Ubuntu 18.4 server toevoegen harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1966
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Mijn vraag

ik ben aan stoeien met een Ubuntu 18.4 server op een Dell poweredge er zit 6 TB in deze server nu wil ik deze uitbreiden met een interne harde schijf van 10 TB gaat dit.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
18.4 ubuntu

Wat ik al gevonden of geprobeerd
de harde schijf zit in de pc maar zie hem niet terug als via df -h

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17
Maak eerst een partitie aan en mount 'm. Dan zal je de disk terugzien via df -h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welkom op het forum. Dit is wel een heel erg basic vraag waar je honderden, of zelfs duizenden resultaten krijgt als je je vraag in een zoekmachine gooit. Leuk dat je de schijf erin hebt gestoken, maar we verwachten toch wel iets meer dan 'de stekker erin doen'.

Ubuntu 18.04 (niet 18.4) is ook alweer meer dan 6 jaar oud en krijgt al ruim een jaar geen standaard updates meer. Je moet Ubuntu Pro afnemen om nog security updates te krijgen. Het is dus aan te raden om naar iets meer recents te kijken.

Door het gebrek aan inzet en eigen onderzoek, sluit ik dit topic. Als je er na eigen onderzoek nog niet uit komt, kan je een nieuw topic openen. Geef daarin wel duidelijk aan wat je zelf hebt gedaan om het te proberen op te lossen, zoals welke bronnen je hebt geraadpleegd, foutmeldingen die je kreeg, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.