Ik werd zojuist wakker van mijn tv (Samsung Frame) die uit het niets is aangegaan. Er werd een filmpje van Mr Bean afgespeeld terwijl de afstandsbediening op een plek ligt waar hij geen verbinding kan maken met de IR. Ik had de schilderij modus aanstaan en de tv dus niet volledig uitgezet. Je begrijpt dat zo’n tv die vanzelf aangaat me ‘s nachts de stuipen op het lijf jaagt. Heeft iemand een idee of het wellicht mogelijk is dat buren of personen met toegang tot ons wifinetwerk van buitenaf de tv zouden kunnen aanzetten? Zeker vanwege de aard van het filmpje heb ik het idee dat ik word geprankt. We hebben overigens geen chromecast.
Vraag
Alle reacties
Personen die van buitenaf toegang tot je WiFi netwerk hebben? Ja, natuurlijk. Los dat op door je WiFi wachtwoord te veranderen en klaar.
Hoe is dat filmpje dan gestart als je geen chromecast hebt? Via welke app? YouTube/, Netflix/etc? Heeft je tv überhaupt internet toegang?
Heb je kinderen? Huisgenoten? Katten?
Werkt de ab echt alleen maar via infrarood? Of stiekem toch ook wel via radio of bluetooth?
Misschien een automatische reboot na een update? Welke een tv zender heeft opgezet na de reboot?
Dit al gelezen en nagekeken?
https://www.samsung.com/n...eps-turning-on-by-itself/
Heb je kinderen? Huisgenoten? Katten?
Werkt de ab echt alleen maar via infrarood? Of stiekem toch ook wel via radio of bluetooth?
Misschien een automatische reboot na een update? Welke een tv zender heeft opgezet na de reboot?
Dit al gelezen en nagekeken?
https://www.samsung.com/n...eps-turning-on-by-itself/
[ Voor 32% gewijzigd door TripleQ op 17-08-2024 07:07 ]
Staat WiFi-direct aan? Ik kan bijvoorbeeld naar de TV van de buren casten, terwijl deze niet op mijn netwerk zit.
2022 XC40 MY23 P6 Plus
Ik krijg op onze Samsung TV ook wel eens een melding met een code als buurmeisjes weer iets proberen te casten naar hun eigen TV maar de verkeerde kiezen. Maar die moet ik dan wel bevestigen voor het zou gaan afspelen...
Onze frame heeft een sensor die je tv automatisch aan kan laten gaan, en die brak is.
TV is waarschijnlijk ook met IR te bedienen, weet niet of het mogelijk maar misschien grappenmakers met een ir ab voor het raam gestaan.
BT verhaal met verbinding verzoek van de buren heb ik hier opgelost door de TV een andere naam te geven.
BT verhaal met verbinding verzoek van de buren heb ik hier opgelost door de TV een andere naam te geven.
je kan je telefoon mirroren naar je samsung tv, en ook gewoon casten waarschijnlijk, ff uitzetten in de opties.
Wij hebben de zelfde TV, kun je inderdaad als je op WIFI zit gewoon bedienen/streamen.
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
Ondersteund beide gelukkig, ik heb twee extra IR afstandsbedieningen omdat ik niet kan wennen aan de originele.tmtx schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:30:
De samsung tv heeft een bluetooth ab. Die hoef je dus niet te richten op de tv.
Edit, dus inderdaad zou je eigen AB hem aan kunnen zetten maar nog niet zo makkelijk en film selecteren en bevestigen, maar alles is hier mogelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 17-08-2024 16:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heb je hem misschien aan iets als Home Assistant hangen? Ik had in het verleden dat mijn Marantz receiver ‘s nachts op 100% volume aanging vanwege een brakke integratie…
Ik heb zelf geen Samsung TV maar je kan ze benaderen als een soort casting.
Zie hier ook de TV van de buren in Smart View /bluetooth als die aan staat.
