Dag mede-Tweakers,
Met behulp van verschillende BBG's en topics in dit forumdeel, heb ik een nieuwe systeem samengesteld en ik wil even toetsen of hier nog gekke dingen in zitten.
Vooral op het gebied van koeling heb ik eigenlijk niet zoveel kennis dus heb een aantal fans toegevoegd en een CPU-cooler die me geschikt leken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game dagelijks dus dat is 90% van de functie. Dit wil ik soepel kunnen doen op 1440p met hoge settings. Hierbij gaat het vooral om FPS (CS2, COD en evt. nieuw uit te komen).
Daarnaast doe ik hobbymatig wat in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richtte op 3.000 en ben daar voor nu onder gebleven. Er is dus marge maar wel als het nuttig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een volledig nieuwe setup. Monitor zoek ik nog wel uit, voor nu kijk ik naar de
MSI MAG 341CQP QD-OLED. Toetsenbord en muis heb ik wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eh, nou ja, wat in het lijstje staat. Geen heel gekke componenten of combinaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, als het maar 'bewezen' is. De case heb ik wel specifiek m'n oog op laten vallen vanwege de uitstraling in m'n interieur dus die hou ik graag in tenzij zwaarwegende bezwaren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik zei heb ik niet zoveel verstand van koeling, maar ik zou graag het geluidsniveau wel laag willen hebben. Het hoeft niet doodstil te zijn, maar redelijk minimaal.
Ga je overklokken?
Nee, in principe niet, basis instellingen zijn voldoende voor mij (tenzij het een vinkje is)
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral even weten of er technische redenen zijn om andere keuzes te maken. Volgens mij is alles compatibel met elkaar. Weet alleen niet of de CPU cooler correct is/past.
Met behulp van verschillende BBG's en topics in dit forumdeel, heb ik een nieuwe systeem samengesteld en ik wil even toetsen of hier nog gekke dingen in zitten.
Vooral op het gebied van koeling heb ik eigenlijk niet zoveel kennis dus heb een aantal fans toegevoegd en een CPU-cooler die me geschikt leken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game dagelijks dus dat is 90% van de functie. Dit wil ik soepel kunnen doen op 1440p met hoge settings. Hierbij gaat het vooral om FPS (CS2, COD en evt. nieuw uit te komen).
Daarnaast doe ik hobbymatig wat in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richtte op 3.000 en ben daar voor nu onder gebleven. Er is dus marge maar wel als het nuttig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een volledig nieuwe setup. Monitor zoek ik nog wel uit, voor nu kijk ik naar de
MSI MAG 341CQP QD-OLED. Toetsenbord en muis heb ik wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eh, nou ja, wat in het lijstje staat. Geen heel gekke componenten of combinaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, als het maar 'bewezen' is. De case heb ik wel specifiek m'n oog op laten vallen vanwege de uitstraling in m'n interieur dus die hou ik graag in tenzij zwaarwegende bezwaren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik zei heb ik niet zoveel verstand van koeling, maar ik zou graag het geluidsniveau wel laag willen hebben. Het hoeft niet doodstil te zijn, maar redelijk minimaal.
Ga je overklokken?
Nee, in principe niet, basis instellingen zijn voldoende voor mij (tenzij het een vinkje is)
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral even weten of er technische redenen zijn om andere keuzes te maken. Volgens mij is alles compatibel met elkaar. Weet alleen niet of de CPU cooler correct is/past.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 547,98 | € 547,98 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 177,89 | € 177,89 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G | € 1.119,- | € 1.119,- |
1 | Behuizingen | Corsair 6500X Zwart/Walnoot | € 240,12 | € 240,12 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,89 | € 114,89 |
2 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 24,68 | € 49,36 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 116,95 | € 116,95 |
1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 231,55 | € 231,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.715,64 |