Beste Tweakers,
TLDR
Ik ben op zoek naar een goede samenstelling voor een nieuw systeem maar ben al even uit de flow wat betreft hardware. Onderstaande heb ik samengesteld door onderzoek uit meerdere bronnen maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie zouden veranderen en waarom.
Het systeem is om te gamen, maar ik wil voor het browse/multitask gemak 2 schermen, waarvan ik er al één in bezit heb. Eerste scherm 32" en de 2e (al in bezit) 27". Het systeem wil ik bestendig maken om weer een aantal jaren er tegenaan te kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er 2000 euro voor uitgeven, maar mocht het oplopen naar 2500 is dat ook prima, zolang de extra prijs het waard is.
Een aankoopadvies wat betreft schermen is ook altijd welkom, daarvoor wil ik rond de 500 euro uitgeven. Het liefst voor een 32 inch 1440p scherm met meerdere HDMI aansluitingen (zodat ik deze ook voor mijn werklaptop kan gebruiken).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, tobo en een Gigabyte G27Q scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop, lijst staat onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat deze krachtig maar wel redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie vragen om eens te kijken naar onderstaande setup en of jullie hier zaken aan zouden veranderen, zo ja, waarom? Zoals ik al aangaf in de TLDR ben ik er al even tussenuit en is het deels onderzoek maar ook deels op goed geluk als ik een bestelling plaats. Ik verwacht dat jullie veel meer expertise hebben dan ik.
*Niet gevonden op Tweakers.
Dank jullie alvast!
TLDR
Ik ben op zoek naar een goede samenstelling voor een nieuw systeem maar ben al even uit de flow wat betreft hardware. Onderstaande heb ik samengesteld door onderzoek uit meerdere bronnen maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie zouden veranderen en waarom.
Het systeem is om te gamen, maar ik wil voor het browse/multitask gemak 2 schermen, waarvan ik er al één in bezit heb. Eerste scherm 32" en de 2e (al in bezit) 27". Het systeem wil ik bestendig maken om weer een aantal jaren er tegenaan te kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er 2000 euro voor uitgeven, maar mocht het oplopen naar 2500 is dat ook prima, zolang de extra prijs het waard is.
Een aankoopadvies wat betreft schermen is ook altijd welkom, daarvoor wil ik rond de 500 euro uitgeven. Het liefst voor een 32 inch 1440p scherm met meerdere HDMI aansluitingen (zodat ik deze ook voor mijn werklaptop kan gebruiken).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, tobo en een Gigabyte G27Q scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop, lijst staat onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat deze krachtig maar wel redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie vragen om eens te kijken naar onderstaande setup en of jullie hier zaken aan zouden veranderen, zo ja, waarom? Zoals ik al aangaf in de TLDR ben ik er al even tussenuit en is het deels onderzoek maar ook deels op goed geluk als ik een bestelling plaats. Ik verwacht dat jullie veel meer expertise hebben dan ik.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Tray | € 299 | € 299 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX V2 | € 189 | € 189 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G | € 875,- | € 875,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 135 | € 135 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 | € 35 | € 35 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 113 | € 113 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 305,- | € 305,- |
| 1 | Monitor* | Samsung Odyssey G6 LS32BG650EUXEN - QHD Smart Gaming Monitor | € 460,- | € 460,- |
| Totaal ex monitor | € 2.063 | |||
| Totaal incl monitor | € 2.523 | |||
*Niet gevonden op Tweakers.
Dank jullie alvast!