• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:15
Hi iedereen,

Momenteel werk ik via een detacheringsbureau en heb ik een contract voor nog een half jaar.

Echter, momenteel bevind ik mij in een sollicitatieprocedure voor een andere functie bij een andere werkgever en als ik door het medische onderzoek kom, wat 23-08 is, dan ben ik daar aangenomen.

De nieuwe werkgever biedt als startdatums 10-10 en 19-09 aan. Omdat ik sta te popelen wil ik graag 19-09 beginnen maar helaas heb ik bij het detacheringsbureau een opzegtermijn van 1 maand.

Als ik 23-08 opzeg zou ik dus pas 23-09 kunnen beginnen bij de nieuwe werkgever.

Omdat ik t.z.t. nog een paar vakantiedagen heb zou ik deze op kunnen nemen waardoor ik op 19-09 zou kunnen beginnen bij de nieuwe werkgever.

Zou dit nog enige problemen waar dan ook opleveren (loonheffing o.a.) en zeggen jullie “gewoon doen!” of zal ik gewoon beginnen op 10-10?

De startdatums zijn overigens niet aan te passen.

Alvast bedankt!

EDIT: Ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen en 10-10 beginnen. Toch bedankt voor de hulp iedereen!

[ Voor 5% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 15-08-2024 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Voor die paar dagen overlap zou ik me niet druk over de loonheffing maken. Je zal aan het einde van het jaar wat euro's extra belasting moeten betalen, omdat ze allebei "loonheffingskorting" toepassen bij je. Maar dat telt pas echt hard aan als dat over maanden achter elkaar dubbelop is - die paar dagen gaat het verschil niet maken. Gewoon rekening mee houden dat je bij je aangifte volgend jaar nog wat bij moet betalen.

Nieuwe job bij Defensie, wellicht?

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 15-08-2024 10:27 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Opzegtermijnen beginnen vaak pas einde van de opzeg maand te tellen, dus ook als je nu (15-08) opzegt, is het contract vaak 30-9 pas afgelopen.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 15-08-2024 10:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Is het niet lekker om even een week bijvoorbeeld vrij te hebben tussen de 2 banen?

Let overigens ook even op of het 1 maand of 1 kalendermaand is.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je nu een contract voor bepaalde tijd hebt, kun je dan wel tussentijds opzeggen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Detmer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:26:
Is het niet lekker om even een week bijvoorbeeld vrij te hebben tussen de 2 banen?

Let overigens ook even op of het 1 maand of 1 kalendermaand is.
Nee, niet nodig.

Ik heb het gevraagd, en het is 1 maand. Dus als je kijkt naar vandaag, dan is het per 15-09.

• DeVliegendeNLer
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:27:
Als je nu een contract voor bepaalde tijd hebt, kun je dan wel tussentijds opzeggen?
Ja, dat kan. Heb het nagevraagd.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:57
Ik zou lekker 10-10 beginnen en een paar weekjes vakantie hebben. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

• DeVliegendeNLer
YakuzA schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:26:
Opzegtermijnen beginnen vaak pas einde van de opzeg maand te tellen, dus ook als je nu (15-08) opzegt, is het contract vaak 30-9 pas afgelopen.
Dat dacht ik ook, maar in mijn geval gewoon één maand.

• DeVliegendeNLer
Bartske schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:29:
Ik zou lekker 10-10 beginnen en een paar weekjes vakantie hebben. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.
Kan ook maar heb niet het gevoel dat ik dat nodig heb.

• DeVliegendeNLer
Hmmbob schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:25:
Voor die paar dagen overlap zou ik me niet druk over de loonheffing maken. Je zal aan het einde van het jaar wat euro's extra belasting moeten betalen, omdat ze allebei "loonheffingskorting" toepassen bij je. Maar dat telt pas echt hard aan als dat over maanden achter elkaar dubbelop is - die paar dagen gaat het verschil niet maken. Gewoon rekening mee houden dat je bij je aangifte volgend jaar nog wat bij moet betalen.

Thanks! Nee geen Defensie.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Detacheerders doen vaak alleen per de eerste van de maand, dus als je pech hebt, kun je per 1 september de uitdienstmelding doen en dus per 1 oktober daadwerkelijk uit dienst.

