[KPN]Edgerouter 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Is het mogelijk om de Edgerouter 4 alleen de PPPOE te laten doen? En de routering door een apparaat erachter?
Ik gebruik opnsense en ik was benieuwd of ik zo de beperkingen van opnsense mbt pppoe en single threaded performance kan afvangen.

(nog nooit in een edgerouter gekeken, is die ook te configureren met de network controller?)
Nee dus :+

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-08-2024 11:11 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Zo snel is een Edgerouter nu ook weer niet, blijft oud spul ;)

Je kunt beter snellere hardware of een ander platform bekijken m.i. als je een sneller abonnement wil dan je router kan verstouwen, of je laat de KPN box dat afhandelen en hangt daar je eigen router achter. Ja dubbel NAT, maar wel goedkoper ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een DMZ ingesteld en daar mijn USG Pro in gezet. Die handelt alle verkeer af, ook de firewall en poorten. Is dat nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:18:
Zo snel is een Edgerouter nu ook weer niet, blijft oud spul ;)

Je kunt beter snellere hardware of een ander platform bekijken m.i. als je een sneller abonnement wil dan je router kan verstouwen, of je laat de KPN box dat afhandelen en hangt daar je eigen router achter. Ja dubbel NAT, maar wel goedkoper ;)
Volgens mij mis je het hele punt, en je aannames kloppen van geen kant, ik kan makkelijk 1gbs verstouwen op mijn hp360 g9 waar opnsense op draait. Het gaat hier niet om moeten maar om kunnen.

Als dat wel kan kan ik die edgerouter namelijk aan een vriend geven die een tragere server heeft en tegen de limieten aanloopt.

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-08-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:02:
Ik heb een DMZ ingesteld en daar mijn USG Pro in gezet. Die handelt alle verkeer af, ook de firewall en poorten. Is dat nog een idee?
Dat zou kunnen, maar erg netjes is het niet, maar als niet anders kan is het zeker een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom een DMZ ik zou als je toch dubbelnat gaat doen ook de firewall van de eerste router blijven gebruiken en alleen de poorten die ik nodig heb forwarden klein beetje meer werk maar wel extra veiligheid.
@CrankyGamerOG Als je de edgerouter 4 de ppoe wil laten doen zal deze ook het externe IP adres krijgen en dus krijg je dubbel nat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Frogmen schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:20:
Waarom een DMZ ik zou als je toch dubbelnat gaat doen ook de firewall van de eerste router blijven gebruiken en alleen de poorten die ik nodig heb forwarden klein beetje meer werk maar wel extra veiligheid.
@CrankyGamerOG Als je de edgerouter 4 de ppoe wil laten doen zal deze ook het externe IP adres krijgen en dus krijg je dubbel nat.
ja klopt, wil ik in mijn eigen netwerk ook niet, maar het is puur om een maat te onlasten die nu maar 300/400 mbit haalt op zn kpn gbit omdat zijn HP generatie 8 server blijkbaar niet genoeg kracht heeft (opnsense virtualised)

Pagina: 1