• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:18
Sinds kort woon ik in een nieuw pand met 3-tal Daikin FCAHG140GVEB binnenunits (plafondinbouw). Ze zijn gemaakt in 2018, ik wil ze graag voorzien van wifi maar ik kan in de documentatie niet terugvinden of dit mogelijk is met een originele daikin module of dmv faikin.

• arnoldniessen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
AlexFL schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:41:
Sinds kort woon ik in een nieuw pand met 3-tal Daikin FCAHG140GVEB binnenunits (plafondinbouw). Ze zijn gemaakt in 2018, ik wil ze graag voorzien van wifi maar ik kan in de documentatie niet terugvinden of dit mogelijk is met een originele daikin module of dmv faikin.
Ik herken in de handleiding geen aanknopingspunten voor ESPAltherma of voor Faikin, dan zou je naar de printplaat moeten kijken welke connectoren er op zitten (X10A resp S21), maar ik vermoed dat je in elk geval S21 (Faikin) niet aantreft.

Deze binnenunits hebben wel een P1/P2 interface die op verschillende manieren aangesloten kan zijn op de gebruikersinterface(s) - zie pagina 19 van de installer and reference guide.

Daikin lijkt voor dit model een (Onecta/cloud-based) BRP069B82 WLAN adapter te hebben, maar als ik het goed begrijp ondersteunt deze alleen de "paartype/multi-systeem" configuratie op pagina 19 (1 gebruikersinterface per binnenunit), of de configuratie met alleen draadloze gebruikersinterfaces. Je hebt per binnenunit een aparte adapter nodig die aangesloten wordt op X35A en X50A op de binnenunit.

Airzone heeft een eigen cloud-based oplossing (Aidoo) maar ondersteunt alleen de "paartype/multi-systeem" configuratie op pagina 19 (1 gebruikersinterface per binnenunit), dus dan heb je ook 3 adapters nodig. Deze sluiten aan op P1/P2.

Of mijn (local MQTT/HA gebaseerde) P1P2MQTT project dit specifieke model ondersteunt weet ik nog niet, en op dit moment ondersteunt P1P2MQTT ook alleen nog "paartype/multi-systeem" (en misschien de draadloze variant daarvan).

Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:18
Klasse, denk inderdaad dat de BRP069B82 de beste keuze is. Alledrie de cassetes hebben een eigen wandregelaar.