Voeding richting moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L van Straten
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-01 11:38
Hoi hou,

Ik heb een pc en in die pc zit mijn 24 pin kabel die naar de psu gaat. Nu heb ik het probleem dat de kabel er op één manier in kan en dat zorgt ervoor dat de kabel moet twisten in een korte afstand. Dat vind ik niet mooi en dat wil ik oplossen. Wat ik kan doen is de psu (power supply) opdraaien zodat de kabel recht zit. Alleen het ding is dat de ventilator richting het moederbord zit dan. Is het schadelijk of niet veilig als mijn power supply zo zit? Er zit 1 tot 1.5 cm tussen het moederbord en de voeding.
Het zijn standaard kabels die inbegrepen waren bij de voeding, niet custom. Dat wil ik misschien over een paar weekjes halen.
Ik heb het net een kwartiertje aan gehad en ik merk en hoor geen verschillen. Ook niet in temperatuur.

Ik heb een O11D mini en 750W 80+ Gold voeding van Cooler Master.

Het zou me erg helpen als iemand het antwoord weet. Groetjes Luc

Beste antwoord (via L van Straten op 16-08-2024 20:56)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18

Theo

moederbord

Het maakt voor je voeding niet uit hoe deze is gemonteerd zolang deze 5+ cm aan ruimte heeft om de lucht naar buiten te blazen en 1+ cm aan ruimte heeft om de lucht aan te zuigen. Nu je je voeding dus hebt gedraaid kan deze nog gewoon lucht aanzuigen waarmee er compleet niks aan de hand is.

7400 Wp op het dak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De meeste PSU-fans worden gebruikt om lucht aan te zuigen en dan het interne van de PSU te koelen. Je bent nu dus warme(re) lucht van intern de PC aan het gebruiken om de PSU te koelen. Uiteindelijk is/blijft alles warmer dan als je de PSU correct zou monteren.

Allicht handig om te weten / posten; heb je een foto van de situatie? Want de meeste cases hebben ook cable-management en logischerwijs (los van de lengte van de 24-pin kabel) is er dus altijd een situatie dat je de kabel niet hoeft te twisten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18

Theo

moederbord

Het maakt voor je voeding niet uit hoe deze is gemonteerd zolang deze 5+ cm aan ruimte heeft om de lucht naar buiten te blazen en 1+ cm aan ruimte heeft om de lucht aan te zuigen. Nu je je voeding dus hebt gedraaid kan deze nog gewoon lucht aanzuigen waarmee er compleet niks aan de hand is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L van Straten
@MAX3400 de kabel is te kort om aan de achterkant te draaien. Je ziet dus altijd aan de voorkant de twist al dat niet perse mooi is. Ik heb het nu aangepast en het ziet er prima uit volgensmij.

Mijn cloud doet heel raar dus het lukt me niet om foto's up te loaden. Als het zo werkt zal ik de foto's sturen

Bedankt @Theo, het is dus mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 21:05
Gebruik je een SFX PSU dan? Anders lijkt het mij onmogelijk dat de 24p ATX kabel zo kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik dacht hetzelfde als @Uszka maar eerlijk gezegd zijn de standaard kabels van de meeste SFX PSU’s niet zó kort…..

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L van Straten
@Uszka @sapphire inderdaad, ik heb een kleinere voeding omdat er geen normale past in de o11 mini. de kabel is echt maar 30 centimeter ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L van Straten
@sapphire @Uszka nee nog minder trouwens, 20 cm max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42

sapphire

Die-hard pruts0r

@L van Straten Welke voeding heb je?

Edit: een 750w gold Coolermasrer ik las er overheen.

Is het deze:
uitvoering: Cooler Master V750 SFX Gold (EU-stekker)

Volgens de specs van Coolermaster is de 24 pins ATX kabel 300mm.
Lijkt me dat je die gewoon los kunt halen, in het moederbord steken op de mooie manier en met een net boogje door het gat van de moederbord tray en daarachter de kabel wel een slag kunt draaien en in de voeding steken :?
Weet je iig zeker dat de fan voldoende ademruimte heeft.

[ Voor 88% gewijzigd door sapphire op 16-08-2024 22:40 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1