Vraag

• Jantjee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09-2024
Een aantal maanden geleden heeft mijn ex man een aantal klussen bij mij in huis gedaan. Vooraf had hij aangegeven hier geen geld voor te willen. Nu 5 maanden later komt hij met een bericht dat hij wilt dat ik 4000 eur betaal.

Iedere x als ik vroeg om de kosten dan gaf hij aan niets te willen. Alle materialen heb ik wel zelf betaald.

Er staat ook niets op papier.

Kan hij hiermee naar de rechtbank?

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55
Heb je hierover contact gehad met hem per mail of per Whatsapp wellicht? Dan staat het gewoon zwart op wit.

Zucht...

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja dat kan hij, met weinig kans van slagen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59
Natuurlijk kan hij naar de rechtbank. En dan zal de rechter hem vragen om bewijs dat het bedrag is overeengekomen. Dat heeft hij niet -> vordering afgewezen. Daarbij; gezien jullie (ex) relatie is het niet onlogisch dat je ex dit gratis heeft gedaan als vriendendienst, kortom je kon ook niet verwachten dat je moest betalen, in tegenstelling tot als je bijvoorbeeld een professional vraagt om iets te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door wibblemoo op 15-08-2024 13:24 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

4000 euro is absurd veel, gezien jullie (al dan niet beëindigde) relatie mag hij dan heel hard gaan maken dat hij je vooraf op de hoogte heeft gesteld van zijn uurloon en verwachte totale kosten. Als hij je geen offerte heeft gestuurd en niet op papier heeft gezet dat je moet betalen dan gaat dat lastig worden.
En als die 4000 euro exclusief btw is dan wil de belastingdienst dat ook vast graag weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Jantjee schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:19:

Kan hij hiermee naar de rechtbank?
Als hij geld te veel heeft en uitgelachen wil worden door de rechter, jazeker.

Wie eist, bewijst. Laat hem maar een overeenkomst tonen

Try SCE to Aux

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:38
Vraag me eigen af waar die omslag vandaan komt mijn gevoel is dat die de klusjes gedaan heeft om je misschien terug te winnen?

En toen die in de gaten had dat dat niet ging lukken laat ik haar/hem maar een rekening sturen wat kansloos is btw om daar een rechtszaak over te beginnen

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Jantjee schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:19:

Iedere x als ik vroeg om de kosten dan gaf hij aan niets te willen.
Heb je dit toevallig niet ook een keer per app gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als het het stucwerk betreft uit je enige andere topic, dan mag jij hem wat mij betreft ook 4000 euro vorderen. :D

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Heb je in de tussentijd ook al eens de was voor hem gedaan of gekookt?

Dan zou ik een nota terug sturen…

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit gaat nergens toe leiden…
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.