Kleine badkamer goed renoveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 07:49
Hoi,

Ik ben binnenkort (mede)eigenaar van ons eerste huis.
Ik woon er al een tijd als huurder en is al veel gerenoveerd, maar de badkamer is lang uitgesteld geweest.

Hier hebben we een goede (gevoel) aannemer voor gevonden die met een offerte is gekomen.
Het is een heel kleine ruimte van 2x1,08m met enkel een douche en wasmeubel.

De douche willen we een inloopdouche van maken met vaste deur. De buren hebben recent dezelfde layout geplaatst in identieke badkamer, maar met gordijn.
Voor de deur hebben we een glazen wand bedacht met 40cm vast gedeelte en 60cm draaideur.
Om te zorgen dat deze open kan, hebben we een wasmeubel gevonden dat 40cm diep is.

Zie ook render (kleuren, spiegel en dergelijke nog niet definitief, zicht vanuit deuropening):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRqTXBshvV0ISob6fMxQDe0UzZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7rXN6IBZN6jwGOjOGaSESKP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is mijn vraag: Zijn er anderen die tips hebben voor renoveren van zo een kleine ruimte? Misschien beter toch kijken naar douchecabine of iets anders?

Punten van aandacht:
  • De douchedeur (wiesbaden nisdeur 60-40) gaat een kier hebben als we geen dorpel/douchebak plaatsen. Misschien toch een dunne witte douchebak maken ipv tegelen onderaan? Of een dorpel? Nu is er een heel hoge drempel, maar wel droge vloer buiten de douche.
  • Ventilatie, is nu enkel via het raampje. In de offerte staat een ventilator. We hebben nog niet besproken hoe hij die gaat realiseren, ik denk via het dak. Zitten hier nog haken en ogen aan? In principe was verwarmen + deur open + douchen met raam open redelijk afdoende, dus we hoeven geen ventilator. Aan de andere kant, als het via dak goed gaat, dan graag.
  • De prijs: We zitten nu op 6000 materiaal + 8000 euro arbeid (omvat ook sloop en extra leidingwerk, cv leidingen moeten omgeleid worden, alle sanitair leidingen verplaatsen en elektra is nu amper aanwezig. Lijkt ons niet goedkoop maar niet super duur als ik vergelijk via zoekfunctie hier met recente offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 16:39
Welkom bij de club kleine badkamers. Hier één van 2x2m. Wat me opvalt: Je hebt een flinke radiator voor zo'n kleine douche. Heb je die echt nodig? Wij hebben een lage radiator met daarboven twee brede stangen voor de handdoeken, dat is optisch rustiger. Misschien is electriciteit vloerverwarming ook een optie?

Je hebt nu erg weinig kastruimte, ook omdat de onderkast veel kleiner is dan het lijkt door de afvoer. Met een vierkante spiegelkast kan je veel ruimte winnen.

Een klein hoogteverschil in de tegels helpt voorkomen dat de rest overstroomt. Dat kan de tegelzetter maken, je hebt geen douchebak nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door euchromatic op 14-08-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
euchromatic schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:34:
Welkom bij de club kleine badkamers. Hier één van 2x2m. Wat me opvalt: Je hebt een flinke radiator voor zo'n kleine douche. Heb je die echt nodig? Wij hebben een lage radiator met daarboven twee brede stangen voor de handdoeken, dat is optisch rustiger. Misschien is electriciteit vloerverwarming ook een optie?

Je hebt nu erg weinig kastruimte, ook omdat de onderkast veel kleiner is dan het lijkt door de afvoer. Met een vierkante spiegelkast kan je veel ruimte winnen.

Een klein hoogteverschil in de tegels helpt voorkomen dat de rest overstroomt. Dat kan de tegelzetter maken, je hebt geen douchebak nodig.
Bedankt!
We gaan vragen om er een hoogteverschil in te bouwen dan. Kiertje onder de deur is geen issue dan? Eventueel kunnen we daar nog een rubber strip op monteren zodat het water naar binnen eraf drupt.

Radiator is hoog zodat we de handdoeken hierop kunnen hangen. Eventueel iets lager kan vast ook ja met stang erboven. We hebben nu echter reeds 2 open plankjes voor cosmetica die we eigenlijk wel willen houden rechtsboven de wastafel tegen rechterwand. Spiegelkast aan gedacht maar is minder gewenst vanwege minder ruimtelijk gevoel en snel vingerplekken op de spiegel. We leven nu al 3j met minder opslagruimte. Het kastje gaat uiteindelijk 60cm breed worden en 67cm hoog (40cm diep), dus dat geeft wel meer ruimte dan op de render lijkt. Is aan de prijs maar komt van Nederlandse maker Moetz (Kombiez XS). Lijkt verder moeilijk te krijgen, wat op amazon staat voor de helft van het geld krijgt vaak mwa reviews en duurzaamheid issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:36
@cedrix5
Je zou ook kunnen overwegen om enkel een glazenwand te nemen van 50cm en verder niks. Dan moet je wel de douchekraan kunnen verplaatsen zodat de stralen gunstiger gaan. Voordeel is dat je geen rekening met de draai hoeft te houden.
Alternatief zou een schuifdeur zijn.

Neem een elektrische radiator (vaak met een kit kan je elke radiotor ombouwen). Makkelijker in de aanleg (geen leidingen), snel warm en je hoeft niet heel je apart voor de badkamer je CV aan te zetten. Nog een voordeel, ga je van het gas af, heb je de badkamer al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
chrisborst schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:54:
@cedrix5
Je zou ook kunnen overwegen om enkel een glazenwand te nemen van 50cm en verder niks. Dan moet je wel de douchekraan kunnen verplaatsen zodat de stralen gunstiger gaan. Voordeel is dat je geen rekening met de draai hoeft te houden.
Alternatief zou een schuifdeur zijn.

Neem een elektrische radiator (vaak met een kit kan je elke radiotor ombouwen). Makkelijker in de aanleg (geen leidingen), snel warm en je hoeft niet heel je apart voor de badkamer je CV aan te zetten. Nog een voordeel, ga je van het gas af, heb je de badkamer al klaar.
Schuifdeur vind ik nog een te overwegen alternatief, dat is wat er nu in zit (in 3 delen). Is echter vreselijk om schoon te houden en je zit met rails dan. De aannemer was geen voorstander, maar het scheelt wel met de draai inderdaad.
Enkel een wandje gaat teveel spatten denk ik. Ik heb vroeger zo'n douche gehad in een huurpand, dat werkte wel maar die ruimte was veel groter en wand was 1,50m breed.

Elektrisch doen we liever niet ivm kosten (is 1:1 efficient ipv het goedkopere gas of de efficientie van een warmtepomp). We hebben nu een Tado knop op de huidige en dat werkt top.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:15
Ik heb de radiator in geen enkele van mijn badkamers ooit aangehad.
Als ik mijn badkamer ga renoveren (is nu 6 jaar oud van de vorige bewoners) dan neem ik niet eens een radiator. Gewoon 2 haakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-05 10:41
Heb je boven deze badkamer nog ruimte om een ventilatiebox en luchtafvoer naar buiten te maken? Voor een kleine ruimte, waarin de luchtvochtigheid vrij snel maximaal is, zou ik een goede afzuiging adviseren.
Raampje open vergt erg veel stoken, aangezien er niet veel stroming is om jouw vochtige warme lucht naar buiten te krijgen

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:03
Ventilator zeker doen. Liefst één op vochtsensor die continu op laag toerental draait en bij detectie van een hoge luchtvochtigheid op hoge snelheid gaat draaien.
Een hele MV box is voor zo'n kleine badkamer overdre, wanneer er niet ook nog andere ruimtes (toilet, keuken) op aangesloten worden. Een buis door het dak met daarin een goede buisventilator en vochtsensor moet meer dan voldoende zijn voor zo'n ruimte.
Overweeg een ventilator met warmte terugwinning.

Is het mogelijk om de badkamer aan de rechterkant (waar nu de radiator getekend is) een 40-50cm 'uit te bouwen' de slaapkamer in? Je krijgt dan daar rechts ruimte voor een groot wastafel meubel van 100cm en je vrije sta/loopruimte in de badkamer neemt daarmee met 40% toe

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Een douchebak of vloerdeel uit een geheel zou ik wel aanraden, dat is veel makkelijker schoon te houden namelijk. Tevens zou ik voor de wanden in de douche gaan voor een grote tegel zodat je zo min mogelijk voegen hebt. Voegen deze je allemaal schoon maken/houden namelijk. Ik zie in je afbeelding nu een "leuk' klein tegeltje namelijk; heul veel voegjes om te poetsen. Je hebt ook mega tegels of wandpanelen, dan heb je helemaal of bijna geen voeg.

Zou inderdaad zeker mechanische ventilatie nemen, liefst via vochtgestuurde ventilatiebox (op zolder bijv) als je die kwijt kan ipv zo'n simpele herrie ventilator die je vaak ziet. Zou daarover goed afstemmen met de aannemer wat zijn plan is en schriftelijk laten vastleggen wat de uiteindelijke keuze wordt. zo krijg je er ook geen gedoe over achteraf.

Prijs kan ik niet iets over zeggen, maar anderen vast wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:36
cedrix5 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Elektrisch doen we liever niet ivm kosten (is 1:1 efficient ipv het goedkopere gas of de efficientie van een warmtepomp). We hebben nu een Tado knop op de huidige en dat werkt top.
Hoevaak heb jij de verwarming aan in de badkamer? In mijn huidige woning heb ik hem nog nooit aan gehad. Daarnaast is het vaak maar voor een hele korte periode dat je warmte wil.

Vraag voor de lol eens wat de kosten zijn voor de CV-leidingen vs. een electrische radiator.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 14:20
Als je de linkerzijde van de glazen wanden weghaalt bij je douche, is dat ietsje ruimer, praktisch voor afdrogen enzo. Ik weet niet wat de ruimte daar doet i.c.m. met wat extra spetters, maar je zou ook een kleine dorpel op de stenen kunnen plaatsen zodat iig het stromende water redelijk op de plek blijft.

Wij waren van plan voor iets van een glazen wand te gaan, maar uiteindelijk hebben we het gewoon open gelaten wat dat beviel best wel. We hebben een trekker in de badkamer om na het douchen even 3sec het water naar t putje te trekken.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
Ivow85 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:15:
Is het mogelijk om de badkamer aan de rechterkant (waar nu de radiator getekend is) een 40-50cm 'uit te bouwen' de slaapkamer in? Je krijgt dan daar rechts ruimte voor een groot wastafel meubel van 100cm en je vrije sta/loopruimte in de badkamer neemt daarmee met 40% toe
Deze is wel interessant, ga ik nog naar kijken. Nadeel is dat we daar al leidingen CV naar benedenverdieping vanaf zolder hebben lopen en een plan hadden om deze leidingen te verplaatsen naar de slaapkamer. Als we uitbouwen, zitten deze leidingen weer in de weg. Als we niet uitbouwen kunnen de leidingen mooi achter het gordijn in de slaapkamer.
Edit: raampartijen komen niet echt uit hiervoor, er zit in de slaapkamer ook weer een bovenraampje bij dat stuk. Als we de muur verplaatsen zouden de ramen ook anders moeten in de voorgevel, ik vrees dat dat duur gaat zijn.
Terrz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:33:
Een douchebak of vloerdeel uit een geheel zou ik wel aanraden, dat is veel makkelijker schoon te houden namelijk. Tevens zou ik voor de wanden in de douche gaan voor een grote tegel zodat je zo min mogelijk voegen hebt. Voegen deze je allemaal schoon maken/houden namelijk. Ik zie in je afbeelding nu een "leuk' klein tegeltje namelijk; heul veel voegjes om te poetsen. Je hebt ook mega tegels of wandpanelen, dan heb je helemaal of bijna geen voeg.

Zou inderdaad zeker mechanische ventilatie nemen, liefst via vochtgestuurde ventilatiebox (op zolder bijv) als je die kwijt kan ipv zo'n simpele herrie ventilator die je vaak ziet. Zou daarover goed afstemmen met de aannemer wat zijn plan is en schriftelijk laten vastleggen wat de uiteindelijke keuze wordt. zo krijg je er ook geen gedoe over achteraf.

Prijs kan ik niet iets over zeggen, maar anderen vast wel :)
Ventilatie gaan we doen ja als het door het dak kan. Via muur kan niet ivm de ramen over hele breedte, of we moesten een raam opofferen, ook zonde.

Grote tegel aanpassing gaan we ook nog doen, gewoon allemaal dezelfde. Mijn moeder kwam nog met van die wanden uit 1 geheel, maar dat is dan plastic. Wel zonder voegen. Denk dat ik liever gewoon grote keramische tegels plaats dan.
chrisborst schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Hoevaak heb jij de verwarming aan in de badkamer? In mijn huidige woning heb ik hem nog nooit aan gehad. Daarnaast is het vaak maar voor een hele korte periode dat je warmte wil.

Vraag voor de lol eens wat de kosten zijn voor de CV-leidingen vs. een electrische radiator.
Badkamer is enige kamer boven die we verwarmen, is wel nodig ook tegen vocht en motiveert je bed uit te komen als het daar niet koud is smorgens.
Martijn.C.V schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:13:
Als je de linkerzijde van de glazen wanden weghaalt bij je douche, is dat ietsje ruimer, praktisch voor afdrogen enzo. Ik weet niet wat de ruimte daar doet i.c.m. met wat extra spetters, maar je zou ook een kleine dorpel op de stenen kunnen plaatsen zodat iig het stromende water redelijk op de plek blijft.

