Situatie, ik heb een huis gekocht met een kelder van 4.10 bij 2.20, en meteen kwam het idee om hier een mini bioscoopje te maken! Na 6 weken andere klussen, ben ik vandaag aan de kelder begonnen en heb ik eerst maar eens alle oude stelling kasten etc verwijderd .. maar helaas vocht op de vloer en vocht in de muren. Vochtmeter neer gezet 90% lucht vochtigheid en in de woonkamer 27 graden en in de kelder 18. De vloer is steenkoud en als ik de geglazuurde tegels droog wrijf dan zijn ze 10 sec later al weer nat.
Nu zag ik een mechanische ventilatie die aanzuigt en de lucht naar buiten gooit maar die stond uit en heb ik zolang we er wonen en daarvoor bij alle bezichtigingen nooit horen draaien (is wel aanwezig zegmaar) dus die eerst maar eens vol aangezet ..
Maar wat is nu wijsheid? Waar begin ik? Ik lees op internet dingen die je op de muur kan smeren om vocht tegen te houden, vloer isoleren, moet ik een luchtonvochtiger kopen? Muren isoleren is wel wat spannend door de beschikbare ruimte
Bijgevoegd wat foto’s van de proef opstelling om te kijken of mijn idee überhaupt wel paste! En in een foto zie je ook het vocht in de muur en ook de mechanische ventilatie.
:strip_exif()/f/image/i6DMe5xHCKPtp7TY83Np5pBc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IpDl4raipPvsSVcuJJKctzi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbpZ3O6pG8OiUyicUD8i7cMl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zag ik een mechanische ventilatie die aanzuigt en de lucht naar buiten gooit maar die stond uit en heb ik zolang we er wonen en daarvoor bij alle bezichtigingen nooit horen draaien (is wel aanwezig zegmaar) dus die eerst maar eens vol aangezet ..
Maar wat is nu wijsheid? Waar begin ik? Ik lees op internet dingen die je op de muur kan smeren om vocht tegen te houden, vloer isoleren, moet ik een luchtonvochtiger kopen? Muren isoleren is wel wat spannend door de beschikbare ruimte
Bijgevoegd wat foto’s van de proef opstelling om te kijken of mijn idee überhaupt wel paste! En in een foto zie je ook het vocht in de muur en ook de mechanische ventilatie.
:strip_exif()/f/image/i6DMe5xHCKPtp7TY83Np5pBc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IpDl4raipPvsSVcuJJKctzi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbpZ3O6pG8OiUyicUD8i7cMl.jpg?f=fotoalbum_large)
I reject your reality and substitute my own!
:strip_exif()/f/image/qEwJHaFF6N9skcPqG7gBR07p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0bBr46MV2UpxCKTLgKrBhH6e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKkOFbjajaxMesxoRSpnmzfE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BwDz3p9JcnyKr7i0O0lkrUIa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6hMCXepysODXlwyPlzcWEOT5.jpg?f=fotoalbum_large)