Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Sluit het tot onder niet aansluitend, dan wel. Maar dat kan je zo niet zien vanaf een foto. Kan je dit niet voorzichtig bekijken?
Kan zijn dat het niet goed hecht omdat het niet goed ontvet is bv
Maar sowieso, als het niet glad is/ kiert en er blijft vuil van shampoo etc in zitten heb je snel broei plekken voor schimmels en laat het op de duur los. Had dus misschien wel iets netter gemogen :-)
Zou het dus gewoon even terugkoppelen naar de aannemer.
[ Voor 10% gewijzigd door Passie-m op 16-08-2024 20:43 ]
En dat betekent? Weer lekkage op korte termijn?twain4me schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:03:
nee, dat is eigenlijk niet goed, dit krijg je doorgaans als zeepsop/finischer verkeerd wordt gebruikt. (niet ontvet kan ook)
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Het was gelukkig niet de kit, want die blijkt door veel verzekeraars niet gedekt te worden vertelde het herstelbedrijf me die voor de verzekeraar werkt.
Ik zou dit zo niet accepteren, want de kans op gezeik achteraf is natuurlijk aanwezig. Water kan in de naden kruipen...kan...maar meestal zit er zeker een halve cm aan kit onder het oppervlak.
En je bent er ook niet geruster op lees ik, dat is toch een duidelijke indicatie?
Kitter terug laten komen, die snijden het er met een minuutje of wat uit, schoonmaken en opnieuw strak laten kitten.
Vraag gelijk of de afwerking ook wat beter kan, dit doet mijn moeder nog beter 🤣
[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 16-08-2024 21:28 ]
Ik ga as maandag weer bellen ja. Ik gebruik dit weekend wel gewoon mijn douche, zo vaart zal het ook niet lopen, maar ik bel maandag wel weer zodat ze weer terugkomen en herstellen.sahinasappelsap schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:26:
Heb zelf ook een x lekkage gehad in de badkamer na een verbouwing.
Het was gelukkig niet de kit, want die blijkt door veel verzekeraars niet gedekt te worden vertelde het herstelbedrijf me die voor de verzekeraar werkt.
Ik zou dit zo niet accepteren, want de kans op gezeik achteraf is natuurlijk aanwezig. Water kan in de naden kruipen...kan...maar meestal zit er zeker een halve cm aan kit onder het oppervlak.
En je bent er ook niet geruster op lees ik, dat is toch een duidelijke indicatie?
Kitter terug laten komen, die snijden het er met een minuutje of wat uit, schoonmaken en opnieuw strak laten kitten.
Vraag gelijk of de afwerking ook wat beter kan, dit doet mijn moeder nog beter 🤣
Maar dat wordt dan weer een dag of 3 niet thuis douchen. Eerst kit eruit, weer laten drogen, dan weer schoonmaken etc, nieuwe kit erin en weer 48 uur laten drogen…
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 16-08-2024 23:13 ]
Ik ga maandag meteen weer bellen. Kan ik het weekend mijn douche wel gewoon gebruiken of is het risico erg groot op een nieuwe lekkage dan?Masimo schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:11:
@freddyathlon Typisch geval van fout afkitten. Kit erin en dan meteen zeepsop erop en vervolgens afstrijken.
[YouTube: Why Millions Get Silicone Caulk Wrong]
Al ben ik persoonlijk meer dan om eerst even met de vinger er overheen te gaan, om de kit in de naad te drukken, dan sprayen en met kitspatel er langs.Masimo schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:11:
@freddyathlon Typisch geval van fout afkitten. Kit erin en dan meteen zeepsop erop en vervolgens afstrijken.
[YouTube: Why Millions Get Silicone Caulk Wrong]
Als je meteen inspuit, dan maak je dus ook dat de kit niet meer verder kan hechten aan de aangrenzende vlakken, en werk je IMHO een situatie zoals bij de TS in de hand. En dat zie je dus ook in de video die je linkt.
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 17-08-2024 09:41 ]
:strip_exif()/f/image/KTZ3tbiAXu5bYwxR8XBxroWe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Yfc0EYh8uh5MblMi7X7GuPH.jpg?f=fotoalbum_large)