Geluiddempende ondervloer onder klik PVC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-06 13:27
Wij hebben recent een jaren 70 appartement gekocht en willen hier een nieuwe klik PVC vloer laten leggen, ipv de laminaat die er nu is.

Omdat ik ook vrij grote luidsprekers heb en een 5.1/5.0 systeem aan het bouween ben wil ik toch iets extra doen om het geluid hiervan een beetje te dempen (boven op de 10db reductie eis) zodat de buren minder overlast zullen hebben. (ik/wij kijken niet extreem hard omdat mijn partner dit niet zo prettig vind, ik zou niet weten waarom, alsnog, every little helps!) Ook ben ik genoodzaakt om wss een speaker kabel onder de vloer langs te laten lopen omdat ik er anders niet kan komen met een kabel, er zijn geen drempels langs de deuren. Ik zal ook kabelgoot plinten gebruiken waar het kan.

Ik heb hier de afgelopen week meerdere pvc topics gelezen en opgezocht en ik word er niet veel wijzer van |:(

We weten wel dat we klik pvc willen, maar nog niet precies welk merk etc, wss komt deze ook met een ondervloer (de stalen iig wel, en het is ook vermeld). Ik heb nu kale betonnen vloeren, ik zie verschillende soorten ondervloer die een aantal mm kunnen egaliseren. Is bijvoorbeeld een PU ondervloer van een aantal mm, of een kurk granulaat voldoende voor egaliseren en extra geluids demping? Ook ben ik ondervloeren tegengekomen met groen schuim en daarboven op mdf, deze lijken mij wel fijn om een kabel onder te leggen maar doen denk ik meet voor impact geluid dan geluid van een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:15
BJozi schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:49:
doen om het geluid hiervan een beetje te dempen (boven op de 10db reductie eis) zodat de buren minder overlast zullen hebben.
Ik ben geen expert maar ondervloeren zijn er toch voor om contactgeluid te dempen, niet om normaal geluid te dempen? Dus daar heb je dan niks aan toch.. en is je ondervloer te zacht dan gaat je PVC klik laminaat uit elkaar vallen (helaas ervaring mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe demp jij je geluid voor de bovenburen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar