de gok dat het blijft werken en gooi de doos weg, mocht het toch stuk gaan zie ik dan wel weer ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

JME

zeg maar Jamie

Paar weekjes bewaren voor het geval je een fabricagefout ontdekt en/of je gebruikt moet maken van je afkoelperiode. Daarna weg met de rommel, ligt alleen maar in de weg. Als ik ooit een monitor, laptop, strijkijzer of konijnenhok wil verkopen of weggeven, dan is dat tweedehands en dus niet als nieuw en dus kan dat prima zonder doos. Alternatieven zat voor schadevrij transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:23
nielsgeode schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Wat doe je wel? Ik vraag me overigens af of lossnijden zoveel helpt: die dozen zijn vaak gevuld met op maat gemaakt piepschuim
Mijn vriendin bewaart ze in het schuurtje.

Ik gooi het weg(na 2 wk) en los het op zodra het aan de orde komt. Als ik ooit mijn 65" TV verkoop is het ophalen en regelt de koper maar iets ;⁠-⁠).

Koop je de 55" van mijn vriendin dan krijg je hem in de doos 😋.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
JME schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:40:
Paar weekjes bewaren voor het geval je een fabricagefout ontdekt en/of je gebruikt moet maken van je afkoelperiode. Daarna weg met de rommel, ligt alleen maar in de weg. Als ik ooit een monitor, laptop, strijkijzer of konijnenhok wil verkopen of weggeven, dan is dat tweedehands en dus niet als nieuw en dus kan dat prima zonder doos. Alternatieven zat voor schadevrij transport.
Eigenlijk ben ik het volkomen met je eens. Alleen grote schermen zijn zó kwetsbaar vergeleken met moederborden, voedingen en andere IT-zaken. Of overdrijf ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoeveel ruimte heb je? Ik heb een redelijk appartement, en één grote doos van monitor en eentje van TV past nog wel. In gemiddeld woonhuis moet dat echt nul problemen zijn. En ik ben zeker van niet onnodig dingen bewaren, maar als je zolder vol staat, dan is dat niet door monitor dozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59
Hier bewaar ik de doos van m'n 35" monitor een jaar of 2. Wil inderdaad niet het risico lopen dat ik geen doos heb in het geval van garantie. Na een jaar of 2 geloof ik het wel.

Doe ik trouwens met alle wat grotere spullen incl. keuken apparatuur, vlees vermaler etc. Na een paar jaar komen ik ze weer tegen en dan gaan ze weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Nopheros op 17-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45

BCC

Dingen gaan statistisch het vaakste stuk binnen twee maanden of na twee jaar - dus ik bewaar alle dozen twee maanden, daarna is het de kliko in

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Sissors schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:05:
Hoeveel ruimte heb je? Ik heb een redelijk appartement, en één grote doos van monitor en eentje van TV past nog wel. In gemiddeld woonhuis moet dat echt nul problemen zijn. En ik ben zeker van niet onnodig dingen bewaren, maar als je zolder vol staat, dan is dat niet door monitor dozen.
De ruimte is er wel als het moet. Voor verkoop op marktplaats ga ik geen doos bewaren, dat zoekt de koper maar uit. De enige reden zou zijn garantie (bij Amazon). Het opsturen van een 32" scherm van €1300 gaat redelijk problematisch zijn als je de originele verpakking niet meer hebt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De doos gaat op zolder tot ik de zolder weer eens opruim.

Je kunt speciale transportdozen kopen voor een paar tientjes mocht het onverhoopt nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:29
Met een normale flatscreen-monitor wel. Maar een 49inch Curved ultrawide komt in een doos van bijna 2 kubieke meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Devian schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:26:
[...]

En het nodige piepschuim ? voor bijv een curved monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een stationwagen waar zonder problemen een 55-60" TV plat in kan, dus als ik ooit ga verhuizen is het een kwestie van dekentjes neerleggen, scherm erop, dekentjes eroverheen, en rustig rijden.
Ook een TV in de doos zou ik voorzichtig mee omgaan, want die piepschuim is alleen stevig rond de randen van de doos, niet middenin. Iets scherps kan er zo doorheen en je scherm raken.

De dozen bewaar ik dan ook niet, dat neemt veel te veel ruimte in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Devian schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

Mijn vriendin bewaart ze in het schuurtje.

Ik gooi het weg(na 2 wk) en los het op zodra het aan de orde komt. Als ik ooit mijn 65" TV verkoop is het ophalen en regelt de koper maar iets ;⁠-⁠).

Koop je de 55" van mijn vriendin dan krijg je hem in de doos 😋.
Ik vind het niet zo netjes om met al die nerds hier de doos van je vriendin te bespreken op dit techforum.. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-08-2024 21:48 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:03
Dozen van tv's of monitoren bewaar ik een jaar of 2. Daarna gewoon bij het oud papier.

