Hallo ik zoek een router/netwerk starterkit met in totaal 2 plaatsen waar hetzelfde WIfi netwerk signaal wordt uitgezonden (mesh),
budget liefst max Eur 200. Als het niet anders kan het duurder.
wat zoek ik:
benedenverdieping (meterkast): device 1
in: signaal in vanuit glasvezel,
uit: 3-6 UTP kabels uit nodig (naar TV, naar Hue router, NAS, radio, kabel naar zolder, etc)
zolder device 2:
in: UTP kabel vanuit device 1
uit: 3-4 UTP kabels uit (2 printers, vaste werkplek)
bovenstaand zijn de meest belangrijke eisen
(een niet al te extreem energieverbruik daarna)
los van het aantal gewenste uitgang poorten, om het onderwerp/de oplossing beter te begrijpen:
1/
als ik kijk naar de specs van bv Xiaomi Mesh System AX3000(2-Pack) [type WAN poort =WAN] -> werkt dit system met een UTP kabel tussen de 2 devices, of moet ik dan bv een ASUS ZenWiFi AC Mini (CD6) (2-pack) [type WAN poort= RJ-45 (WAN/LAN)] hebben; dus specifiek een spec die zegt WAN poort =ook LAN?
2/ is het aantal UTP aansluitingen dat ik zoek per device een belemmering om tot een makkelijke/goedkope oplossing te komen? Zoja, wat is een betere oplossing?
3/ hoe het aantal vermeldde aansluitingen (in de specificaties) interpreteren?
3a/ bv
xiaomi-mesh-system-ax3000: heeft daar IEDER device 3 UTP uitgangspoorten?
of heeft 1 device 3 uitgangen en de andere 0?
3b/
bv ASUS ZenWiFi AC Mini (CD6) (2-pack)
lees ik in de spec: 4x Ethernet 1Gbps
is dit 4 poorten per device, of zijn het er slechts 2 stuks/device zoals lijkt op de laatste foto?
wie -met meer verstand van mesh/nodes/acces punten- kan me op weg sturen waar ik naar moet zoeken/op moet letten?
budget liefst max Eur 200. Als het niet anders kan het duurder.
wat zoek ik:
benedenverdieping (meterkast): device 1
in: signaal in vanuit glasvezel,
uit: 3-6 UTP kabels uit nodig (naar TV, naar Hue router, NAS, radio, kabel naar zolder, etc)
zolder device 2:
in: UTP kabel vanuit device 1
uit: 3-4 UTP kabels uit (2 printers, vaste werkplek)
bovenstaand zijn de meest belangrijke eisen
(een niet al te extreem energieverbruik daarna)
los van het aantal gewenste uitgang poorten, om het onderwerp/de oplossing beter te begrijpen:
1/
als ik kijk naar de specs van bv Xiaomi Mesh System AX3000(2-Pack) [type WAN poort =WAN] -> werkt dit system met een UTP kabel tussen de 2 devices, of moet ik dan bv een ASUS ZenWiFi AC Mini (CD6) (2-pack) [type WAN poort= RJ-45 (WAN/LAN)] hebben; dus specifiek een spec die zegt WAN poort =ook LAN?
2/ is het aantal UTP aansluitingen dat ik zoek per device een belemmering om tot een makkelijke/goedkope oplossing te komen? Zoja, wat is een betere oplossing?
3/ hoe het aantal vermeldde aansluitingen (in de specificaties) interpreteren?
3a/ bv
xiaomi-mesh-system-ax3000: heeft daar IEDER device 3 UTP uitgangspoorten?
of heeft 1 device 3 uitgangen en de andere 0?
3b/
bv ASUS ZenWiFi AC Mini (CD6) (2-pack)
lees ik in de spec: 4x Ethernet 1Gbps
is dit 4 poorten per device, of zijn het er slechts 2 stuks/device zoals lijkt op de laatste foto?
wie -met meer verstand van mesh/nodes/acces punten- kan me op weg sturen waar ik naar moet zoeken/op moet letten?
:strip_exif()/f/image/kl3CKiFEVYaLTa2g5UD8O74Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door laurav op 15-08-2024 17:48 . Reden: tiepvouden gecorrigeerd ]