Daarnaast, als je verlof hebt, zou je eventueel dat verlof kunnen opnemen bij de detacheerder en bij de andere werkgever beginnen.
Hou er wel rekening mee dat je de loonheffingskorting van de belastingdienst maar op 1 functie kan toepassen. Die laat je dan ingaan op de datum waarop dat daadwerkelijk in kan gaan voor de nieuwe functie, in het ergste geval 1 oktober dus.

• DeVliegendeNLer
CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:33:
Detacheerders doen vaak alleen per de eerste van de maand, dus als je pech hebt, kun je per 1 september de uitdienstmelding doen en dus per 1 oktober daadwerkelijk uit dienst.

Daarnaast, als je verlof hebt, zou je eventueel dat verlof kunnen opnemen bij de detacheerder en bij de andere werkgever beginnen.
Hou er wel rekening mee dat je de loonheffingskorting van de belastingdienst maar op 1 functie kan toepassen. Die laat je dan ingaan op de datum waarop dat daadwerkelijk in kan gaan voor de nieuwe functie, in het ergste geval 1 oktober dus.
Ja, mijn gewoon is het dus 1 maand en niet lopende maand + 1 maand. Dat heb ik nagevraagd.

Als ik de loonheffingskorting vergeet toe te passen op de nieuwe werkgever dan gaat dit om twee werkdagen, dus te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmbob schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:25:

Voor de loonheffingskorting van de nieuwe functie, kun je gewoon opgeven per wanneer die korting in moet gaan. Daar kun je dan dus gewoon de dag na de laatste werkdag van de oude werkgever opgeven. De rest zoekt de BD dan lekker zelf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:36:
Ja, mijn gewoon is het dus 1 maand en niet lopende maand + 1 maand. Dat heb ik nagevraagd.

Als ik de loonheffingskorting vergeet toe te passen op de nieuwe werkgever dan gaat dit om twee werkdagen, dus te overzien.
De nieuwe werkgever zal je ook een formulier geven mbt salariëring/belastingaangifte en waarvoor een kopie van jouw ID nodig is. Daarop zit ook een stuk over de loonheffingskorting opgenomen en je kunt daarop ook aangeven per wanneer je die in wilt laten gaan. De kans dat je het "vergeet" is dan dus minimaal, enige waar je dan op moet letten is om de juiste datum door te geven. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2024 10:40 ]

• DeVliegendeNLer
CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

Voor de loonheffingskorting van de nieuwe functie, kun je gewoon opgeven per wanneer die korting in moet gaan. Daar kun je dan dus gewoon de dag na de laatste werkdag van de oude werkgever opgeven. De rest zoekt de BD dan lekker zelf uit.
Thanks! En waarom dan de datum doorgeven na de laatste werkdag van de oude werkgever en niet de datum van de eerste werkdag van de nieuwe werkgever?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:41:
Thanks! En waarom dan de datum doorgeven na de laatste werkdag van de oude werkgever en niet de datum van de eerste werkdag van de nieuwe werkgever?
Omdat de loonheffingskorting maar op 1 functie mag. Het verschil is gelukkig maar twee werkdagen bij de nieuwe werkgever. Dat is een lager bedrag dan de maand bij de oude werkgever, je zou dan dus minder korting krijgen als je de loonheffingskorting via de nieuwe werkgever zou doen.

De korting daarop (die twee werkdagen vs de maand bij de oude werkgever) is dan zo weinig, die kun je dan beter houden bij de oude werkgever voor die 2 dagen, die loopt immers al en stopt automagisch per laatste werkdag. Laat je het dubbel bij beide werkgevers, dan krijg je bij de aangifte volgend jaar of minder terug, of betaal je een paar Euro meer omdat je te weinig betaald hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:23
Dus...
nieuwe werkgever wil je medisch onderzoeken, per 23-8. En jij kan pas officieel beginnen een maand nadat de nieuwe werkgever je goedkeurt. Maar hij wil graag dat je eerder begint.

Waarom maak je van zijn probleem het jouwe? Als nieuwe werkgever jou accepteert zonder dat medische onderzoek is zijn probleem toch ook opgelost? "your lack of planning does not constitute an emergency on my part".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
vanaalten schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:51:
Dus...
nieuwe werkgever wil je medisch onderzoeken, per 23-8. En jij kan pas officieel beginnen een maand nadat de nieuwe werkgever je goedkeurt. Maar hij wil graag dat je eerder begint.

