Apple Family - goedkeuring komt niet binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 22:14
Ik heb voor ons gezin een Apple gezin aangemaakt, waarin mijn vrouw ouder/voogd is, ik gezinshoofd en mijn dochter (en later mijn twee zoons) gewoon onderdeel van het gezin is.

Ik heb ingesteld dat zij eerst goedkeuring moet vragen aan ons om iets te downloaden. En dan komt het rare, die melding krijg ik niet altijd binnen op mijn telefoon…
Enig idee hoe dit kan? Soms komt hij wel binnen als ik mijn telefoon even opnieuw opstart. Maar ook niet altijd. Ik gebruik mijn Apple ID op mijn iPad en op mijn huidige IPhone (iPhone 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:22
Heb je wel eens helemaal uitgelogd met je Apple Id op je telefoon / iPad en opnieuw ingelogd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem. Het probleem is bij mij opgelost nadat ik “Text Message Forwarding” had aangezet om al mijn Apple devices. Dit kan je terugvinden bij “Settings / Messages”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Squ1zZy schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:46:
Ik had hetzelfde probleem. Het probleem is bij mij opgelost nadat ik “Text Message Forwarding” had aangezet om al mijn Apple devices. Dit kan je terugvinden bij “Settings / Messages”.
Ik kan deze instelling niet vinden (gebruik het in het Nederlands). Maar de berichten worden niet via sms of mms gestuurd toch? En daar gaat bovenstaande oplossing wel over toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Ik kan deze instelling niet vinden (gebruik het in het Nederlands). Maar de berichten worden niet via sms of mms gestuurd toch? En daar gaat bovenstaande oplossing wel over toch?
iMessage ja. Hierbij de instelling in het Engels. Ik heb geen idee hoe het heet in het Nederlands, maar moet wel te vinden zijn denk ik 😊

https://tweakers.net/i/cO...rlG.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
Squ1zZy schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

iMessage ja. Hierbij de instelling in het Engels. Ik heb geen idee hoe het heet in het Nederlands, maar moet wel te vinden zijn denk ik 😊

https://tweakers.net/i/cO...Y274prlG.jpg?f=fotoalbum_
Heb je een iets groter plaatje? Deze is moeilijk leesbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Heb je een iets groter plaatje? Deze is moeilijk leesbaar ;)
8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs1C96erUa6AuqgevnYEMspMYx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kFedKDX6GDyaT08NU6VYo6l1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Wat raar, want die mogelijkheid heb ik niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DICzTVJBLrrhHNMRztwerhBPoLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibxHi1EwTr8uEB32jn91mNNj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40
Dan lijkt jouw telefoon niet te 'zien' dat er ook een iPad op hetzelfde Apple ID zit. Ik zou de instellingen in je apparaten eens nakijken... kijk anders even bij de Apple support hoe je continuity werkend krijgt, daar staan vast nuttige tips in voor deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:00
Succes ermee, hier alles in huis van Apple. Behalve de telefoons van de kinderen. Apple opties en beheer is imho gewoon bagger. Werkt erg random wel/niet en makkelijk te omzeilen

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
"Tried logging off and on again?"

Apple ID kan soms wat gek doen.

Instagram

• Squ1zZy
  • Niet online
@Goofyduck384 Ik heb nog een tip. Als je weet dat 1 van de kinderen goedkeuring heeft gevraagd, kijk dan bij settings / Familiy / Naam kind. Daar staat ook dat er een goedkeuring staat te wachten. Op die manier kan je ook goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18

JB

Cédric roelt!

Dit herken ik ook. Na een bepaalde tijd werkte het weer, door middel van goedkeuring uit/aan zetten.

Nu heb ik gisteren voor het eerst een aankoop goedgekeurd voor een Brawl pass (of zoiets) voor Brawl Stars maar nu zie ik dat die aankoop op 2 Apple IDs is gedaan… ik krijg de melding om goed te keuren en vervolgens is ie ook op mijn Apple ID gekocht. Zie de iTunes billing ook 2x op CC + 2x mail van Apple voor de aankoop per ID :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 14:55
Een woord: focus.

Hier ook tijden zitten tobben ermee, totdat ik samen met apple support eindelijk op de focus mode uitkwam.

M’n kinderen bleken niet (goed) in de verschillende groepen te zitten.
Pagina: 1