iPhone 8 volume up werkt niet na vervangen scherm & batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKMontana
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:11
Hallo.

Heeft iemand ervaring of een idee waarom Iphone volume up knop niet zou werken?

Ik heb tijdje geleden Iphone 8 open gehad. Scherm en batterij vervangen. Sindsdien werkt mijn volume up knop niet.

Na het vervangen van scherm deed ook deze eerst raar. Als je op drukte dan kwamen allemaal strepen op waardoor je scherm eerst moest uitzetten en weer aanzetten om strepen weg te krijgen. Dit heb ik inmiddels opgelost met hulp van wat isolatiemateriaal tussen metalen delen.

Maar de volume up knop kan ik op geen enkele manier werkend krijgen.

Fysiek lijken alle knoppen goed te bewegen en klikken.
Volume down knop werkt uitstekend en daarmee kan ik in stapjes volume lager zetten.
Volume achakelaar werkt ook ideaal.
Maar bij volume up knop gebeurt niets.
Via instellingen met de slider kan ik volume wel harder zetten.

Ik dacht dat bij het veranderen van batterij ik mogelijk de kabel heb beschadigd. Nieuw besteld en vervangen, maar nog steeds precies dezelfde. Dus aan kabel van volume knoppen ligt het sowieso niet.

Kan ook ergens verder in de circuit de probleem zitten?

Iphone is geupdated naar laatste versie en heeft ook factory reset gehad. Verder alles werkt zoals het moet en ik kan de Iphone prima gebruiken, maar ik wil dat alles werkt zoals het hoort.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat heb je zelf gevonden aan de hand van een zoektocht op Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
KKMontana schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:52:
Hallo.

Heeft iemand ervaring of een idee waarom Iphone volume up knop niet zou werken?

Ik heb tijdje geleden Iphone 8 open gehad. Scherm en batterij vervangen. Sindsdien werkt mijn volume up knop niet.

Na het vervangen van scherm deed ook deze eerst raar. Als je op drukte dan kwamen allemaal strepen op waardoor je scherm eerst moest uitzetten en weer aanzetten om strepen weg te krijgen. Dit heb ik inmiddels opgelost met hulp van wat isolatiemateriaal tussen metalen delen.

Maar de volume up knop kan ik op geen enkele manier werkend krijgen.

Fysiek lijken alle knoppen goed te bewegen en klikken.
Volume down knop werkt uitstekend en daarmee kan ik in stapjes volume lager zetten.
Volume achakelaar werkt ook ideaal.
Maar bij volume up knop gebeurt niets.
Via instellingen met de slider kan ik volume wel harder zetten.

Ik dacht dat bij het veranderen van batterij ik mogelijk de kabel heb beschadigd. Nieuw besteld en vervangen, maar nog steeds precies dezelfde. Dus aan kabel van volume knoppen ligt het sowieso niet.

Kan ook ergens verder in de circuit de probleem zitten?

Iphone is geupdated naar laatste versie en heeft ook factory reset gehad. Verder alles werkt zoals het moet en ik kan de Iphone prima gebruiken, maar ik wil dat alles werkt zoals het hoort.

Bij voorbaat dank!
Even goed kijken of je geen onderdeeltje op het logicboard per ongeluk hebt gesloopt.... Er zitten hele kleine weerstandjes op die je er makkelijk af kan krijgen