Renault Clio of Hyundai i20

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Missp76
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben wat aan het rondkijken voor een andere auto.
In eerste instantie zat ik te denken aan een peugeot 208 maar ik lees teveel narigheid over de puretech motor. Dus dan wordt het ook geen Opel of Citroën.
Nu zag ik een voorraad auto staan van de nieuwste Hyundai i20 en de nieuwste Renault Clio. Vergelijkbare prijzen en opties. Allebei dus uit 2024.
Van beide kon ik niet heel veel narigheid vinden op het internet. Het lijken me 2 degelijke auto's. Klopt dit of ik ik toch niet goed gezocht op het internet.
En voor welke zouden jullie gaan? Welke van de 2 is volgens jullie het beste.
Zijn er nog andere leuke auto's in het B segment die in dezelfde prijsklasse vallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Missp76 op 15-08-2024 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Kijk deze eens zou ik zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=VpVA6NXP6jA
Sowieso veel te vinden over deze twee auto's, waar ze goed en minder goed in zijn.

Heel belangrijk is ook om ze beiden te proefrijden. Misschien vind jij persoonlijk de een veel fijner dan de ander? Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Noeleke op 16-08-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je een betrouwbare auto zoekt in dat segment: een Toyota Yaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missp76
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-08-2024
Toyota Yaris is een leuke auto maar wat te klein. We zijn meer opzoek naar een auto met het formaat van de nieuwe renault Clio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Missp76 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:48:
Toyota Yaris is een leuke auto maar wat te klein. We zijn meer opzoek naar een auto met het formaat van de nieuwe renault Clio.
Een Yaris valt mij of meer in dezelfde klasse. Ik zou niet zozeer naar de buitenmaten kijken.
De bagageruimte is b.v. exact even groot als een Clio.

Maar tussen de Clio en de i20 zou ik voor de i20 gaan. Hyundai's scoren hoger in de betrouwbaarheidslijstjes

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Missp76

Ga in elk geval eerst maar eens rijden in de i20. Ik ben een “europese” rijder en vond de bediening en het rijdens in meerdere “oosterse” autos helemaal niks (van huyandai tot mazda).

Ik ben geslaagd voor een Skoda Fabia uiteindelijk, dikke aanrader wat mij betreft.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een ouder model i20. Fantastisch ding voor z'n geld. Tot nu toe (gekocht op 86.000 en nu 260.000km) weinig bijzondere reparaties. Daarvoor een Europese auto gehad, dat was ook mijn laatste... Voor mij alleen maar auto's uit het oosten.
Pagina: 1