Goedenavond,
Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen over dit onderwerp maar ze komen niet helemaal overeen met mijn situatie vandaar dit nieuwe topic. Vorige week zijn er 40 zonnepanelen geplaatst op het platte dak van onze bungalow. We hebben zelf de constructie geplaatst en de zonnepanelen door gelust volgens onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/Ol2nwCoOq4Egxr2A7tr2qY0e.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week woensdag zijn twee elektriciens geweest om ze aan te sluiten. Eentje deed het binnenwerk, de ander het werk en de bekabeling afmaken op het dak. Nu ben mezelf de afgelopen dagen verder aan het verdiepen en twijfel ik toch over de aansluiting door de heren. Hieronder mijn vragen
1. Volgens mij heb ik twee inductielussen gecreëerd op deze manier. Zowel voor string 1 als voor string 2. Klopt dit? En moet dit aangepast worden? De man van de buitenbekabeling heeft dit inmiddels toegegeven dat het eigenlijk anders hoort....
2. Niet elke ligger is afzonderlijk geaard. Eentje rechtsboven op het frame bij de groen "-" en diagonaal een klem bij het paneel linksonder. Is dit voldoende? In principe zitten alle panelen en frames als één massa aan elkaar.
3. Is twee strings verstandig in deze of zijn vier strings eigenlijk verstandiger? Van mijn leverancier kreeg ik een pdf met daarin onderstaande schematische tekening als advies. Volgens mij staat dit voor 2 strings van 20 panelen.
/f/image/f0v4uIxzWg6c5eY0bk9w7bZR.png?f=fotoalbum_large)
Er zitten genoeg experts op dit forum heb ik gezien dus ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden. Hieronder nog een korte samenvatting van de installatie setup.
- Valk Pro+ Dakconstructie voor EPDM
- Huawei SUN2000-12KTL-M2 omvormer (12KW)
- Jinko Solar JKM405M-54HL4-V zwart frame (40 stuks)
- Solar bekabeling 6mm2
- Kabel naar meterkast 5 x 6mm2
:strip_exif()/f/image/MEwycaEw8XLMF7Kp5pxlcFsK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qDiDPgmAqh3SiNNc9pLickZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cfDU0jZi8EstVEiNmXMvzI0P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBjIhUtMzrOPpUv5SXiRqBrT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8uEO10hkp6YoTTczpZ9T4v95.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WuV1S5si6mZYw8jExzhAJ1B9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen over dit onderwerp maar ze komen niet helemaal overeen met mijn situatie vandaar dit nieuwe topic. Vorige week zijn er 40 zonnepanelen geplaatst op het platte dak van onze bungalow. We hebben zelf de constructie geplaatst en de zonnepanelen door gelust volgens onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/Ol2nwCoOq4Egxr2A7tr2qY0e.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week woensdag zijn twee elektriciens geweest om ze aan te sluiten. Eentje deed het binnenwerk, de ander het werk en de bekabeling afmaken op het dak. Nu ben mezelf de afgelopen dagen verder aan het verdiepen en twijfel ik toch over de aansluiting door de heren. Hieronder mijn vragen
1. Volgens mij heb ik twee inductielussen gecreëerd op deze manier. Zowel voor string 1 als voor string 2. Klopt dit? En moet dit aangepast worden? De man van de buitenbekabeling heeft dit inmiddels toegegeven dat het eigenlijk anders hoort....
2. Niet elke ligger is afzonderlijk geaard. Eentje rechtsboven op het frame bij de groen "-" en diagonaal een klem bij het paneel linksonder. Is dit voldoende? In principe zitten alle panelen en frames als één massa aan elkaar.
3. Is twee strings verstandig in deze of zijn vier strings eigenlijk verstandiger? Van mijn leverancier kreeg ik een pdf met daarin onderstaande schematische tekening als advies. Volgens mij staat dit voor 2 strings van 20 panelen.
/f/image/f0v4uIxzWg6c5eY0bk9w7bZR.png?f=fotoalbum_large)
Er zitten genoeg experts op dit forum heb ik gezien dus ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden. Hieronder nog een korte samenvatting van de installatie setup.
- Valk Pro+ Dakconstructie voor EPDM
- Huawei SUN2000-12KTL-M2 omvormer (12KW)
- Jinko Solar JKM405M-54HL4-V zwart frame (40 stuks)
- Solar bekabeling 6mm2
- Kabel naar meterkast 5 x 6mm2
:strip_exif()/f/image/MEwycaEw8XLMF7Kp5pxlcFsK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qDiDPgmAqh3SiNNc9pLickZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cfDU0jZi8EstVEiNmXMvzI0P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBjIhUtMzrOPpUv5SXiRqBrT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8uEO10hkp6YoTTczpZ9T4v95.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WuV1S5si6mZYw8jExzhAJ1B9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UFb13N1o2VxDMRYLrrv9uMCE.jpg?f=fotoalbum_large)