Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphnez
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo allemaal,

Mijn vraag is of jullie mij (en mijn moeder) kunnen helpen voor wat betreft het goed opslaan van dierbare foto's en video's. Ik ben in het bezit van een WD externe harde schijf, maar zoek ook een cloud waar ik het e.e.a. kan opslaan. Het liefst houd ik de data in Nederland (Europa) en betaal ik zo min mogelijk per maand. Voor mijn moeder zoek ik eerst een goede externe harde schijf voordat we een cloud voor haar openen.

Relevante software en hardware die ik gebruik: ik heb een iPhone en mijn moeder een Samsung. Ik snap dat iCloud voor mij het meest voor de hand liggend is, maar ben toch benieuwd naar alternatieven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: voor mijn moeder dacht ik aan de volgende harde schijf: https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

Ik ben benieuwd naar jullie mening en of jullie met leuke nieuwe opties komen :) Alvast ontzettend bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphnez
  • Laatst online: 20-10-2024
Oh, ter aanvulling: we hebben niet mega veel opslag nodig en we zijn dus ook leken wat betreft de digitale wereld. Het gaat puur om hobbyfoto's en -video's die we echt niet willen kwijtraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Wat is niet mega veel opslag in de Cloud?

Ik zit ondertussen met alle foto's en video's aan 16TB.
Maar geloof dat Onedrive bijvoorbeeld 1GB gratis heeft en als je MS365 hebt voor bijvoorbeeld Word, Excel etc. Dan krijg je al minimaal 1TB, maar kan met een familie abonnement (code goedkoper te vinden via normale webshops op de pricewatch) volgens mij 6TB zijn Zomaar een idee. Dan ben je voor 60 euro per jaar klaar en heb je ook meteen office beschikbaar voor de familie. Zo doe ik het (niet voor onedrive overigens) bij ons ook. Ons gezin, mijn ouders en mijn schoonmoeder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
Kijk eens in Het Online Backup Topic , genoeg opties qua cloud backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Er zijn verschillende opties in verschillende prijsklassen... zoals @Arunia al noemt kan je een MIcrosoft 365 abonnement nemen, dan krijg je 1TB Onedrive opslag en kost je 7 of 8 euro in de maand, plus inderdaad dat je er het Microsoft software pakket bij krijgt. Dit werkt op Android en iOS.

Je kan ook voor 2 euro in de maand een abonnement van 100GB nemen op Google drive... overigens kan je bij Google ook gratis 15GB krijgen, misschien dat dit al voldoende is? Google Drive kan je zowel op Android als iOS gebruiken.

iCloud is denk ik geen optie voor je omdat er geen iCloud voor Android is.

Je noemt overigens ook niets over de totale hoeveelheid data waar het om gaat, dus echt iets passend noemen is dan wel lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Als je opslag in .nl wil dan kan je kijken bij transip. Die hebben stack. https://www.transip.nl/stack/
1 TB voor EUR5,99 (ex btw)
Grootste voordeel vind ik wel dat er niet in jouw data wordt gegrasduind. (dat is in ieder geval wat ze claimen)
Ik gebruik stack zelf voor de backup van mn VPSen via webdav. Dat werkt erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42

BCC

Google workspace is er ook nog - https://workspace.google.com/pricing?hl=nl 5TB voor 17,25 per maand - maar als je de rest van de workspace niet nodig hebt is dat misschien wat onlogisch.

En bij google workspace heb je ook de garantie dat er niet wordt gegrasduind.. itt tot google drive.

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 14-08-2024 17:39 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik lees hierboven wat over stack van transip, hoewel het concept heel leuk lijkt heb ik er zelf nogal wat gezeur mee gehad vooral wat betreft de snelheid van data overdracht, als je eens een keertje een hele schijf wilt backuppen houdt er dan rekening mee dat dat wel eens HEUL lang kan gaan duren soms zo lang dat de pc begint te denken dat het is vastgelopen en de verbinding er dus uitklapt. zit je daar met je halve backup.

dit heb ik met diensen als google drive, ms ondrive of apple icloud nooit mee gemaakt.

ik zou dus liever die +/- 80 euro per jaar uitgeven aan 6x 1tb ondrive die je met het hele gezin kan/mag delen dan dat ik 72 euro neertel voor 1tb bij een cloudboer die behoorlijk beknibbelt op je daadwerkelijke account-resources.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42

BCC

rclone heeft volgens mij ook webdav support , dus dan zou het wel goed moeten werken met stack verwacht ik.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

google heeft tot 15GB gratis ruimte op google drive. en het instapp abb kost 2euro per maand voor 100gb opslag en een ai speeltje

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• EEstar
  • Laatst online: 11-09 14:32
Voor een privacy vriendelijke en goed geprijsde optie kun je eens bij https://ente.io/ kijken, dit is specifiek een cloud provider voor foto's en video's met Android, iOS, web en desktop app.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

Strato HiDrive is wellicht ook te overwegen. Niet direct Nederland, maar aangezien het een Duits bedrijf is en daar de privacywetten wat hoger zijn dan hier wellicht het overwegen waard.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Hetzner Storage box. Punt. Heeft alle mogelijke verbindings opties en is niet duur, € 3,81 incl. BTW per maand voor 1TB (met snapshots!) of € 12,97 voor 5TB.

https://www.hetzner.com/storage/storage-box/

[ Voor 3% gewijzigd door Neus op 15-08-2024 11:48 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met een microsoft 365 family pack heb jet behalve het hele office pakket 5 accounts met 1 Tb opslag. voor minder dan 100 euro per jaar. Lijkt mij een prima deal. Kan je eventueel nog 3 mensen mee laten doen.

Dank @Barrycade is natuurlijk niet per maand maar per jaar. op zijn aanwijzen gewijzigt.

[ Voor 19% gewijzigd door Frogmen op 15-08-2024 14:07 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Frogmen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:47:
Met een microsoft 365 family pack heb jet behalve het hele office pakket 5 accounts met 1 Tb opslag. voor minder dan 100 euro per maand. Lijkt mij een prima deal. Kan je eventueel nog 3 mensen mee laten doen.
Denk dat je ergens een cijfertjes fout hebt, 100 euro per maand is redelijk aan de prijs.

Maar als TS's moeder Samsung heeft is Google foto's met 100GB voor 20 per jaar of OneDrive d meest logische variant.

Google foto's is het meest fool proof denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Daphnez schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:28:
Hallo allemaal,
Het liefst houd ik de data in Nederland (Europa) en betaal ik zo min mogelijk per maand. Voor mijn moeder zoek ik eerst een goede externe harde schijf voordat we een cloud voor haar openen.
Je wil het liefst in NL/Europa maar je hebt wel iCloud.
Dan kan je net zo gemakkelijk en eenvoudig gewoon bv Google Photos gebruiken waar je gratis een paar GB aan opslag hebt plus een foto/album app die als 1 van de beste beoordeeld wordt.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1