Wij waren van plan voor iets van een glazen wand te gaan, maar uiteindelijk hebben we het gewoon open gelaten wat dat beviel best wel. We hebben een trekker in de badkamer om na het douchen even 3sec het water naar t putje te trekken.
Open zou wel goed zijn als het net wat groter was (zeg maar 2m brede douche ofzo, met nog 1,20m wand ofzo en kraan tegen juiste muur in de hoek). In huidige opstelling zou open echt niet fijn zijn, deur zou ook nog kunnen afzien onder het vocht dan denk ik. Nu met schuifdeur open douchen is ook niet te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door cedrix5 op 15-08-2024 12:00 ]

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 15:09
Voor verwarming kan je ook een K-RTL kraan nemen, en dan een slang door de vloer. Scheelt weer een radiator in je badkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik zou geen (schuif)deur plaatsen maar open laten aan de voorzijde. Sterker nog; ik zou misschien zelfs de mogelijkheid onderzoeken om die glazen wand naast de wasbak te vervangen door een (cellenbetonblok) muurtje.

Ok, het maakt de kleine badkamer vooral optisch misschien nog wel wat kleiner, maar in onze huidige badkamer (wel iets groter dan TS) hebben we dit ook gedaan en ik zou nooit meer terug willen naar glazen wanden. In het begin is het allemaal mooi, maar het is drama om schoon te maken en te houden, en uiteindelijk ontkom je niet aan kalk en/of wazig glas. Bovendien hebben we een nisje laten maken in de wand waardoor we geen losse rekjes meer hebben en onze douche spullen daar mooi in kwijt kunnen.

Recht tegenover de douche zit de WC en ik was een beetje bang voor veel gespetter en droogmaak werk na het douchen, maar dit valt alles mee. Handdoekje na het afdrogen even op de grond en klaar, of zoals in het topic genoemd een trekker.

Join het GoT Pulse-Team!

• cedrix5
Denman schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:01:
Ok, het maakt de kleine badkamer vooral optisch misschien nog wel wat kleiner, maar in onze huidige badkamer (wel iets groter dan TS) hebben we dit ook gedaan en ik zou nooit meer terug willen naar glazen wanden. In het begin is het allemaal mooi, maar het is drama om schoon te maken en te houden, en uiteindelijk ontkom je niet aan kalk en/of wazig glas.
Dat iets groter is wel belangrijk daarin denk ik. Dit is inderdaad de beste manier (zonder glas), maar dan heb je gewoon 3m2 ipv 2m2 nodig. Een muurtje van 50cm is te weinig, bovendien kan de douche niet tegen de wand onder de raampjes volgens mij (misschien wel technisch, maar dan niet optisch).

Dus dan zou de wastafel tegen rechterwand komen vanuit de deur gezien en de douche tegen de wand gedeeld met de deur, muurtje tussen douche en deur. Wel heel krap allemaal. Muurtje is ook weer dikker dan glas...

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een douche, wastafel en toilet in een ruimte van 2.20 bij 1.02 ingebouwd.

Check allereerst het bouwbesluit even. Bij nieuwbouw in NL mag een badkamer niet meer zo klein zijn, bij renovatie zullen de regels waarschijnlijk wat soepeler zijn.

Ik heb voor de vloer een troffelvloer met opstaande randen. De douche heeft een schuifdeur met een randje dat waterdicht afgekit is. De toegang is best krap, maar het kan net.

Wasbak en ondermeubel zijn standaard ikea. Het bovenkastje is iets in de muur ingebouwd, zodat deze minder uitsteekt.

De toilet heeft een extra kleine bril. Het reservoir is een extra dunne en bovendien ingebouwd.

When life gives you lemons, start a battery factory

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:29
Ik zou inderdaad onderzoeken of je de leuke tegel bij de wastafel kan doen, en praktische tegels in de douche.

In tegelstelling tot @cedrix5 zou ik niet alleen vanwege ruimtelijkheid, maar ook juist ook vanwege licht kiezen voor glas. Zo heeft ieder z'n voorkeuren denk ik. Daarnaast zou, zoals aangegeven, een tussenwand dikker zijn dan glas, en weet ik niet hoe solide het is omdat je 'm aan die kant niet tot het plafond door kunt bouwen. Tegen de wand die je met deur deelt zorgt helemaal voor een hokkig gevoel lijkt me. Een nis is leuk, maar kost extra diepte in je wand.

