Hulp gevraagd: achtergrond transparant & resolutie hoger

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Vraag

• Garnelien
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste Tweakers,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een plaatje (zie hieronder). Het is een tekening op een witte achtergrond. Een ontwerper heeft dit ooit voor ons gemaakt.

Graag willen we deze afbeelding gebruiken om op een banner te zetten. We willen de afbeelding daarom eigenlijk met een transparante achtergrond en op groot / groter formaat (betere resolutie). Kan iemand dit misschien voor mij maken?

Ik ben zelf niet handig genoeg met Photoshop (of andere programma's) om dit op een mooie manier uit te knippen. Vooral omdat de lijntjes zo kriegelig / gradient-achtig zijn.

Is het mogelijk om dit op een mooie manier te doen? Het zou geweldig zijn als iemand dit voor mij kan fixen.

Alvast heel erg bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjFEan7PG6kiWHVJWwBAHas1PnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nit1icITjcMygwWejyl7lqua.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Is het (evt in opdracht) specifiek voor jullie gemaakt? Anders heb je mogelijk nog te maken met rechten wanneer je het commercieel zou willen gaan gebruiken.

Eventueel kun je degene die het gemaakt heeft vragen of hij/zij het origineel nog heeft en zou willen delen. Het origineel zou hogere resolutie kunnen zijn en met een beetje geluk een bestand met lagen.

Ik ga zo even kijken of het me in een handomdraai lukt.

Edit:
Nee helaas, duurt me te lang. Ik krijg zo ook geen goede selectie. Aangezien het op een witte achtergrond is, zou het best simpel kunnen zijn, ik verwacht wel dat photoshop ergens een optie heeft daarvoor. Wellicht kun je nog ergens een tutorial vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door LA-384 op 15-08-2024 20:46 ]

• Garnelien
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-08-2024
Dank voor het proberen! En jammer dat het niet is gelukt.

En ja het is in opdracht voor ons gemaakt, we hebben ervoor betaald. Maar het originele bestand is er niet (meer) helaas.

Iemand anders die het kan misschien?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Magic wand, evt. opsplitsen in kleuren (lagen) om meer grijstinten mee te pakken. Dat is vrij eenvoudig voor de achtergrond. Iets een hogere resolutie maken kan alleen middels interpolatie (of AI) maar dat is geen garantie dat het er ook beter uit gaat zien, zeker niet wanneer het op een grote banner komt te staan.
Kan je geen contact opgenomen met de ontwerper? Liefst meteen op vector basis zodat je niet (lees: vrijwel niet) vast zit aan een resolutie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Garnelien schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:29:
Dank voor het proberen! En jammer dat het niet is gelukt.

En ja het is in opdracht voor ons gemaakt, we hebben ervoor betaald. Maar het originele bestand is er niet (meer) helaas.

Iemand anders die het kan misschien?
Kan de originele maker er niets mee? :) Anders zou ik denk ik https://tweakers.net/aanbod/ proberen, ik denk dat je daar meer kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:23

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Zoals hier al geopperd werd, is dit meer iets voor Vraag & Aanbod en geen discussie waarin je hulp zoekt om zelf iets te doen. Mocht het met de originele ontwerper niet lukken dan kun je hier een poging wagen via V&A.

Ik sluit dit topic in iedere geval.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.