Hoi,
Ik ben binnenkort (mede)eigenaar van ons eerste huis.
Ik woon er al een tijd als huurder en is al veel gerenoveerd, maar de badkamer is lang uitgesteld geweest.
Hier hebben we een goede (gevoel) aannemer voor gevonden die met een offerte is gekomen.
Het is een heel kleine ruimte van 2x1,08m met enkel een douche en wasmeubel.
De douche willen we een inloopdouche van maken met vaste deur. De buren hebben recent dezelfde layout geplaatst in identieke badkamer, maar met gordijn.
Voor de deur hebben we een glazen wand bedacht met 40cm vast gedeelte en 60cm draaideur.
Om te zorgen dat deze open kan, hebben we een wasmeubel gevonden dat 40cm diep is.
Zie ook render (kleuren, spiegel en dergelijke nog niet definitief, zicht vanuit deuropening):
:strip_exif()/f/image/Y7rXN6IBZN6jwGOjOGaSESKP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag: Zijn er anderen die tips hebben voor renoveren van zo een kleine ruimte? Misschien beter toch kijken naar douchecabine of iets anders?
Punten van aandacht:
Ik ben binnenkort (mede)eigenaar van ons eerste huis.
Ik woon er al een tijd als huurder en is al veel gerenoveerd, maar de badkamer is lang uitgesteld geweest.
Hier hebben we een goede (gevoel) aannemer voor gevonden die met een offerte is gekomen.
Het is een heel kleine ruimte van 2x1,08m met enkel een douche en wasmeubel.
De douche willen we een inloopdouche van maken met vaste deur. De buren hebben recent dezelfde layout geplaatst in identieke badkamer, maar met gordijn.
Voor de deur hebben we een glazen wand bedacht met 40cm vast gedeelte en 60cm draaideur.
Om te zorgen dat deze open kan, hebben we een wasmeubel gevonden dat 40cm diep is.
Zie ook render (kleuren, spiegel en dergelijke nog niet definitief, zicht vanuit deuropening):
:strip_exif()/f/image/Y7rXN6IBZN6jwGOjOGaSESKP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag: Zijn er anderen die tips hebben voor renoveren van zo een kleine ruimte? Misschien beter toch kijken naar douchecabine of iets anders?
Punten van aandacht:
- De douchedeur (wiesbaden nisdeur 60-40) gaat een kier hebben als we geen dorpel/douchebak plaatsen. Misschien toch een dunne witte douchebak maken ipv tegelen onderaan? Of een dorpel? Nu is er een heel hoge drempel, maar wel droge vloer buiten de douche.
- Ventilatie, is nu enkel via het raampje. In de offerte staat een ventilator. We hebben nog niet besproken hoe hij die gaat realiseren, ik denk via het dak. Zitten hier nog haken en ogen aan? In principe was verwarmen + deur open + douchen met raam open redelijk afdoende, dus we hoeven geen ventilator. Aan de andere kant, als het via dak goed gaat, dan graag.
- De prijs: We zitten nu op 6000 materiaal + 8000 euro arbeid (omvat ook sloop en extra leidingwerk, cv leidingen moeten omgeleid worden, alle sanitair leidingen verplaatsen en elektra is nu amper aanwezig. Lijkt ons niet goedkoop maar niet super duur als ik vergelijk via zoekfunctie hier met recente offertes.