Laatst nog gewoon een 65" tv los in auto verhuisd. Zolang die maar goed plat ligt met wat bescherming erom.
Na 200km rijden gewoon neerzetten en niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 16:30
Vroeger was ik altijd van het bewaren. Totdat ik bij de verhuizing twee jaar geleden de monitoren los had verhuist zodat ik dat veilig kon doen. Toen kwam ik later de doos tegen :+ Sindsdien gooi ik alle dozen weg na een paar weken (wanneer ik weet dat een product de eerste weken overleefd heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
En ik ben zeker van niet onnodig dingen bewaren, maar als je zolder vol staat, dan is dat niet door monitor dozen.
Maar ik koop niet alleen monitoren... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bewaren, levert het scherm meer op mocht ik het verkopen, en anders bij eventuele verhuizing is het scherm veel veiliger.

Maar ik bewaar dan ook echt alle dozen van alles wat ik koop. :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:14
Ik bewaar het meestal zolang ik er garantie op heb (en duur genoeg is). Anders gaat de doos binnen paar maanden weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gooi ze weg. Als ik beeldschermen verhuis gaan zet in noppenfolie (met een tapeje) en dan een verhuisdeken eromheen en plat in de auto. Bovenop ;) .
Vorige keer mezelf laten verhuizen, toen was het helemaal geen probleem.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:30:
bewaren, levert het scherm meer op mocht ik het verkopen, en anders bij eventuele verhuizing is het scherm veel veiliger.

Maar ik bewaar dan ook echt alle dozen van alles wat ik koop. :+
Het scheelt voor mij dat ik een bergruimte in mijn appartement heb, waar ik de dozen van mijn grotere/duurdere electronica (behalve van mijn tv, die doos was echt onhandig groot dus die is na 6 maanden in de kliko/papiercontainer gegaan) netjes langs een wand gestapeld heb staan. Dozen van computeronderdelen zitten in de doos van de case waarin de onderdelen zitten; dat bespaart ruimte en scheelt zoeken naar de doos igv RMA/garantieclaims. Als ik een onderdeel upgrade, dan gaat het vervangen onderdeel terug in z'n eigen doos en uit de doos van de computercase (want daar zit 'ie niet meer in) en in het rek waar ook mijn kerstverlichting e.d. op ligt. Bij genoeg compatible reserveonderdelen bouw ik een systeem wat ik dan weer kan verkopen. Koper kan dan het systeem goed ingepakt in de doos van de case meenemen. Wel zo fijn voor transport imho.

Mocht ik ooit verhuizen dan is het qua electronica een stuk makkelijker vwb 'vrachtwagen tetris'. Het puzzelt een stuk makkelijker wanneer dingen als speakers, monitors, computers, e.d. netjes in doos (incl kabels en acc.) zitten dan los.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Dennisdn schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Met een normale flatscreen-monitor wel. Maar een 49inch Curved ultrawide komt in een doos van bijna 2 kubieke meter.
Dat kan ik bevestigen, die doos + de berg piepschuim heb ik na een aantal weken dan ook gewoon weggedaan. Het is geen doen om dat allemaal te bewaren.

Binnenkort verhuizen, dan gaat er een stevige deken omheen en dan maar de wagen in. Gebeurt er wat mee dan is dat helaas pindakaas, was het eerste 5120*1440 model van Samsung met een whopping 12 dimbare zones, dus mooi excuus voor een upgrade. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik mag graag de dozen bewaren, maar mijn vriendin vind het onzin en zegt dat ik een verzamelaar ben.
Nu doen we 50/50, ik bewaar enkele nuttige stevige dozen voor meer opslag en de rest gaat weg na een paar maand.
Maar ik behoud van mijn 34" monitor het onderste schuim gedeelte, want daar staat ie voor de helft perfect in. (You never know.. ) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jef61 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Maar ik koop niet alleen monitoren... ;)
Nee maar andere spullen kan je vaak in een willekeurige doos kieperen om te vervoeren ;)

Overigens houd ik ook wat andere dozen, zoals van mijn laptop. Gewoon makkelijker als garantie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
In de achterste hoek op de eerste verdieping van het magazijn van mijn werkgever, daar komt nooit iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 00:17
Toch eens leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit 'probleem' zit.

In mijn vorige woning met garage had ik twee vrij ruime vlieringen waar ik dozen kon bewaren. Kleine dozen in grote dozen nesten scheelde wat ruimte. Daarbij maakte ik wel onderscheid of het dozen van duur of goedkoop spul was.
Met de verhuizing was ik wel blij dat ik alle multimedia en wat andere dure spullen netjes kon verpakken.

