bosch ctl 636 espresso foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco64
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-07 13:24
Ik krijg de melding water zonder koolzuur bijvulle,of filter verwijderen,
Als het ding spoelt komt er niets uit de uitstroom pijpjes er komt wel water in de lekbak.
Probleem trad ineens op. gewoon volgens het programma machine steeds op tijd ontkalkt en gereinigd,
Waar moet ik gaan zoeken ?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Probeer het eens met google.
Als ik zoek op bosch ctl 636 melding water zonder koolzuur bijvullen,of filter verwijderen is letterlijk de eerste hit de website van Siemens zelf. " Waterreservoir is onjuist aangebracht. Breng het waterreservoir juist aan. Koolzuurhoudend water in het waterreservoir."

Verder kun je op die website door zoeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Ook heb je waarschijnlijk een handleiding bij de machine en daar zal vast een overzicht van de mogelijk vaak voorkomende meldingen en de bijhorende oplossing in staan.
Mocht dat ook niet toereikend zijn kun je naar de winkel gaan waar je deze gekocht hebt, of zelf contact opnemen met Siemens. Afhankelijk van de oplossing kun je dit dan met hun hulp zelf doen of het geheel opsturen ter reparatie.

Een goed punt om te beginnen is dus de handleiding of Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:04
Meestal komt deze melding als de (water)doorstroming niet voldoende is.
Kan aan doorstroom melder liggen.
Als apparaat al wat ouder is dan kan ook de pomp te weinig opbrengst genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWvBr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Flowmeter en pomp vervangen. Bstelnummers staan op de tekening op de onderdelenpagina van Bosc / Siemens. Kost ca 100 euro, goed zelf te doen, wel Tork schroevendraaier nodig