Offerte werken oud huis 1935

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 20:45
Beste

Wij hebben een huis gekocht in Belgie waar nog werken aan moeten gebeuren.
Hebben deze offerte gekregen en willen graag vragen of het een goede prijs is?
Alle ramen en kozijnen worden vervangen.
Aan garage doe ik niks.

renovatie
werfinrichting
uitbreken en plaatsen nieuwe velux dakraam 114 * 118
afbreken planche zolderruimte en afvoer
dak volledig isoleren aan de binnenkant 180mm
plaatsen en afwerken zolder met gyproc klaar voor de schilder
plaatsen van nieuwe pvc ramen en voordeur antrciet kleur volgens afspraak met
superisolerend glas hr++ 1.0 en verluchtingsroosters op de raamkader
kommerling profielen met renson invisivent ventilatieroosters
waterdicht maken van kelder tegen opstijgend vocht
platte daken keuken en badkamer verhogen dakrand en afwerking
en plaatsen isolatie 120mmen polyester dakrand,lood in de muur en 2 lagen
roofing
plaatsen nieuwe zekeringkast en elek leidingen en stopcontacten
alles geplaatst en afgewerkt
alg opkuis

Totaal excl. BTW :42 800,00€
BTW 6% : 2 568,00€
Totaal incl. BTW :45 368,00€Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnbgHiuTxb3Hf3dxV7CYfB0w3w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sps5RgDPNnK3aruFaogpqNL4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGuSTe7OOw3Apcnkl0MNwSxu6ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1EwSWHAyZZbwKIWwMFxgo7A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrP5KmMVddnnRJ9LXiWqPnnYuf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMFPMIx6SHr3JVD9pTFjNJRK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Een aantal dingen zeggen mij niks. Super isolerend glas 1.0? Roofing?

Ook mis ik wat relevante details, zoals hoeveel elektra uitbreiding er komt (en waar?) en ook over de gebruikte materialen voor bijvoorbeeld het waterdicht maken van de kelder.

Algemeen opkuisen is ook niet echt gedefinieerd.

Heb je een open offerte waarin ook de uren zijn gespecificeerd per onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Koekstra schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:03:
Een aantal dingen zeggen mij niks. Super isolerend glas 1.0? Roofing?

Ook mis ik wat relevante details, zoals hoeveel elektra uitbreiding er komt (en waar?) en ook over de gebruikte materialen voor bijvoorbeeld het waterdicht maken van de kelder.

Algemeen opkuisen is ook niet echt gedefinieerd.

Heb je een open offerte waarin ook de uren zijn gespecificeerd per onderdeel?
Ik heb alleen dit gekregen van die aannemer en hij zegt dat hij alleen totaalprijs geeft niet specifiek per gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rambo008 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Ik heb alleen dit gekregen van die aannemer en hij zegt dat hij alleen totaalprijs geeft niet specifiek per gebeuren.
Allicht kan je het gesprek alsnog aan gaan of een andere aannemer zoeken. "pvc raam" heb je vanzelfsprekend in verschillende merken en uitvoeringen; dat kan zomaar een factor 2 tot 3 per raam schelen.

En zoals @Koekstra aangeeft wat is is (bijvoorbeeld) kelder waterdicht maken? Het is nogal een verschil als het huis op beton staat, daaronder goede drainerende grond en het grondwater 10m lager staat. Of dat je nu een kelder hebt waar letterljik de zwammen groeien en bij een flinke regenbui er water blijft staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Rambo008 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Oké nou dan had het bij mij snel opgehouden.
Een prijs beoordelen met deze informatie is gewoonweg niet mogelijk.

Ook krijg je met dit soort offertes altijd achteraf discussie omdat er niet duidelijk in detail is vastgelegd hoe zaken exact worden uitgevoerd, en hoe het eindresultaat gaat zijn.

Ik snap dat je met een nieuw huis en een aannemer die een offerte maakt al heel blij bent, maar ik zou hier heel voorzichtig mee zijn! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit lijkt België te zijn, klopt dat? Zo ja ook even in de startpost vermelden.

Wij Nederlanders weten namelijk alleen dat het in NL schofterig duur is als je een vakman nodig hebt. Geen zicht of BE vergelijkbaar is qua prijzen en wat er dan exact uitgevoerd wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
MAX3400 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Allicht kan je het gesprek alsnog aan gaan of een andere aannemer zoeken. "pvc raam" heb je vanzelfsprekend in verschillende merken en uitvoeringen; dat kan zomaar een factor 2 tot 3 per raam schelen.

En zoals @Koekstra aangeeft wat is is (bijvoorbeeld) kelder waterdicht maken? Het is nogal een verschil als het huis op beton staat, daaronder goede drainerende grond en het grondwater 10m lager staat. Of dat je nu een kelder hebt waar letterljik de zwammen groeien en bij een flinke regenbui er water blijft staan.
Raam wordt dubbelglas 1.0 waarde met pvc kozijnen geen idee welk type.
Kelder is droog alleen vochtige muren en ging hij gaten boren en gel inspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:13:
Dit lijkt België te zijn, klopt dat? Zo ja ook even in de startpost vermelden. .
Het lijkt idd Belgie. Zo staat er bijvoorbeeld in de startpost "werfinrichting" maar als ik dat snel Google kan dat zowel een zeer simpele maar ook uitgebreide / omgevingsvergunning "bouwplaats" inhouden. Ook dat kan naturlijk grote verschillende kosten met zich meebrengen.