Waarom maak je van zijn probleem het jouwe? Als nieuwe werkgever jou accepteert zonder dat medische onderzoek is zijn probleem toch ook opgelost? "your lack of planning does not constitute an emergency on my part".
Nee, voor de nieuwe werkgever is 10-10 totaal geen probleem. Echter ze hebben ook 19-09 als optie en deze overweeg ikzelf.

Dat medisch onderzoek is een verplichting om die goed af te ronden, ook vanuit de overheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:12
CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:38:
[...]
De nieuwe werkgever zal je ook een formulier geven mbt salariëring/belastingaangifte en waarvoor een kopie van jouw ID nodig is. Daarop zit ook een stuk over de loonheffingskorting opgenomen en je kunt daarop ook aangeven per wanneer je die in wilt laten gaan. De kans dat je het "vergeet" is dan dus minimaal, enige waar je dan op moet letten is om de juiste datum door te geven. ;)
Salarispakketten (lees, eigenlijk de tabellen die belastingdienst opstelt) kunnen die alleen niet per een willekeurige datum verwerken. Je kan niet een halve maand wel toepassen en een halve maand niet. Dus of per datum in dienst toepassen of vanaf de eerst volgende verloningsperiode. Maar gezien het beperkte aantal dagen zou ik de eerdere adviezen volgen en gewoon een paar dagen dubbel toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Dat medisch onderzoek is een verplichting om die goed af te ronden, ook vanuit de overheid.
En stel nou dat je niet door die keuring komt?
Dan heb je je huidige baan opgezegd én geen nieuwe?

Lijkt mij verstandig om dan toch die latere datum te kiezen en dan ook later op te zeggen?
In ieder geval na de uitkomst van de medische keuring.
Dit zodat je niet zonder werk komt te zetten.

Iets met oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe schoenen hebt.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Rensjuh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

En stel nou dat je niet door die keuring komt?
Dan heb je je huidige baan opgezegd én geen nieuwe?

Lijkt mij verstandig om dan toch die latere datum te kiezen en dan ook later op te zeggen?
In ieder geval na de uitkomst van de medische keuring.
Dit zodat je niet zonder werk komt te zetten.

Iets met oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe schoenen hebt.
Als ik er doorheen kom dan teken ik op dezelfde dat en zou ik eventueel ook op dezelfde dat mijn huidige baan opzeggen.

Kom ik er niet doorheen, blijf ik bij mijn huidige functie.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

Hoe heb je deze vraag gesteld en wat was het letterlijke antwoord? Heb je dit antwoord op schrift? Als het mondeling was, wat zegt je contract over de opzegtermijn?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• DeVliegendeNLer
True schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Hoe heb je deze vraag gesteld en wat was het letterlijke antwoord? Heb je dit antwoord op schrift? Als het mondeling was, wat zegt je contract over de opzegtermijn?
Ik vroeg op 12 augustus wat de opzegtermijn was en een eventueel laatste datum als ik op die dag, als voorbeeld genomen, zou opzeggen.

Kreeg dit als antwoord:

“Het is gewoon een kalendermaand. Dus als je vandaag opzegt, kan je op 12 september starten.”

Dit was overigens een schriftelijk antwoord. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 15-08-2024 12:43 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 20:18
Lekker later beginnen.. werken kan je je hele leven nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
@DeVliegendeNLer Je kunt je loonheffingskorting ook gewoon vanaf een bepaalde datum in laten gaan.

De start van je contract is dan 19-09, maar de start van je loonheffing 23-09 (uit dienst oude werkgever).
Je moet het loonheffingskorting-formulier toch ondertekenen, dan kun je net zo goed 'vanaf' invullen :)

Bovenstaande is exact wat ik recent heb gedaan (maar dan met 1.5maand overlap van werkgevers) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn.C.V op 15-08-2024 14:20 ]

Complimentje?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ik vroeg op 12 augustus wat de opzegtermijn was en een eventueel laatste datum als ik op die dag, als voorbeeld genomen, zou opzeggen.

Kreeg dit als antwoord:

“Het is gewoon een kalendermaand. Dus als je vandaag opzegt, kan je op 12 september starten.”

Ik denk dat je te maken had met iemand die er weinig kaas van gegeten heeft. Opzegging per kalendermaand is altijd opzegging vóór die kalendermaand zodat je de dag ná die kalendermaand elders kunt gaan werken.
12 augustus opzeggen zou dus betekenen dat je de maand september als kalendermaand hebt en dus per 1 oktober elders kunt gaan werken.

