Is de Golf 7.5 GTI TCR een slimme aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-05 16:40
Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een Golf 7.5 GTI TCR. De auto is van duitsland van een garage dus ben van plan om hem te importeren. De auto is van 2019 en heeft 77.000 kilometer op de teller. Hij heeft geen Akrapovic uitlaat, zelfparkeersysteem of Dynaudio geluidssysteem, maar is verder wel volledig uitgerust.

De laatste onderhoudsbeurt (jaar geleden) omvatte het oplossen van de volgende problemen:
- Een losse pijp in de middendemper
- Een defecte of losse beugel aan de connector in het motorcompartiment (voor links)

Al het onderhoud is uitgevoerd door VW of een erkende dealer, en de verkoper heeft de servicegeschiedenis verstrekt. Heeft vorige maand een nieuwe apk gehad waar niks raars uitgekomen is.

De auto is verlaagd met sportveren (H&R), weet niet met hoeveel mm maar had liever wel de originele veren.

Hoewel de auto van binnen en buiten er goed uit ziet, maak ik me beetje zorgen over hoe “hard” de auto gereden is. Auto is afkomstig van 1e eigenaar, betrof een vrouw die het nu verkoopt wegens nakomelingen. Wat ik wel frappant is dat deze vrouw wel sportsveren en een aftermarket diffiuser en spoiler heeft geinstalleerd…

Wat denken jullie? Zou graag jullie adviezen willen horren. Alvast bedankt iedereen!

Zie foto’s hier benden ter referentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDdYNKDsG6PYXMRgRGAyYrJmkBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10J2ZWF61S4OgkRFUgPxMuzO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_U0hPUgG5123QcK8GuiNv2dL3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kx4RW99HQHNhJo4vhqlJoMhF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JecoYQIiDCZ98kgGoz_nUOSCVls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuPLHWsIPilBsYHlTY7DKnvC.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

weebl

YARR!

Dure snelle auto importeren uit Duitsland...

Daar zijn genoeg verhalen over te vinden op internet. Wat je voornamelijk ziet zijn schade-auto's uit de VS die daar niet meer de weg op mogen die via-via naar Duitsland gaan. Daar "opgeknapt" worden en dan geëxporteerd worden naar Nederland, België, etc.

Gaat voornamelijk om dure Audi's, Mercedessen en dit soort auto's.

Zou heel goed onderzoek doen naar de historie van deze auto, aankoopkeuring bij een garage, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Aha, een variant op "het oude vrouwtje", nu een zwangere dame. Dat soort informatie moet je gewoon negeren. Beoordeel de auto op zichzelf.
Losse demper en een steun bij de motor ga ik denken aan een klap tegen de onderkant.
Kan je hem niet laten keuren? APK kan je ook maar beperkt op af gaan voor de goede staat van de auto.

Soms ben ik bijna gelukkig

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-05 16:40
weebl schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:38:
Dure snelle auto importeren uit Duitsland...

Daar zijn genoeg verhalen over te vinden op internet. Wat je voornamelijk ziet zijn schade-auto's uit de VS die daar niet meer de weg op mogen die via-via naar Duitsland gaan. Daar "opgeknapt" worden en dan geëxporteerd worden naar Nederland, België, etc.

Gaat voornamelijk om dure Audi's, Mercedessen en dit soort auto's.

Zou heel goed onderzoek doen naar de historie van deze auto, aankoopkeuring bij een garage, etc.
Onderhoudshistorie ziet er goed uit netjes elke jaar geregistreerd bij de dealer, de sportsveren van h&r heeft ie ook een documentatie van dat dit goedgekeurd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

weebl

YARR!

A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Onderhoudshistorie ziet er goed uit netjes elke jaar geregistreerd bij de dealer, de sportsveren van h&r heeft ie ook een documentatie van dat dit goedgekeurd is.
Is allemaal mee te sjoemelen en ik vraag me af of je dat zo op afstand goed kan controleren.

Tuurlijk, grote kans dat het allemaal prima is. Maar er zijn genoeg verhalen over dure auto's uit Duitsland die niet helemaal zuivere koek bleken te zijn.

Genoeg over te vinden online. Verdiep je er een beetje in zodat je weet waar je op moet letten. Bijvoorbeeld: https://www.autoverleden....-bij-duitse-import-autos/

En als je een topic op Tweakers opent om bevestiging te krijgen dat dit een slimme aankoop is dan weet je denk ik zelf ook wel genoeg ;)
Die twijfel gaan wij niet voor je wegnemen, sterker nog: ik verwacht dat we het zelfs erger maken :P

[ Voor 14% gewijzigd door weebl op 15-08-2024 14:54 ]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 17:09
Er is wel wat meer veranderd aan die auto, totaal geen originele TCR. Ik zou hem alleen daarom al laten staan.

Dit ding ziet er precies zo uitgebouwd uit als elk jong pikkie zou doen, en die gaan er 9 v/d 10 keer niet echt netjes mee om.

Zijn toch wel wat mooiere en meer originele TCR's te vinden?

[ Voor 49% gewijzigd door Vissa66 op 15-08-2024 15:00 ]

M3P 24'

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:33
A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Dat stond ook al in je openingspost. Maar goed, als dat voor jou het belangrijkste is en je hebt er goed gevoel bij: ga er voor!

Maar als _ik_ deze auto zou willen kopen zou ik bovenstaand advies niet in de wind slaan en ook een aankoopkeuring laten doen. Een APK is maar heel beperkt en zegt dus vrij weinig over de algehele staat van de auto. En tja… dit soort auto’s worden normaal niet gekocht om binnen de bebouwde kom in 10 seconden op te trekken van 0 – 50 ;)

Met een occasion heb je altijd een bepaald risico, maar kan je de risico’s door dit soort keuringen wel beperken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:23
Ik zou de vraag zetten in het VW-topic, daar zitten goede Golf GTI kenners die nu misschien over je topic heen lezen:
Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5

(Ik ga met Vissa mee… auto is niet origineel. Een meisje die een GTI nieuw koopt en hem zo gaat verbouwen? Ik geloof er niet zo in, verbouwen gebeurt meestal 6 eigenaren later pas óf er is een reden voor…)

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 15-08-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 13:57
A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:30:
Auto is afkomstig van 1e eigenaar, betrof een vrouw die het nu verkoopt wegens nakomelingen. Wat ik wel frappant is dat deze vrouw wel sportsveren en een aftermarket diffiuser en spoiler heeft geinstalleerd…
Dit zou voor mij een grote rode vlag zijn!
Een jonge vrouw in een GTI vers bij de dealer vandaan want eerste eigenaar en dan gelijk dit soort zaken laat veranderen aan de auto :N

Zou hier erg m’n vraagtekens bij hebben, en als ze hier dus al over liegen…..
Mocht je wel overstag gaan. Doe a.u.b. een grondige aankoopkeuring. Alleen APK zegt niks

[ Voor 6% gewijzigd door rmr1 op 15-08-2024 15:55 ]

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Pagina: 1