Heb toevallig even op Google Streetview gekeken; de straat heeft vaste parkeerplekken en lijkt niet breed genoeg voor een kliko plaatsen en/of langdurige steigers. Mogelijk dat ook in de werfinrichting dus haken en ogen zitten waardoor de opdracht lang(er) duurt en inderdaad de offerte te licht of juist aangedikt is.

@Rambo008 en allicht maak ik me druk over niets maar ook in Belgie heeft men met asbest gewerkt vroeger / in oudere bebouwing; is het aangekochte huis 100% asbestvrij of is dat ook nog een risico wat men tegen gaat komen zodra er gesloopt gaat worden? Ik dacht dat eind jaren 90 / begin 2000 asbest niet meer (her)gebruikt mocht worden dus als er de afgelopen 25 jaar niets/weinig verbouwd is in het huis, heb je kans dat het er in zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
MAX3400 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Het lijkt idd Belgie. Zo staat er bijvoorbeeld in de startpost "werfinrichting" maar als ik dat snel Google kan dat zowel een zeer simpele maar ook uitgebreide / omgevingsvergunning "bouwplaats" inhouden. Ook dat kan naturlijk grote verschillende kosten met zich meebrengen.

Heb toevallig even op Google Streetview gekeken; de straat heeft vaste parkeerplekken en lijkt niet breed genoeg voor een kliko plaatsen en/of langdurige steigers. Mogelijk dat ook in de werfinrichting dus haken en ogen zitten waardoor de opdracht lang(er) duurt en inderdaad de offerte te licht of juist aangedikt is.

@Rambo008 en allicht maak ik me druk over niets maar ook in Belgie heeft men met asbest gewerkt vroeger / in oudere bebouwing; is het aangekochte huis 100% asbestvrij of is dat ook nog een risico wat men tegen gaat komen zodra er gesloopt gaat worden? Ik dacht dat eind jaren 90 / begin 2000 asbest niet meer (her)gebruikt mocht worden dus als er de afgelopen 25 jaar niets/weinig verbouwd is in het huis, heb je kans dat het er in zit?
Volgens asbestattest alleen in watergoot asbest gevonden rest niks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:13
Je gaat toch geen offerte tekenen als je niet eens weet welke ramen erin komen? Er zijn tientallen modellen beschikbaar, incl. allerlei goedkope rommel. En welke denk je dat je krijgt als er niks specifieks in de offerte staat? Precies.

Over offerte is niks zinnigs te zeggen zonder meer details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:01
Dit lijkt wel op een avondje in de kroeg op een bierviltje gemaakt. Aan de hoeveelheid werk te zien, lijkt mij dit een goeie prijs. Maar ligt er natuurlijk aan welke materialen die gaat gebruiken, hoe die het afwerkt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Rambo008 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Raam wordt dubbelglas 1.0 waarde met pvc kozijnen geen idee welk type.
Kelder is droog alleen vochtige muren en ging hij gaten boren en gel inspuiten.
Ik zou toch op z'n minst van alles (dus ook bijv. het nieuwe dakraam, de isolatie van het dak, de kozijnen, ramen, dakrand etc) gewoon specs willen.

Een normale offerte voor bijv. isolatie bevat een oppervlakte (m2) en het type isolatie, bijv. PUR of EPS voor een spouwmuur of kruipruimte, PIR voor een dak, en welke dikte ermee gewerkt wordt. Die informatie heb je ook nodig om iets zinnigs te kunnen zeggen over isolatiewaarde.

Voor kozijnen/ramen zou je gewoon een merknaam, afmetingen, en evt. extra's zoals afwerking die nodig is per kozijn op de offerte verwachten.

Heel leuk dat de aannemer geen kosten per item wil geven, maar dan zou ik snel een andere aannemer zoeken. Geen kosten per item geven leidt tot gokken, als ze niet kunnen laten zien wat alles los kost dan weet jij ook niet of er überhaupt iets van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
JDillinger schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:21:
Je gaat toch geen offerte tekenen als je niet eens weet welke ramen erin komen? Er zijn tientallen modellen beschikbaar, incl. allerlei goedkope rommel. En welke denk je dat je krijgt als er niks specifieks in de offerte staat? Precies.

Over offerte is niks zinnigs te zeggen zonder meer details.
Kozijnen zijn kommerling profielen met renson invisivent ventilatieroosters zegt aannemer en hr++ dubbelglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:37
Rambo008 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Kozijnen zijn kommerling profielen met renson invisivent ventilatieroosters zegt aannemer en hr++ dubbelglas.
Ik zou je toch adviseren om voor triple te gaan (liefste zonder ventilatieroosters). Meerprijs is misschien €1000 maar dan ga je wel naar een Ug van 0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Sjoerd_W schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:53:
[...]

Ik zou je toch adviseren om voor triple te gaan (liefste zonder ventilatieroosters). Meerprijs is misschien €1000 maar dan ga je wel naar een Ug van 0.6.
Triple glas was toch beter met een D ventilatie waar geen roosters voor nodig zijn?
Ik ga later c+ inbouwen dus heb die roosters nodig D lukt niet hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:53
Rambo008 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:11:
[...]

Triple glas was toch beter met een D ventilatie waar geen roosters voor nodig zijn?
Ik ga later c+ inbouwen dus heb die roosters nodig D lukt niet hier.
Sorry, wij hebben hier al meerdere jaren triple zonder überhaupt mechanische ventilatie. Lekker regelmatig de ramen even openzetten. Die roosters laten vooral kou door, maar weinig frisse lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:37
Triple is qua isolatie altijd beter dan dubbel (0.6 vs 1.0). Als je C in kan bouwen (afzuiging) dan kan je toch op hetzelfde systeem ook D inbouwen?
Pagina: 1