Hoewel je dit op papier hebt, kan het nog wel resulteren in een conflictsituatie waar deze medewerker wordt teruggefloten en men een beroep doet op je arbeidscontract waar mogelijk wél ondubbelzinnig kalendermaand staat.

Ik zou voor veilig en conflictmijdend gaan en starten per 10/10. En na 23/08 opzeggen met inachtneming van die kalendermaand opzegtermijn waarbij je laatste werkdag 30/09 is en je 01/10 iets anders kunt gaan doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• DeVliegendeNLer
True schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat je te maken had met iemand die er weinig kaas van gegeten heeft. Opzegging per kalendermaand is altijd opzegging vóór die kalendermaand zodat je de dag ná die kalendermaand elders kunt gaan werken.
12 augustus opzeggen zou dus betekenen dat je de maand september als kalendermaand hebt en dus per 1 oktober elders kunt gaan werken.

Hoewel je dit op papier hebt, kan het nog wel resulteren in een conflictsituatie waar deze medewerker wordt teruggefloten en men een beroep doet op je arbeidscontract waar mogelijk wél ondubbelzinnig kalendermaand staat.

Ik zou voor veilig en conflictmijdend gaan en starten per 10/10. En na 23/08 opzeggen met inachtneming van die kalendermaand opzegtermijn waarbij je laatste werkdag 30/09 is en je 01/10 iets anders kunt gaan doen.
Ik vroeg het eerst aan een andere collega van het bureau en die zei dit:

“Je mag ten alle tijden, met inachtneming van jouw opzegtermijn van 1 maand, opzeggen. Ik hoop dat je nog even bij ons wilt blijven! :-)”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:08
Ik heb zelf al meedere jaren twee werkgevers. Ja dit kan je doen, gewoon arbeidskorting bij die nieuwe baan aanzetten. Je zal over de paar dagen overlap bij de belasting aangifte van 2024 moeten bij betalen, dit zal heel weinig zijn. Dit word achteraf berekend, dus je hoeft niks lastigs zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Meld het in ieder geval wel aan je nieuwe werkgever.... formeel is het zo dat je NIET 2 fulltime banen overlappend mag hebben, ook niet als je bij de ander vakantiedagen opneemt.

En zeker als je nieuwe werkgever de overheid wordt dan zijn regeltjes volgen belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
In de volksmond hebben we het bij een opzegtermijn van "1 maand" vrijwel altijd over een kalendermaand en dat houdt in: De volledige volgende maand. Dus opzeggen in augustus betekent werken tot en met september. Ongeacht of je dat op de eerste van de maand of op de 31ste doet.
Soms kan het contractueel anders zijn maar met de mixed signals die je mondeling en schriftelijk krijgt zou ik echt uitgaan van een kalendermaand.

Maar dit soort dingen zijn ook prima te bespreken op het moment dat je opzegt, hangt heel erg af hoeveel er over te dragen is en of ze vervanging voor je hebben etc. Werkgever/Opdrachtgever zit ook niet te wachten op iemand die nog twee weken langer met tegenzin aan het werk gaat.

• DeVliegendeNLer
Ionicawa schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:48:
In de volksmond hebben we het bij een opzegtermijn van "1 maand" vrijwel altijd over een kalendermaand en dat houdt in: De volledige volgende maand. Dus opzeggen in augustus betekent werken tot en met september. Ongeacht of je dat op de eerste van de maand of op de 31ste doet.
Soms kan het contractueel anders zijn maar met de mixed signals die je mondeling en schriftelijk krijgt zou ik echt uitgaan van een kalendermaand.

Maar dit soort dingen zijn ook prima te bespreken op het moment dat je opzegt, hangt heel erg af hoeveel er over te dragen is en of ze vervanging voor je hebben etc. Werkgever/Opdrachtgever zit ook niet te wachten op iemand die nog twee weken langer met tegenzin aan het werk gaat.
Ja, ik heb ook mijn twijfels. Maar er is tweemaal gezegd wat in hun ogen de opzegtermijn is dus hopelijk kan ik dit als argument gebruiken mochten zij ineens zeggen dat het niet klopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Martijn.C.V schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:13:
@DeVliegendeNLer Je kunt je loonheffingskorting ook gewoon vanaf een bepaalde datum in laten gaan.