Over de radiator: bij ons vonden de badkamer toko's het allemaal heel belangrijk om te zeggen dat je er geen handdoek overheen mag hangen. Doen we lekker toch wel. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
cedrix5 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Schuifdeur vind ik nog een te overwegen alternatief, dat is wat er nu in zit (in 3 delen). Is echter vreselijk om schoon te houden en je zit met rails dan. De aannemer was geen voorstander, maar het scheelt wel met de draai inderdaad.
[..]
Wat is er zo dramatisch anders aan schoonmaken van een schuifdeur.
Wij hebben recent (vorige maand) onze badkamer ook laten doen en hebben nu een schuifdeur in de badkamer, scheelt een hoop ruimte (want die openzwaai deuren moet je toch ook die ruimte vrij houden)

En wat de aannemer wel of geen voorstander van is boeit natuurlijk niet, jij moet er straks mee leven en hij hoeft het alleen maar te installeren.

Wij hebben nu deze in huis: https://rbsanitair.nl/dou...ating-van-rijn-st06350zw/
Erg tevreden mee en heel fijn sluit systeem (softclose). Ook het schoonmaken is prima te doen. na het douchen een trekkertje erover en schoon. Op foto's van deze site is deze gemonteerd op een bak, maar bij ons staat hij gewoon op de grond in de douche (aflopende douchevloer richting een inbouwput) . Voordeel is dat deze geen grondrails nodig heeft en gewoon een zwevende deur.

Wij hebben tijdens de verbouwing een tijdje zonder douchewand moeten doen, maar ik zou dus nooit een doucheruimte kiezen zonder deur of afscheiding. Wat een bende geeft dat met water overal in de badkamer. Dat vond ik echt niet fijn. Mijn schoonouders hebben alleen een glazen wand zonder deur, en ook dat geeft, mij persoonlijk, echt teveel gedoe qua schoonmaken en opletten hoe je onder de douchestaat om geen zwembad van je badkamer te maken.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:03
cedrix5 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Deze is wel interessant, ga ik nog naar kijken. Nadeel is dat we daar al leidingen CV naar benedenverdieping vanaf zolder hebben lopen en een plan hadden om deze leidingen te verplaatsen naar de slaapkamer. Als we uitbouwen, zitten deze leidingen weer in de weg. Als we niet uitbouwen kunnen de leidingen mooi achter het gordijn in de slaapkamer.
Edit: raampartijen komen niet echt uit hiervoor, er zit in de slaapkamer ook weer een bovenraampje bij dat stuk. Als we de muur verplaatsen zouden de ramen ook anders moeten in de voorgevel, ik vrees dat dat duur gaat zijn.
Raampartij kan een uitdaging zijn als het kunststof kozijnen zijn.

Bij houten kozijnen kan een timmerman op de nieuwe plek van muurtje tussen badkamer en slaapkamer gewoon een extra staander plaatsen en twee nieuwe ruitjes in het bestaande kozijn. Twee stukjes glas voor zo'n bovenraam zullen de wereld niet kosten.

De CV leidingen kun je direct in de muur wegwerken als je toch gaat verbouwen en leidingen moet verplaatsen/aanpassen. Dan heb je daar zowel in de slaapkamer als badkamer nooit meer last van.
Badkamer is enige kamer boven die we verwarmen, is wel nodig ook tegen vocht en motiveert je bed uit te komen als het daar niet koud is smorgens
Badkamer verwarmen is ivm vocht is nodig als je met koude buitenlucht ventileert die weinig vocht kan opnemen. Die lucht moet je eerst opwarmen, voordat het de dampen en condens van het douchen door de lucht kan worden opgenomen.
Met mechanische ventilatie is het de bedoeling dat je (in elk geval als het buiten fris of koud is) het badkamerraam gesloten houdt en dat er vanaf de hal/overloop lucht aangevoerd wordt die dus al redelijk op kamertemperatuur is en wél veel vocht kan opnemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ivow85 op 15-08-2024 12:48 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Qua deur zou je een inklapbare kunnen overwegen zoals bijvoorbeeld deze die ik random via Google heb gevonden.
https://nl.eaica.eu/produ...-6mm-nano-veiligheidsglas

In een Airbnb heb ik die ooit eens gehad. Alleen bij het douchen sluiten en daarna aan de kant. Geeft direct wat meer manoeuvreerruimte en open gevoel.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik heb ook een kleine badkamer.

Wij hebben een spiegelkast laten plaatsen met stroom erin.

Echt heel blij mee, scheelt veel ruimte en tandenborstels kan je er netjes in opbergen en opladen en je bergt dingen als tandpasta daar ook netjes in op.
Pagina: 1