Vraag

• Gerry vanCampen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo,
ik gebruik een stream deck samen met een atem mini extreme en 3 JVC PTZ camera's.
ik heb al behoorlijk wat presets gemaakt maar ik ben nog op zoek naar iemand die mij kan helpen met het volgende.

Ik wil 1 PTZ een constante loop laten maken met in en uitzomen. ik heb al van alles geprobeerd maar helaas.
dus standaard begin en eindpunt en dan herhalen.
is er hier iemand die voor mij de juiste instellingen heeft??

alvast dank

Gerry
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je eens begint met aangeven wát dan ;) Die vragen die er staan wanneer je een nieuw (vraag)topic start staan er niet voor niets ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 15-08-2024 11:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gerry vanCampen
Sorry als ik onduidelijk overkom. Was niet de bedoeling.

Ik kan het ook moeilijk uitleggen.
ik heb nu:
set zoom position: 350
zoom switch: wide
set zoom position 300
zoom switch: tele
set zoom position: 350

Dat werkt dus niet.
Welke commando's heb ik nodig?
en nogmaals sorry voor de onduidelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wát werkt er dan niet? Neemt hij de benen aan gaat hij buiten een sigaretje staan roken, piept ie, vliegt hij in de fik?

Niet om lullig te doen maar als je hulp wil dan moet je toch echt even de tijd nemen om duidelijk uit te leggen wélke camera's je hebt, wat je probeert te doen, wat je gedaan hebt en wat voor andere hardware en software je tot je beschikking hebt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Gerry vanCampen
oke sorry, ik geef het op. Ik ben te dom voor dit forum.
Stream deck, JVC ptz en Atem mini extreme. meer kan ik er niet van maken.
Wilde alleen weten welke commando's ik moet geven om naar een begin en eindpunt te gaan met een pan of een zoom.

dank voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je moet het niet opgeven, je komt er heus, soms zit het even tegen, maar ik geloof in je!

Kop op Gerry. Je wilt dat de Streamdeck elke seconde een nieuw commando stuurt naar de JVC's om in/uit te zoomen terwijl jij het beeld opneemt met je Atem mini?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry vanCampen
Ik wil graag dat mijn ptz op een bepaald punt begint. uitzoomt naar een bepaald punt en dan weer terug gaat naar het beginpunt. En dat moet hij blijven herhalen.

ik kan het niet beter uitleggen.

dank Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gerry vanCampen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:07:
Ik wil graag dat mijn ptz op een bepaald punt begint. uitzoomt naar een bepaald punt en dan weer terug gaat naar het beginpunt. En dat moet hij blijven herhalen.
Hebben je camera's ook die optie dan? Heb je documentatie over die optie?
Het is absoluut niet zo dat 'PTZ' betekent dat een camera op deze manier te programmeren is, 9/10 PTZ camera's ontvangt gewoon 'beweeg naar links' commando's die zich herhalen tot hij op de juiste plek staat. Dat gebeurt vaak via ONVIF, een standaardprotocol voor camera's waar zowel beeld als andere informatie overheen gestuurd kan worden.
Maar hoe dan ook zul je een script moeten schrijven om in een loopje te checken of je camera op de ingestelde plek staat en zo niet deze te draaien, tenzij je camera de mogelijkheid heeft om coordinaten op te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is ook moeilijk om gewoon even het typenummer van je camera te delen zodat een welwillende tweaker dus gewoon even de handleiding in kan duiken om precies dat te achterhalen; welk protocol de PTZ spreekt en wat er mee mogelijk is.

Grote kans namelijk dat met bijvoorbeeld met Companion zoiets prima kan maken, mits je camera en PTZ protocol ondersteund dat je absolute zoomwaarden op kan geven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry vanCampen
Ventieldopje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:24:Grote kans namelijk dat met bijvoorbeeld met Companion zoiets prima kan maken, mits je camera en PTZ protocol ondersteund dat je absolute zoomwaarden op kan geven.
Ik dacht dat dat logisch was. Is dus niet zo. Jazeker wil ik dat doen met Companion software.

dit heb ik nu Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbJQvK0R5xLOxsAhQhRzE-WXT9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1ahyfFE2O7zngTkWgHpZo5u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is echt tanden trekken zo.. Welk model camera gaat het om? Wat lukt er precies niet; krijg je de bewegingen niet geprogrammeerd, krijg je de beweging niet getriggered met je Stream Deck, of krijg je ze niet herhalend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik geef het op, dappere strijder die de informatie weet te krijgen waar we om vragen :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gerry vanCampen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ik dacht dat dat logisch was. Is dus niet zo. Jazeker wil ik dat doen met Companion software.

dit heb ik nu [Afbeelding]
Mijn glazen bol ziet iig dat alle delays op 0 ms staan, zou daar niet een logische delay tussen je commando's moeten zitten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alt10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 20:37
Met de weinige info die er is:

Kan je presets maken in de camera eventueel met een controller? Die presets oproepen met companion en dat loopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Alt10 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:03:
Met de weinige info die er is:

Kan je presets maken in de camera eventueel met een controller? Die presets oproepen met companion en dat loopen?
Je kan gewoon triggers maken met die stappen er in en als de trigger afgelopen is, diezelfde trigger triggeren.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1