Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3k3rs.n3t
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Na eerst een MS Band, MS Band 2, Fitbit Charge 2 & 3 en nu Fitbit Charge 4 te hebben (gehad) ben ik toe aan een nieuwe. De Charge 4 heeft helaas besloten de geest te geven, althans het scherm.
Fitbit geeft aan (na 2 jaar), jammer dan. Koop een nieuwe. Ik vind het wat kort qua levensduur.

Tijd om eens verder te kijken. Zo doende heb ik de https://tweakers.net/best-buy-guide/smartwatches/ al doorgenomen. De high-end horloge vallen qua prijs sowieso al af. Past ook niet bij mijn usecase:
Wandelingen tracken, (race)fiets rondjes tracken, af en toe wat fitness, slaap, stappen, etc. Verder geen uitgebreide behoeften.

Wat ik verder belangrijk vind in een smartwatch is:
  • Stappenteller
  • Hartslag
  • Ingebouwde Gps
  • Tril wekker
  • Slaap tracking
  • Trappen
  • Calorieën
  • Fietsen
  • Wandelen
  • 1 week accu
Ook mag het wel 'wat' kosten (max €200-250), betaal liever wat meer dan dat ik na 2 jaar weer een dooie unit heb. Vind het lastig kiezen tussen een 'echt' sports horloge en een activity tracker.
Qua gewicht wil ik ook geen lood om mijn pols hebben. De ~26gr van de Fitbit was prima op zich, al denk ik dat iets meer gewicht niet per se een belemmering zal zijn.

Heb geen iPhone, apple watch valt voor mij dan ook af (ook al werkt dat wel met Android, ik ben niet van de apple stack). Model hoeft niet 't nieuwste van 't nieuwste te zijn, mag best 1 iteratie ouder zijn.

Bediening wel via het horloge zelf, wil niet continue met mijn mobiel bezig hoeven zijn om wat in te stellen.
Verwisselbaar bandje is fijn, heb geen enkel horloge gehad waarbij het bandje 't uithield.
Ik heb geen behoefte om berichten op mijn horloge te lezen/ontvangen, die functie(s) zet ik dan ook uit.

Met bovenstaande heb ik in de Pricewatch wat zitten klikken en kwam ik uit op:

categorie: Smartwatches

Mwerken als als Redmi, Amazfit, e.d. lijken mij nogal low-end budget merken, vandaar weg gefilterd. Xiaomi & Huawei zijn Chinees en vallen voor mij daarom ook af).

Vervolgens bleven een 4-tal Garmin horloges over:
https://tweakers.net/pric...;1790246;1858738;2046730/
Zijn wel wat groter dan wat ik tot nu toe gehad heb. Blijkbaar bestaat dat niet meer met wat ik wil?

Op basis van de specs spreekt de uitvoering: Garmin Venu Sq 2 Music Zwart (Zwart) mij het meeste aan.

Ben benieuwd of ik wellicht nog wat over het hoofd zie en wat jullie mij kunnen aanbevelen/ ter overweging kunnen meegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02:18
Vivoactive 5 is net wat kleiner dan de venu sq 2, een generatie nieuwer ennietswat meer features. Heb er zelf een en het is een fijne smartwatch welke 2 weken meegaat

Vgm in de aanbieding ook goedkoper dan een venu 2 sq

[ Voor 14% gewijzigd door vrilly op 17-08-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3k3rs.n3t
  • Niet online
@vrilly dank, echter lees ik dat de Vivoactive 5 geen trapteller/hoogtemeter heeft.
Verder wel een interessante optie voor ongeveer hetzelfde bedrag als de Venu Sq2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Tw3k3rs.n3t schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:45:
@vrilly dank, echter lees ik dat de Vivoactive 5 geen trapteller/hoogtemeter heeft.
Verder wel een interessante optie voor ongeveer hetzelfde bedrag als de Venu Sq2.
De Venu Sq2 heeft ook geen trapteller/hoogtemeter. De Vivoactive 5 is nieuwer en krijgt langer ondersteuning dan de Sq2. Hetzelfde gelfdt voor de Forerunner 165 t.o.v. de Forerunner 55 en Instinct 2s. De Forerunner 55 en Instinct 2s hebben een energie zuinig altijd-aan memory-in-pixel scherm en de Forerunner 165 en Vivoactive 5 een kleurrijk OLED scherm. Ook zijn de Forerunner 55 en Instinct 2s enkel te bediening met knoppen terwijl de 165, Sq2 en Vivoactive 5 ook een touchscreen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tw3k3rs.n3t
  • Niet online
't Is inmiddels de Vivoactive 5 geworden. Blij mee. :)
Was een fijne tip!

Nu nog de data van Fitbit naar Garmin importeren.
Met de export van Google (CSV) lukt het niet, alle CSV's geven foutmeldingen.
Met deze tool lukt het hopelijk wel: https://fitbitjsonconverter.azurewebsites.net/