Ook ik ben aan het kijken en inventariseren om Zonnepanelen te plaatsen op mijn woning. Nu heb ik al verschillende deskundigen over de vloer gehad en hier op GOT verschillende topics doorgespit. Zelf zit ik geeneens zo te dubben over de verschillende offertes, deze zijn rond de 3000 a 4000 euro.:strip_exif()/f/image/2wFsxfa7jKPWqsWPY38f4XkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bTLPwzS7nT2hIu0OYOS1wLb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PYe746gNgbBboPlfYeKvq3ta.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterkant: dakligging op het Noord westen; 1,5 x 6,5 meter
Schuur: dakligging op het zuiden.
Aanbieder 1:
8 stuks JA 445WA zonnepanelen
GoodWe 3600 EH
BluBase Next montage systeem
4000 euro
Aanbieder 2:
8 stuks DMEGC DMxxxM10RT-B54HBB-L
Huawei SUN2000
3600 euro
Aanbieder 3:
8 stuks DMEGC DMEGC 410WP
Solaredge SE3000H
Van der Valk montage systeem
3900 euro
Waar ik vooral mee zit is het lig plan van de verschillende aanbieders. De ene zegt juist alle 8 aan de voorkant van het huis. Daarnaast de volgende die juist zegt dat dit niet handig is maar 4 aan voorkant en 4 aan achterkant. Ook nog een aanbieder die 4 op de voorkant en 4 op de schuur.
Wat mij tegenhoud wat betreft de schuur is dat er eerst een leiding van de schuur naar huis moet naar de omvormer die op zolder staat, dan weer terug naar de meterkast. Voelt als veel werk, maargoed wel weer het dak op het zuiden.
Hebben jullie nog ideeën of tips?
Luchtfoto:
Foto's
:strip_exif()/f/image/2wFsxfa7jKPWqsWPY38f4XkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bTLPwzS7nT2hIu0OYOS1wLb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PYe746gNgbBboPlfYeKvq3ta.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Voorkant, dakligging op het Zuid oosten. Grootste beschikbare vlak; 3 x 6 meter.Achterkant: dakligging op het Noord westen; 1,5 x 6,5 meter
Schuur: dakligging op het zuiden.
Schaduw
Beperkt, ja een schoorsteen maar verder geen grote bomen om het huis.Jaarverbruik
+/- 3000 KWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 fase. Op moment geen concrete plannen om dit uit te breiden ivm een elektrische auto.Budget en doel
Ongeveer 4000 euro? Hoe minder hoe beter. Doel is om de energie rekening omlaag te krijgen en als investering voor de toekomst, misschien een thuisaccu in de toekomst.Wie gaat het project uitvoeren
Dit wil ik uitbesteden, opzicht zou ik het wel kunnen vermoed ik maar zou het fijn vinden, ook qua garantie en installatie dat dit goed gedaan wordt.Bijhouden van data
Zelf vind ik het wel interessant om veel informatie te kunnen napluizen. Dus een uitgebreide app vind ik altijd wel interessant dus dat mag ook van de leverancier zijn. Heb nog wel Home Assistant staan voor wat schakelaars maar verwacht niet druk bezig te zijn met grafiekjes hierin als de app van de leverancier dit al heeft.Reeds verkregen offertes
Verschillende aanvragen gedaan, met beknopt volgende specificaties:Aanbieder 1:
8 stuks JA 445WA zonnepanelen
GoodWe 3600 EH
4000 euro
Aanbieder 2:
8 stuks DMEGC DMxxxM10RT-B54HBB-L
Huawei SUN2000
3600 euro
Aanbieder 3:
8 stuks DMEGC DMEGC 410WP
Solaredge SE3000H
Van der Valk montage systeem
3900 euro
Regio
ZwolleWaar ik vooral mee zit is het lig plan van de verschillende aanbieders. De ene zegt juist alle 8 aan de voorkant van het huis. Daarnaast de volgende die juist zegt dat dit niet handig is maar 4 aan voorkant en 4 aan achterkant. Ook nog een aanbieder die 4 op de voorkant en 4 op de schuur.
Wat mij tegenhoud wat betreft de schuur is dat er eerst een leiding van de schuur naar huis moet naar de omvormer die op zolder staat, dan weer terug naar de meterkast. Voelt als veel werk, maargoed wel weer het dak op het zuiden.
Hebben jullie nog ideeën of tips?
Luchtfoto:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dYfG5DGy3arbhc7vOF73Mnms.png?f=user_large)
Everything that has a beginning has a end