De start van je contract is dan 19-09, maar de start van je loonheffing 23-09 (uit dienst oude werkgever).
Je moet het loonheffingskorting-formulier toch ondertekenen, dan kun je net zo goed 'vanaf' invullen :)

Bovenstaande is exact wat ik recent heb gedaan (maar dan met 1.5maand overlap van werkgevers) :)
Salarisadministrateur hier: dit is niet mogelijk.

Loonheffingskorting is voor een hele verloningsperiode zoals iemand al eerder zei. Je kunt dit invullen, maar dan zal je loonheffingskorting per 1-10 ingaan. Dan moet je ook 2 formulieren invullen (1 per startdatum contract en 1 per 1-10) Overigens zou ik voor die 2 dagen gewoon de loonheffingskorting aanzetten. Dit gaat echt geen verschil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Tweaker_BE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:10:
Meld het in ieder geval wel aan je nieuwe werkgever.... formeel is het zo dat je NIET 2 fulltime banen overlappend mag hebben, ook niet als je bij de ander vakantiedagen opneemt.

En zeker als je nieuwe werkgever de overheid wordt dan zijn regeltjes volgen belangrijk.
Bron?
In Nederland zijn er volgens mij geen wetten die dat direct verbieden.
https://www.arag.nl/werk-...20kan%20vragen%20oproepen.
https://www.rechtopjurist...elden-bij-mijn-werkgever/

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Jimster schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Bron?
In Nederland zijn er volgens mij geen wetten die dat direct verbieden.
Er zijn verschillende regels, en die staan gewoon in je links..... niet zonder melding bij je werkgever (dat geef ik aan) en dat je niet meer dan x uur per week mag werken (en daar telt betaalde vakantiedagen ook gewoon voor mee).

Dus in ieder geval melden bij je nieuwe werkgever, dan weten ze het als er gezeik komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 16:11 ]

• DeVliegendeNLer
Ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen en 10-10 beginnen. Toch bedankt voor de hulp iedereen!

Verwijderd

Je mag in Nederland meerdere banen tegelijk hebben, dat is geen probleem.

De loonheffing is een voorheffing op het inkomen, ingehouden door de werkgever, betaald aan de BD.

De inkomstenbelasting is de eindafrekening, na afloop van het jaar.
Jij doet de belastingaangifte, en van het totaal te betalen belasting wordt de loonheffing afgetrokken. Jij betaalt een klein beetje bij, of krijgt een klein beetje terug.

Je mag officieel niet voor 2 inkomens loonheffingskorting opgeven.
Dan is het risico dat je te veel korting krijgt elke maand, en bij de inkomstenbelasting eindafrekening moet je vervolgens bijbetalen.

Ik zou echter niet zo moeilijk doen over een paar dagen overlap.
Zet ook gewoon bij je nieuwe baan de loonheffingskorting aan vanaf het begin. Bij de belastingaangifte 2024 krijg je dan de eindafrekening te zien.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Kreeg dit als antwoord:

Als je dat zwart op wit hebt dan heb je gesproken met een medewerker die niet goed begrijpt hoe het werkt.
Kalendermaand is per definitie vanaf de eerste van de maand.
Dus als er in je contract (of regelement) kalendermaand staat, dan is dat dus níet op 12 september starten, maar de eerste van oktober.

Kalender maand is minstens één volle maand van de kalender, dus heel september + half augustus is één kalendermaand.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• DeVliegendeNLer
dragonhaertt schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Als je dat zwart op wit hebt dan heb je gesproken met een medewerker die niet goed begrijpt hoe het werkt.
Kalendermaand is per definitie vanaf de eerste van de maand.
Dus als er in je contract (of regelement) kalendermaand staat, dan is dat dus níet op 12 september starten, maar de eerste van oktober.

Kalender maand is minstens één volle maand van de kalender, dus heel september + half augustus is één kalendermaand.
Ja, dat klopt. Vandaar ook mijn verwarring.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:20:
Ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen en 10-10 beginnen. Toch bedankt voor de hulp iedereen!
Het hiaat in je plan is het opnemen van de vakantie. Dat kan je huidige werkgever weigeren en dan zit je.

Voor belasting maakt allemaal weinig uit.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 23:27
Belasting is het probleem niet, dat wordt wel rechtgetrokken met de aangifte.

Een groter probleem kan ontstaan als je ziek wordt of een ongeluk krijgt tijdens het hebben van twee (fulltime) banen. Welke werkgever moet dan je loon gaan doorbetalen?
Pagina: 1