Toon posts:

AMD systeem --> Werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort ga ik een nieuw moederbord + geheugen + ram in mijn oude P2 ATX kast bouwen. De voeding van deze kast is 250 Watt. Ik weet dat dit te weinig is om een 1333 Mhz Athlon + moederbord + Nvidia kaart + soundblaster + 2 harde schijven + een cd-rom speler en een cd-writer te voorzien van stroom. Mijn oplossing lijkt simpel maar werkt dit ook. Ik heb als plan een oude voeding ergens van daan te rippen 150/200 Watt ofzo en deze gewoon in mijn kast te monteren en via de monitor power output te voorzien van stroom. Aan deze voeding hang ik dan de 2 schijven, diskette station en de cd-rom speler/schrijver. Mijn vraag is trekt de 250 Watt voeding een Athlon + Bord met Nvidia kaart en soundblaster..? Ow jaah der hangt ook nog een adsl-modem aan mijn usb-bus...

Alvast bedankt,

DARKviper

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moet werken..

Verwijderd

Met al die componenten in je bak denk ik dat je beter voor een 300watt kan gaan, zoveel kost een simpele 300w ook niet meer.. dan ben je wel zeker van een stabiel systeem.. vooral als je een wat snellere t-bird hebt met een nvidia (geforce waarschijnlijk) kaart.
Het zou best kunnen dat het gaat werken, maar liever 300w :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 17:04 schreef -InFiNiOn- het volgende:
Het zou best kunnen dat het gaat werken, maar liever 300w :)
Waarom? Nu heeft ie (250 + 200 =) 450 watt... je moet dus alleen ff uitvinden hoe de verhoudingen qua energieverbruik liggen, zodat je op basis daarvan een verdeling kan maken.