Swingbereik klep Daikin airco vergroten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Peterbreda
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-05 09:39
Na inschakelen van de airco gaat het klepje van de binnenunit open. Deze kan automatisch swingen, of je kan hem met de afstandsbediening in een bepaalde stand vastzetten.
Nou blaast zelfs in de laagste stand de luchtstroom over de zitbank en dat is niet gfijn. Met de hand kan ik echter het klepje nog verder naar beneden richten en dan werkt het naar wens.

Weet iemand of dar kwaad kan en of deze stand middels een installateursmenu is aan te passen.

Dank voor jullie reacties!

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:08
Welke airco heb je exact? Dus welk Model etc.

• Peterbreda
Ja dat is wel handig:
FTX C35 BV18 (van bouwjaar 2019)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vaak zitten er aan de achterkant van die klep ook nog lucht geleiders waarmee je de luchtstroom ook nog wat meer naar links of rechts kan sturen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

De mijne heeft een comfortstand (een mannetje met een krom pijltje) die enkel via de afstandsbediening geactiveerd kan worden. Dat doet het andersom: dat stuurt de luchtstroom nog hoger omhoog en dus over je heen. Misschien is dat iets? Lager naar beneden kan volgens mij officiëel niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:02
Koude lucht wil je hoog uitblazen, warmte lucht stijgt namelijk op. Waarom niet meer omhoog richten?

Voor de rest geloof ik niet dat je dat kan aanpassen, behalve misschien middels een comfortstand zoals @Mavamaarten opmerkt. Je kan beter kijken naar een betere instelling zoals hoger of meer naar links of rechts blazen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Er schiet me nog iets te binnen: ze verkopen een soort klep die je aan je binnenunit kan bevestigen om de lucht in een andere richting te sturen. Genaamd een deflector of windgeleider. Misschien is dat iets?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Peterbreda
_XipHiaS_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:53:
Vaak zitten er aan de achterkant van die klep ook nog lucht geleiders waarmee je de luchtstroom ook nog wat meer naar links of rechts kan sturen.
Nee dat volstaat niet

• Peterbreda
Mavamaarten schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:01:
De mijne heeft een comfortstand (een mannetje met een krom pijltje) die enkel via de afstandsbediening geactiveerd kan worden. Dat doet het andersom: dat stuurt de luchtstroom nog hoger omhoog en dus over je heen. Misschien is dat iets? Lager naar beneden kan volgens mij officiëel niet.
Dat zit er helaas niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterbreda
Drardollan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:04:
Koude lucht wil je hoog uitblazen, warmte lucht stijgt namelijk op. Waarom niet meer omhoog richten?

Voor de rest geloof ik niet dat je dat kan aanpassen, behalve misschien middels een comfortstand zoals @Mavamaarten opmerkt. Je kan beter kijken naar een betere instelling zoals hoger of meer naar links of rechts blazen.
De unit hangt niet hoog IVM beperkte ruimte, uitblaashoogte +- 1m80.
Naar beneden richten gaat super en het is niet heel vervelend om even te doen. Maar formeel hoort het natuurlijk niet zo. (Wel grappig dat de klep wel in deze stand komt als je de airco inschakelt. Hij draait automatisch naar iets hoger en dat is vervelend...)

• Peterbreda
Mavamaarten schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:04:
Er schiet me nog iets te binnen: ze verkopen een soort klep die je aan je binnenunit kan bevestigen om de lucht in een andere richting te sturen. Genaamd een deflector of windgeleider. Misschien is dat iets?
Zou misschien kunnen. Maar wordt die permanent gemonteerd of moet je die telkens verwijderen? Waar heb je die gezien?

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 13:06
Drardollan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:04:
Dat is niet waar, er is een reden waarom alle wandunits naar beneden uitblazen, dat is er om een luchtcirculatie te krijgen daar die de warme lucht van bovenaf aanzuigt. Als je koude lucht naar boven gaat uitblazen dan forceer je alles tegen de natuurlijke luchtstroom in. Zelfs bij vloer- en raamunits wordt aangegeven over de vloer de koude lucht te laten blazen.

Er zijn inderdaad deflectors te krijgen welke de luchtstroom langs een muur kunnen blazen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbreda
Ik heb wat gezien, maar dat zijn lelijke dingen met slechte reviews.
Voorlopig blif ik de klep maar met de hand naar beneden richten. Om nou die servo te gaan tweaken is ook zo wat :)
In ieder geval dank voor alle reacties!
Pagina: 1