[XP] TNT2 detonator prob.

Pagina: 1
Acties:

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42
Ik heb een groot probleem. Ik draai Windows XP en ik kan geen enkele detonator goed draaien. De standaard drivers van Windows XP werken wel, maar alleen met D3D. Ik wil graag in OpenGL spelen (voor bv CS) en dat kan dus niet. Voor Windows XP had ik 2000 en ME, en daar deden alle Detonator drivers het gewoon maar in XP helemaal niet, geen enkele. Als ik ze installeer en een spel opstart loopt ie vast, blauw scherm en herstart. Probleem: NVIDIA RIVA TNT2 (ik heb een ViperV770) nv4_disp. Wat kan ik hieraan doen? Een nieuwe videokaart is liever een optie. Heeft iemand dit probleem ooit ook eens gehad?

bvd,

4hp (moest nieuwe aanmaken, wachtwoord kwijt)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Ehm, ik ben nog nooit een blauwscherm in XP tegengekomen :S
Iig, ik heb ook een TNT II en ik heb nergens last van (rc1) geef ff wat meer info!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
dit had ik ook, maar ik heb nu driverz van MSI gedownd, de kaart die ik ook heb, voor win 2K, nu geeft ie nadat ik een spel in direct3D gespeeld heb geen fout meer, maar ik kan niet in openGL spelen....nog ff doorzoeken dus :(

• 4hp
Op dinsdag 11 september 2001 17:23 schreef Sephiroth het volgende:
Ehm, ik ben nog nooit een blauwscherm in XP tegengekomen :S
Iig, ik heb ook een TNT II en ik heb nergens last van (rc1) geef ff wat meer info!
Nou ik ben wel BSODs tegen gekomen, elke keer als ik een spel opstart dus. Nu ook in D3D. Ik snap gewoon niet dat de Detonators het bij jou wel doen en bij mij niet.
Mijn specs:

Amd Athlon Thunderbird 1Ghz
265mb
k*t mobo (aopen ak33)(maar daar ligt het niet aan denk ik)
Viper v770 32mb

• FailFr8er
Op dinsdag 11 september 2001 19:16 schreef 4hp het volgende:

[..]

Nou ik ben wel BSODs tegen gekomen, elke keer als ik een spel opstart dus. Nu ook in D3D. Ik snap gewoon niet dat de Detonators het bij jou wel doen en bij mij niet.
Mijn specs:

Amd Athlon Thunderbird 1Ghz
265mb
k*t mobo (aopen ak33)(maar daar ligt het niet aan denk ik)
Viper v770 32mb
lol, ikke ook AK33 :)
iig, ga wat lopen kloten met die instellingen en verschillende versies, wil ook nog wel es helpen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[quote]Op dinsdag 11 september 2001 16:39 schreef 4hp het volgende:
Een nieuwe videokaart is liever een optie.

een nieuwe videokaart >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• 4hp
Op dinsdag 11 september 2001 22:11 schreef Sephiroth het volgende:

[..]

lol, ikke ook AK33 :)
iig, ga wat lopen kloten met die instellingen en verschillende versies, wil ook nog wel es helpen
Maar ik heb al alles geprobeerd enzo, driver van diamon (waar ik em van heb) werken ook niet. Blegh, misschien is het wel tijd voor een nieuwe videokaart maar liever niet want hij deed het nog steeds goed, op een redelijke framerate. Weet iemand anders nog iets... :'(

• FailFr8er
Icq me anders ff, dit gaat zo lastig....!?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

strange, ik heb ook een tnt2, met det4 in XP RC1, loopt als een trein. ik denk dat ik me bij chucky666 moet aansluiten,nieuwe videokaart of het probleem ontwijken door voor spellen een dualboot XP/98se in te stellen. suc6

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

een huisgenoot van mij heeft ook een tnt2 en winxp. Hij heeft de 5.22 drivers voor windows 2000 draaien. e ndat gaat nu perfect. Hij heeft vooral opengl nodig voor solidworks enzo dus ik weet niet hoe d3d draait.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Op dinsdag 11 september 2001 16:39 schreef 4hp het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ik draai Windows XP en ik kan geen enkele detonator goed draaien. De standaard drivers van Windows XP werken wel, maar alleen met D3D. Ik wil graag in OpenGL spelen (voor bv CS) en dat kan dus niet. Voor Windows XP had ik 2000 en ME, en daar deden alle Detonator drivers het gewoon maar in XP helemaal niet, geen enkele. Als ik ze installeer en een spel opstart loopt ie vast, blauw scherm en herstart. Probleem: NVIDIA RIVA TNT2 (ik heb een ViperV770) nv4_disp. Wat kan ik hieraan doen? Een nieuwe videokaart is liever een optie. Heeft iemand dit probleem ooit ook eens gehad?

bvd,

4hp (moest nieuwe aanmaken, wachtwoord kwijt)
kijk jij is ff hier naar...
Direct 3D werkt niet onder XP met GF2
XP Trobbles
Windows XP probleem
Op donderdag 20 september 2001 19:32 schreef likkie het volgende:
Ik weet nu wat het is. Door het instellen van de FSB op 133 (welke mobo en CPU prima ondersteunen) klok je de AGP bus ook naar 88MHz, en mijn kaartje kan daar in direct3d niet tegen, en jullie kaartjes in 2d blijkbaar al niet.
We moeten dus of videokaartjes hebben die tegen 88MHz kunnen, of een mobo met onafhankelijke AGP busclock..gewoon op 66MHz dus. Probeer maar, dan werkt het wel.

Bedankt voor de info! :)
probleem had ik nl. ook
Pagina: 1