Synology 2e hands aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:31
Hoi allemaal,

Mijn bestaande synology is aan vervanging toe. Ik merk dat ik te weinig opslag heb, en bufferen van video’s kan deze niet goed aan.

Nu kan ik een tweedehands een Synology DS220+ aanschaffen.
De advertentie staat het volgende;
Synology DS220+ NAS
inclusief 2x Seagate Ironwolf 8TB NAS HDD
RAID 0, 1 of JBOD
Dual core CPU
2GB DDR4 RAM
2x Gigabit Ethernet
Laatste versie DSM7 is geïnstalleerd
Schijven zijn secure erased en daarna getest
Deze kan ik aanschaffen voor 410 euro.
Is dit een beetje schappelijke prijs? Of zeggen jullie: niet doen.

Ik hoor graag jullie advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

uitvoering: Synology DiskStation DS220+ (zonder harde schijven)

Nee, tweedehands voor bijna nieuwprijs, ze zijn zelfs ruim goedkoper dan 410 euro geweest.
Gemist dat het met harde schijven is.

Een uitvoering: Synology DiskStation DS224+ is €350, nieuwer model en nieuwprijs.

Het risico is dat je schijven al aan hun einde zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 16-08-2024 14:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik vind persoonlijk de prijs van tweedehands NAS apparaten veel te hoog, maar wellicht zijn mijn verwachtingen gewoon anders.

De DS220+ was echter nieuw maximaal zo'n €460 dus ik zou er tweedehand geen €410 voor betalen. Misschien €200 o.i.d.

Edit: Ik zie net dat er wel 2x 8TB Ironwolf schijven (nieuw €219 per stuk) bij zitten. Indien je tweedehands schijven geen probleem vindt dan is het wellicht niet zo'n verkeerde deal.

[ Voor 27% gewijzigd door Racemol op 16-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:23
Vraag me af waar dat bufferen door komt. Als je en file van NAS afhaalt via Explorer hoe snel gaat dat dan? Welke heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:35

nelizmastr

Goed wies kapot

gambieter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:52:
uitvoering: Synology DiskStation DS220+ (zonder harde schijven)

Nee, tweedehands voor bijna nieuwprijs, ze zijn zelfs ruim goedkoper dan 410 euro geweest.
Maar die jij linkt is zonder schijven, die van TS heeft 2x 8TB schijven. Die zijn momenteel 175 per stuk.
Krode schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:50:
Hoi allemaal,

Mijn bestaande synology is aan vervanging toe. Ik merk dat ik te weinig opslag heb, en bufferen van video’s kan deze niet goed aan.

Nu kan ik een tweedehands een Synology DS220+ aanschaffen.
De advertentie staat het volgende;

[...]

Deze kan ik aanschaffen voor 410 euro.
Is dit een beetje schappelijke prijs? Of zeggen jullie: niet doen.

Ik hoor graag jullie advies.
Die prijs is redelijk te noemen, mits de schijven <10k uren hebben gedraaid. Als ze al 30-50k uren hebben zijn ze al wel redelijk economisch afgeschreven m.i.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bufferen van video's, op welke manier speel je die video's af? Via DSM? SMB? Mediaserver als Plex/Emby?

Zit nogal een verschil tussen namelijk; SMB kun je nog tunen, DSM zal directe HTTP zijn, en een mediaserver zal misschien moeten transcoden.

Voor opslag kun je een grotere HDD kopen, maar ik zou als je een nieuwe koopt sowieso voor eentje met meer dan 2 bays gaan zodat je later kunt uitbreiden

[ Voor 24% gewijzigd door Oon op 16-08-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nelizmastr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:55:
Maar die jij linkt is zonder schijven, die van TS heeft 2x 8TB schijven. Die zijn momenteel 175 per stuk.
Ah, gemist :)
Die prijs is redelijk te noemen, mits de schijven <10k uren hebben gedraaid. Als ze al 30-50k uren hebben zijn ze al wel redelijk economisch afgeschreven m.i.
Ja, dat is nou net waar ik me ook zorgen over zou maken met tweedehands. Goedkoop is dan vaak duurkoop voor iets dat 24/7 aanstaat. Mijn 10 jaar oude DS213j schijven doen het nog steeds goed, maar ook daar kan het snel afgelopen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 16-08-2024 14:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1