Nu gooi ik, net als velen hier, de dozen weg als het apparaat een paar maanden heel blijft.
Ben niet van plan om nog een keer te verhuizen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06 10:29
Nou, ik heb de doos van mijn GIGABYTE M32U monitor een 32-inch 4K 144Hz bewaard. Daar zit nu mijn oude 27-inch 4k 60hz monitor in van LG 27UD68P serie (Als reserve monitor). Deze bewaar ik in de kelder. Was ook een grote doos.

Mijn televisie een LG 55EG910V OLED 55-inch Full-HD model 2015 uit Mei 2016, de doos hiervan heb ik iets meer dan 1 week bewaard en heb ik daarna in kleine stukjes gemaakt en in de papierbak gegooid. Na 2 weken wist ik dat mijn televisie geen problemen had en nu werkt hij nog steeds na 8 jaar. Ik dacht een 55-inch doos is te groot om langdurig te bewaren.

Wel heb ik alle doosjes van mijn computer uit november 2020 bewaard in mijn boekenkast. In mijn behuizing doos uit 2020 zit mijn oude Skylake i7 6700K computer bewaard met een Cooler Master CM-690 III als behuizing.

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 17-08-2024 21:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 19:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

FooLsKi schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Het scheelt voor mij dat ik een bergruimte in mijn appartement heb, waar ik de dozen van mijn grotere/duurdere electronica (behalve van mijn tv, die doos was echt onhandig groot dus die is na 6 maanden in de kliko/papiercontainer gegaan) netjes langs een wand gestapeld heb staan. Dozen van computeronderdelen zitten in de doos van de case waarin de onderdelen zitten; dat bespaart ruimte en scheelt zoeken naar de doos igv RMA/garantieclaims. Als ik een onderdeel upgrade, dan gaat het vervangen onderdeel terug in z'n eigen doos en uit de doos van de computercase (want daar zit 'ie niet meer in) en in het rek waar ook mijn kerstverlichting e.d. op ligt. Bij genoeg compatible reserveonderdelen bouw ik een systeem wat ik dan weer kan verkopen. Koper kan dan het systeem goed ingepakt in de doos van de case meenemen. Wel zo fijn voor transport imho.

Mocht ik ooit verhuizen dan is het qua electronica een stuk makkelijker vwb 'vrachtwagen tetris'. Het puzzelt een stuk makkelijker wanneer dingen als speakers, monitors, computers, e.d. netjes in doos (incl kabels en acc.) zitten dan los.
Precies dit, ben jij mijn long lost tweelingbroer ofzo? :o

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22

Fanta

FordPerformance™️

Van alles waarvan ik weet dat ik het ooit weer ga verkopen (meestal tech die ik hier op V&A zet) bewaar ik de doos. Klein hoekje op de vliering, ligt me niet in de weg.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bewaren, ze liggen linksachter de kledingkast. Daar is een stukje ruimte over wat anders toch niet gebruikt wordt.
Dat doe ik al sinds ik actief LAN parties bezocht. Dat is nu een jaar of 20 geleden, maar de gewoonte om monitordozen te bewaren, is er nog steeds. :X

Een groter probleem zijn m'n LEGO dozen. Die moeten bewaard worden, maar m'n vriendin deelt die mening niet. Vooralsnog passen ze op een kast in m'n (thuis)kantoor, maar die begint aardig vol te raken...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
In stukjes en de kliko in voor karton. Als je alles gaat bewaren qua dozen wordt het een zooi, en vervoeren kan met bijna alle apparatuur prima met wat verhuisdekens en noppenfolie. Enige doos die ik bewaar is van de GPU + PSU. Voor de GPU i.v.m. het verkopen elke X jaar en PSU ivm extra kabels die er nog in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik had laatste na 3.5 jaar de doos van mijn Acer X35 scherm weer nodig omdat deze defect was.
Destijds had ik 4 jaar garantie gekocht bij Acer. Het scherm werd dus kosteloos gerepareerd maar moest wel opgestuurd worden.
Ik was erg blij dat ik de doos nog in een schuurtje had staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Gaat gewoon de berging in. Maar verhuis als huurder dan ook (helaas) wat vaker dan gemiddeld. De ruimte is er, omdat we gewoon weinig zooi hebben die anders in de berging zou landen. Ruimte zat dus om daar tetris te spelen met de dozen van m'n elektronica. Het is me te fragiel, of gewoon teveel waard, om zomaar in de kofferbak te gooien. Eén keer dusdanig moeten remmen dat het schuift en je hebt er spijt van de doos te hebben weggegooid. En bij een verhuizing heb ik al genoeg andere zaken die fragieler zijn, die ik liever zelf meeneem. De TV in z'n originele doos durf ik wel aan een verhuisboer mee te geven.

