3D-nabewerkingstool, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axhill
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn vraag

Voor nabewerking van 3D prints zijn er speciale verhittingsbouten (3d finishing tool) te koop.
Bij AliExpress, 123-3d, 3djake etc. Prijzen variërend van € 12 tot € 80.

Bijvoorbeeld: https://www.123-3d.nl/Mod...atietool-i1722-t9727.html
en
https://www.bol.com/nl/nl...ngstool/9200000089426598/

Iemand ervaring met gebruik, kwaliteit, veiligheid etc.?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Áls ik het al nodig heb, gebruik ik gewoon een soldeerbout. Wel eentje waar je de temperatuur op kan instellen. Maar gebruik het bijna nooit.
Meestal is een keertje met een deburring tool of hobbymes erlangs de enige nabewerking die ik doe.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Echt nog nooit nodig gehad, en ik zie er ook geen usecase voor eigenlijk.
Met een deburring tool (voor bijvoorbeeld brim) hobbymesje en een paar vijltjes kun je eigenlijk alles wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat wil je er precies mee bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axhill
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Oneffenheden in een model en aanhechtingspunten van de supports op een snelle en makkelijke wijze wegwerken.

Ik heb een paar minivijltjes die ik vroeger met edelsmeden gebruikte, maar vind dat ik daar maar weinig mee bereik. Vijltjes misschien te fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:21
Axhill schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:17:
Mijn vraag

Voor nabewerking van 3D prints zijn er speciale verhittingsbouten (3d finishing tool) te koop.
Bij AliExpress, 123-3d, 3djake etc. Prijzen variërend van € 12 tot € 80.

Bijvoorbeeld: https://www.123-3d.nl/Mod...atietool-i1722-t9727.html
en
https://www.bol.com/nl/nl...ngstool/9200000089426598/

Iemand ervaring met gebruik, kwaliteit, veiligheid etc.?
Ik heb exact hetzelfde tool in je eerste link.
Gebruik het vrijwel dagelijks, ondertussen 1,5 jaar.

Werkt nog steeds.Werkt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik heb ook zo'n hitte-pen. Dat klinkt mooi, maar het plastic is vaak erg kleverig en daar wordt het niet mooier van.
Gebruik het eigenlijk alleen om gaatjes vrij te maken als het met een vlam niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 14:33
sOid schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:13:
Wat wil je er precies mee bereiken?
Hierheen verwezen door ferry omdat mijn vraag niet in het BambuLab sectie zou passen. daar schreef ik het volgende, met als doel om gaatjes in een print op te vullen, of gaatjes door makementen in het ontwerp te maskeren/repareren/op te vullen:

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een 3D-pen, en dan met name met de mogelijkheid (of niet!) om dingen te repareren of aan te vullen in een print. Ze worden veelvuldig aangeboden als creatieve uitingen voor kinderen, en als je dan beschrijvingen leest dan toch ook wel voor reparatie. Momenteel worden ze aangeboden voor 2 soorten filamenten, nl. PLA en ABS. en dat terwijl de ingestelde temperatuur slechts 10° verschilt.
Is het wat voor serieus gebruik, of is het idd. speelgoed?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Axhill schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:19:
Oneffenheden in een model en aanhechtingspunten van de supports op een snelle en makkelijke wijze wegwerken. Ik heb een paar minivijltjes die ik vroeger met edelsmeden gebruikte, maar vind dat ik daar maar weinig mee bereik. Vijltjes misschien te fijn?
Of de vijltjes zijn versleten, kan ook.
Om plastic te kunnen vijlen moeten je vijlen scherp en schoon zijn.
Ikzelf gebruik bij restauraties naaldvijltjes van Pferd, kosten een paar centen, maar die nemen wel materiaal af.
Conrad heeft een hele selectie aan goede naaldvijlen, staat ook bij waarvoor ze geschikt zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1