Dus even in de settings zoeken om het uit te zetten als je dat niet gebruikt.
Zie hier ook de TV van de buren in Smart View /bluetooth als die aan staat.
Dus even in de settings zoeken om het uit te zetten als je dat niet gebruikt.
Vooropgesteld: de kans dat iemand je wifi-wachtwoord heeft buitgemaakt en dat dan gebruikt als prank is wel erg klein. Een wifi-wachtwoord steel je doorgaans toch met andere doelen.
Toch kan het een goed idee zijn om in de verbindingslogs van je wifi-router te kijken of er vannacht opvallende apparaten verbonden waren. Gewoon om dat idee uit de lucht te krijgen. Mocht je daar niets kunnen vinden, maar toch twijfelen dan kun je ook nog je wifi-wachtwoord veranderen (en eventueel zelfs je SSID).
WiFi Direct uitschakelen is altijd een goed idee. Dat voorkomt gedoe en vaak ook gewoon storing op je eigen netwerk.
Er werd Mr. Bean gestreamd. Samsung TV Plus heeft een kanaal met alleen Mr. Bean. Was dit het? Of werd er echt gestreamd vanaf Netflix of Youtube? In het eerste geval lijkt me een hikje in de tv het meest waarschijnlijk. Kans dat dit gebeurt is kleiner als je je tv gewoon uitschakelt als je naar bed gaat.
Toch kan het een goed idee zijn om in de verbindingslogs van je wifi-router te kijken of er vannacht opvallende apparaten verbonden waren. Gewoon om dat idee uit de lucht te krijgen. Mocht je daar niets kunnen vinden, maar toch twijfelen dan kun je ook nog je wifi-wachtwoord veranderen (en eventueel zelfs je SSID).
WiFi Direct uitschakelen is altijd een goed idee. Dat voorkomt gedoe en vaak ook gewoon storing op je eigen netwerk.
Er werd Mr. Bean gestreamd. Samsung TV Plus heeft een kanaal met alleen Mr. Bean. Was dit het? Of werd er echt gestreamd vanaf Netflix of Youtube? In het eerste geval lijkt me een hikje in de tv het meest waarschijnlijk. Kans dat dit gebeurt is kleiner als je je tv gewoon uitschakelt als je naar bed gaat.
EP
De ts heeft sinds midden in de nacht vannacht niet meer ingelogd, wellicht moeten we wachten op de vele vragen die we met zn allen hebben gesteld.
Ben met name benieuwd wat het logboek van zijn tv zegt (zie eerder gegeven linkje)
Ben met name benieuwd wat het logboek van zijn tv zegt (zie eerder gegeven linkje)
samsung smart switch is een app waarmee je de TV kan bedienen .
Maar weet niet of je kan casten
Maar weet niet of je kan casten
Lijkt meer casten als het een random filmpje afspeelt, wellicht kinderen die het gelinkt heeft door door de raam te kijken en casten of zoiets dergelijks oid, heb je niet in setting permissions die je kunt intrekken?
Als je de moeite neemt om om 03.41u hier een vraag te stellen, neem dan ook de moeite om hier even te reageren of een update te geven voor de mensen die je wilden helpen of straks een vergelijkbare vraag hebben.
Tenzij er dit keer niet alleen in je router maar ook in je huis is ingebroken en je nu ergens vastgebonden zit.
In dat geval zul je je hulp ergens anders vandaan moeten halen en wens ik je het beste toe.
Tenzij er dit keer niet alleen in je router maar ook in je huis is ingebroken en je nu ergens vastgebonden zit.
In dat geval zul je je hulp ergens anders vandaan moeten halen en wens ik je het beste toe.

Ik denk niet dat TS nog terug gaat komen, die heeft dit topic slaapwandelend aangemaakt 😅
Mijn 1e gedachte was

Kwam vroeger van pas in de schoolkantine om de tv van kanaal te veranderen

Kwam vroeger van pas in de schoolkantine om de tv van kanaal te veranderen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Pagina: 1