PC en laptop aansluiten op 1 dockingstation of switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapjee1980
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? Hoi, ik zoek een switch of dockingstation om te kunnen wisselen tussen mijn vaste pc en onze zakelijke laptops een macbook en hp laptop. Alleen niet met behulp van een switch maar doormiddel van het wisselen tussen de devices. Als er op de laptop wordt gewerkt is het idee dat de usbc kabel van de laptop is aangesloten en als de vaste pc gebruikt wordt dan zit er een usb aansluiting van de vaste pc erin. Op ons werk pluggen we alleen usbc aansluiting in de laptop en dan kun je werken met een toetsenbord, muis en op de monitor. Deze oplossing zoek ik alleen met de toevoeging dat je hier ook een vaste pc op aan kan sluiten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. geen 200 euro max?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons. Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? Thuis
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik had een KVM switch waarbij je op 1 knop kon drukken om van a naar b te switchen en dat bleek niet de oplossing te zijn mijn vriendin voor ogen had. Vandaar dat ik nu zoek naar een kastje waarop je een pc en laptop kan aansluiten en doormiddel van het switchen van de usb of usb c kabel te wisselen switch je van het ene naar het andere device. De Pc draait op windows en de zakelijke laptops zijn een HP en een macbook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Laptops zijn het probleem niet, zolang ze USB-C hebben en je 1 scherm hebt (in geval van een MacBook zonder Pro/Max chip) of kunt leven met niet-grafische toepassingen (displaylink).
De desktop is lastig, omdat die zelden video over USB kunnen, al dan niet over thunderbolt/usb 4.

Hoe ik het doe is met een USB switch, waarmee de ene aansluiting de PC in gaat en de andere in de docking station waarmee ik tussen Mac Studio en werklaptop kan wisselen via thunderbolt 4.

Deze combinatie zou prima moeten functioneren, incl. opladen.

uitvoering: HP USB-C dock G5 (5TW10AA)
https://www.amazon.nl/-/e...&pd_rd_i=B0C8MSP967&psc=1

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 14-08-2024 21:49 ]

I reject your reality and substitute my own