Google home/Homeassistant werkt niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19
Hallo allemaal,

In mijn smarthome avontuur loop ik tegen wat problemen aan waar ik niet zo goed uit kom. Ik heb geen hele spannende zaken, en toch loop ik tegen issues aan
Ik heb Phillips hue lampen, 3 hue remotes, 2 hue bewegingsensoren, een smart TV van Sony, een smart TV van phillips en een Sonos Beam en 2 google nest speakers.

Op de sonos beam gebruik ik ook de google assistant functionaliteit, zodat in de woonkamer geen nest speaker hoeft te staan. De overige nest speakers staan op mijn kantoor en op de slaapkamer.
Deze had ik in google home geconfigureerd. Daarna ben ik gaan spelen met HomeAssistant op een Raspberry pi 4. Nu draaien home assistant en google home een soort van naast elkaar.

Het probleem dat ik nu heb, zit 'm vooral in het commando "hey google, zet alles uit". Mijn partner vond het vervelend dat google aangaf dat 3 TV's dan niet beschikbaar waren. Dit was in principe al zo voor ik HomeAssistant had draaien, maar ik vond het niet vervelend.

Om het voor haar te fixen heb ik in google home een automatisering aangemaakt die bij dat commando alle apparaten uitschakeld. Dit lukte, alleen google gaf geen confirmatie zoals dat voorheen wel gebeurde. Toen ik een confirmatie met een announcement wilde maken en dit testte, snapte google het niet. De announcement toen maar weggelaten en dat werkte wel, maar daarna begon het gedoe eigenlijk pas echt.
Overigens heb ik ook de laatste update van homeassistant geinstalleerd.

Sinds ik deze wijzingen heb gedaan, wil google eigenlijk bijna niks meer. Gisterenavond wilde mijn partner de lampen in de woonkamer uitzetten, met het commando "hey google, zet alle lampen in de slaapkamer uit". maar google zei in het engels met een nederlands accent "sorry, it looks like those lights haven't been setup yet". maar dan echt "Sorry, it loeks laaik dose lights haven't bien setup jet".

Zowel in google home als in HomeAssistant zijn ze dit echter wel. Vanochtend wilde ik mijn wekker snoozen maar google "doesn't understand", dus mijn wekker ging vrolijk verder. Ook het commando "stop" en "turn off the alarm" snapte google niet. Dat ik gisterenavond het alarm kon instellen vind ik dan wel weer bijzonder.

Ik heb gezocht naar logging informatie, maar HomeAssistant logs laten niks zien en zover ik kan vinden heeft google geen logs om in te zoeken, afgezien van activiteitslogs, waar alleen maar instaat dat ik het commando geef, niet wat de uitkomst is.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het te verhelpen, zonder alles opnieuw in te hoeven stellen?
Qua HomeAssistant ben ik nog een beginner, dus wellicht zit het dan daar, maar ik kom er niet meer echt uit.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19
Probleem heeft zichzelf opgelost.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah