Hoi Tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik Windows 10 op mijn PC geinstalleerd. In verband met het stoppen van de ondersteuning hiervoor in 2025 wil ik windows 11 erop zetten. Maar m'n huidige processor (intel i7 7700k) wordt niet ondersteund voor een upgrade, en ik wil geen fratsen uithalen om het er wel op te krijgen. Ik doe er voornamelijk kantoortaken mee, beetje programmeren, beetje muziek maken/opnemen/mixen, beetje gamen. Heb qua performance eigenlijk genoeg aan m'n huidige systeem, maar ben ook wel benieuwd wat de nieuwe Ryzen kan brengen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja,
Kast: Fractal Design Define S -> Mee
Voeding: Corsair RM550x gold 550W -> Mee ?
Koeler: CPUK be quiet! Dark Rock 3 Tower -> Mee?
Grafische kaart: RTX 1070 -> Mee
mobo: asrock z270 -> ?
processor: intel i7 7700k -> ?
ram: DDR4 16GB -> ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wilde eigenlijk het volgende bestellen, maar vraag me af of de voeding en koeler nog volstaan.
AMD Ryzen 7 7700 - Tray CPU
ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI
Corsair Vengeance DDR5-6000 - 32GB - CL30 - Dual Channel (2 stuks) - AMD EXPO - Zwart
voor ~520€ bij proshop.
Het systeem moet lekker stil zijn, en de zolder niet te veel opwarmen.
bij voorbaat dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik Windows 10 op mijn PC geinstalleerd. In verband met het stoppen van de ondersteuning hiervoor in 2025 wil ik windows 11 erop zetten. Maar m'n huidige processor (intel i7 7700k) wordt niet ondersteund voor een upgrade, en ik wil geen fratsen uithalen om het er wel op te krijgen. Ik doe er voornamelijk kantoortaken mee, beetje programmeren, beetje muziek maken/opnemen/mixen, beetje gamen. Heb qua performance eigenlijk genoeg aan m'n huidige systeem, maar ben ook wel benieuwd wat de nieuwe Ryzen kan brengen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja,
Kast: Fractal Design Define S -> Mee
Voeding: Corsair RM550x gold 550W -> Mee ?
Koeler: CPUK be quiet! Dark Rock 3 Tower -> Mee?
Grafische kaart: RTX 1070 -> Mee
mobo: asrock z270 -> ?
processor: intel i7 7700k -> ?
ram: DDR4 16GB -> ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wilde eigenlijk het volgende bestellen, maar vraag me af of de voeding en koeler nog volstaan.
AMD Ryzen 7 7700 - Tray CPU
ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI
Corsair Vengeance DDR5-6000 - 32GB - CL30 - Dual Channel (2 stuks) - AMD EXPO - Zwart
voor ~520€ bij proshop.
Het systeem moet lekker stil zijn, en de zolder niet te veel opwarmen.
bij voorbaat dank!