Alleen m'n tweede en derde monitor mogen zo mee in de auto. De oudste is sowieso onverwoestbaar en de 29" ultrawide zal er mee moeten leven dat het glossy plastic langzaam mat wordt. Zolang de pixels maar goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik gooi ze weg. De schermen (34" UW curved) gaan regelmatig (2-4x per jaar) op de achterbank mee in een strandhanddoek. Prima :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 19-08-2024 15:18 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van mijn huidige scherm heb ik de doos ergens in een berging staan. Neemt niet heel veel ruimte in, vanwege ultrawide. Het gaat dan ook om een gebogen scherm van meer dan €1000 nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Als het helemaal plat kan en stevig karton is dan bewaar ik wel eens iets (niet veel) in de schuur, dat neemt dan geen ruimte in. Voor de rest gooi ik veel weg. Er kan een keer iets een maandje blijven staan of een bewaarfunctie krijgen.

Voor garantie kan ik dan de platgemaakte dozen herbruiken. Als het echt groot is dan regelt de leverancier waarschijnlijk wel iets (reparatie onsite) of die moet dan maar even een doos opsturen. Verhuizers hebben ook speciale dozen tot heel veel inch, dus in het uitzonderlijke geval moet je misschien een keer een doos kopen van een tientje.

Ik kan nou niet zeggen dat ik elke paar jaar wel een monitor of tv moet terugsturen. En voor verkoop: lekker ophalen zonder doos.

Ik ga geen kubieke meters opslag verkwisten (omgerekend honderden euro's per maand) voor de ene keer in de 5 jaar dat ik misschien €25 meer voor een monitor kan vangen omdat de koper wel erg blij is met de originele doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

CrankyGamerOG schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Precies dit, ben jij mijn long lost tweelingbroer ofzo? :o
Nee, gewoon een mede-semihoarder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben ook zo iemand die dozen bewaard i.v.m. eventuele verkoop en de aanname dat dit mij een betere vraagprijs op kan leveren. Heb echter toevallig net een nieuwe monitor gekocht vorige week, en die doos is dermate groot dat ik deze eerdaags toch echt wegflikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 12:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Tijdelijk bewaren afhankelijk van garantie en product maar uiteindelijk gaan ze allemaal de deur uit ivm ruimtebesparing.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Bewaren! Ik heb echt overal de dozen nog van, zelfs inderdaad van mijn 49" game scherm. Dat kwam ook nog van pas, want dat ding is stuk gegaan en nodig voor opsturen.

Eén keer heeft mijn vrouw me overtuigd (min of meer gedwongen zeg maar) de dozen van mijn speaker zuilen weg te doen (zo van wat moet je d'r mee) en daarvan baalde ik toen ze (ook min of meer gedwongen zeg maar) later ik de zuil speakers maar eens moest verkopen. Ik lever gewoon graag alles compleet en netjes af. Al is het voor garantie of de volgende eigenaar. En inderdaad, stuk makkelijker tijdens verhuizen. Uiteraard kost het ruimte en als je die niet hebt, dan houdt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Als je voor garantie moet gaan versturen ben je blij dat je de doos nog hebt, anders heeft het weinig zin om ze te bewaren. Ook moet je alles er nog zinnig in kunnen krijgen, tegenwoordig is het soms meer origami van karton, dat kan je wel vergeten om er weer in te krijgen dus heeft geen zin om te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Die gigantische dozen gaan hier ook gewoon weg na 1-2 weken. Ik leg ze een nacht buiten in de regen zodat het katron lekker zacht en doorweekt is en je die lompe dozen kan oprollen alsof het tisuepapier is :) Dat kost signifikant minder moeite dan het fijnsnijden/scheuren van die grote dozen, en zorgt er ook voor dat de papierkliko niet gelijk vol zit.

Ik heb een grote garage die bij lange na niet vol staat. Maar dozen bewaren? Enkel wanneer ik weet dat ik het ooit weer verkoop, zoals bij een laptop, zal ik de doos bewaren. Zelfs legodozen gaan gewoon weg...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 16:19
Bewaren, na een half jaar gaat de doos weg aangezien ik er dan vanuit ga dat het apparaat gewoon goed werkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Nikeo

Jawelles

Zolder tot garantieperiode voorbij is. Plek zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-06 15:41
Na het uitpakken gaat alle piepschuim, plastic etc. in de doos, en de doos in de garage.
Na een paar weken (indien geen defect) wordt dat allemaal gesorteerd en afgevoerd als afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Laatst online: 14-06 15:59

BertV

Handgemaakt

Direct weg, plat, oud papier.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35
Bewaren, ook al neemt de doos erg veel ruimte in. Ik heb 'm al eens gebruikt om de monitor op te sturen naar het servicepunt van ViewSonic voor een firmware-update (monitor heeft een G-Sync scaler, dus kan je niet zelf doen als eindgebruiker). En mocht ik de monitor nog moeten opsturen voor reparatie, dan komt de doos uiteraard ook weer uitstekend van pas :)
Pagina: 1