Portforward werkt niet (meer) ZyXEL VMG8825-T50

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-04 20:15
Beste,

Vandaag zou ik een programma moeten draaien op mijn PC waar 2 poorten van open moeten zijn. In het verleden heb ik al eerder poorten open gezet voor verschillende pc's bij mij thuis.
Helaas de laatste paar dagen geprobeerd dit terug te doen op diezelfde modem van Odido (vroeger T mobile toen werkte dit), maar het lukt gewoon niet. Ik heb de ZyXEL VMG8825-T50 modem en kan nergens vinden waar dit aan kan liggen. Meestal zie ik foute instellingen voorbij komen. Maar ik heb nog regels die ik erin heb staan die vroeger wel werkte en nu ook niet meer. Niets is veranderd met mijn set up. Vanaf die modem naar de individuele PC's. Helaas door tijd beperkingen heb ik odido nog niet kunnen bellen, ga deze avond proberen.

De modem is al ge-reboot, helpt niet. De juiste poorten ingevuld, wan interface is ETH, juiste server IP, IP zijn statisch gemaakt en protocol type maakt niet uit welke je selecteert. Werkt toch niet, tcp, udp of beide.

Ik hoop dat hier iemand zit die dit ook heeft ervaren en alsnog een oplossing heeft gevonden.

Bedankt om jullie hulp, advies.

Sven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 19:49

lier

MikroTik nerd

Zonder de relevante info is het vrij lastig:

Welke poort(en) en voor welk programma?
Heeft je WAN poort een publiek IP adres (of draait deze achter CGNAT)?
Luistert er iets op de poort als je test/als je het programma draait?
Werkt een interne poort test wel?
Hoe test je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
Bedankt om uw reactie. Ik ben niet zo tech savvy, maar zal mijn best doen.

Ik heb een modem van odido, zyxel VMG8825-T50, die verbonden is met een linksys LGS116 switch waar meerdere pc's of servers op zijn aangesloten.
Ik heb verschillende programmas lopen, waarvoor ik de poorten 4005, 8983, 9699, 16124, 30303, 30000-39999 en 44158 doorgeschakeld moet hebben. Ik weet dat ik hiervan een paar doorgeschakeld had in het verleden (toen nog T-mobile). Ik test dit via portchecker.co website. Deze week wilde ik dan de poorten 4005 en 8983 doorschakelen, maar deze blijven gesloten wanneer ik dit test via portchecker.co website.
Ik heb telnet gebruikt om te verbinden met een andere pc via die poort en dat lukte wel.
Maar weet verder niet hoe dit juist allemaal te testen. Ken maar weinig hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxUiv4uYOA5iROgX8iHRqH88a8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0h4ExW1PZPFEIIDfQKLdPCbc.png?f=fotoalbum_large

Dit is een voorbeeld van de regel voor die poort doorschakeling en die IP is statisch DHCP gemaakt via de instellingen onder thuisnetwerken van de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDfz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 10:31
Graag verwijderen.

[ Voor 95% gewijzigd door HarryDfz op 18-04-2025 03:18 . Reden: Ligt toch wat moeilijker dan ik dacht! ]