Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:58
Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van pasjes, naar betalen met mijn mobieltje. Omdat ik een eigen rekening, een spaarrekening (voor grote aankopen), een gezamenlijke rekening en dan ook nog rekeningen van de kinderen heb, zijn het best veel pasjes. Ik moet dus regelmatig wisselen en daar gaat het niet helemaal lekker.

Bij de AH had ik boodschappen gedaan, bijna 200 euro, dus dan lijkt mij verificatie gebruikelijk. Ik stond op ongeveer 50cm van de betaalautomaat, unlock mijn scherm met mijn vingerafdruk want ik wilde scrollen tussen de passen om de gezamenlijke pas te gebruiken. Ik open Google pay en hoor het gepiep van een succesvolle betaling. Van de verkeerde pas en ook nog eens van een "enorme" afstand.

Ik kan in de app (Google Wallet) geen enkele aanvullende beveiligingsinstelling vinden. Ik zou het liefst gewoon altijd met code betalen. Het zou ook prima zijn om de afstand van de NFC-chip te verkleinen, maar dat lijkt me niet echt mogelijk. Ik heb nu niet het idee dat het heel veilig is. Voor hetzelfde geld betaal ik voor een ander als ik naar mijn juiste pasje toe scroll.

Ik heb overigens een Xiaomi 13T Pro met Android 14 en HyperOS 1.0.11.0

Beste antwoord (via fw10 op 14-08-2024 14:48)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Er is een verschil tussen het moment dat de pinautomaat piept en dat er NFC-communicatie is. Toen jij het piepje van de automaat hoorde was je al lang en breed "te laat".

Google Wallet werkt zodra het scherm aan staat, meestal ook nog voordat je de telefoon hebt ontgrendeld (af en toe vraagt hij je om eerst te ontgrendelen). Je bent waarschijnlijk gewoon te dicht bij de pinautomaat geweest toen je scherm aan stond.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

50cm range zal je niet moeten halen met NFC. Dat is echt te ver weg. Soms heb je wel eens dat je bij een pinterminal op hoogte (bijv. tankstation) je de telefoon en portemonnee in de handen hebt voor je en je dan te dichtbij komt, maar dat is echt veel minder dan 50cm.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
True schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:42:
50cm range zal je niet moeten halen met NFC. Dat is echt te ver weg. Soms heb je wel eens dat je bij een pinterminal op hoogte (bijv. tankstation) je de telefoon en portemonnee in de handen hebt voor je en je dan te dichtbij komt, maar dat is echt veel minder dan 50cm.
Ja dat dacht ik dus ook. In eerste instantie dacht ik dat ik me vergist zou hebben, omdat ik verbouwereerd was het geluidje te horen. Maar mijn dochter was er bij en die wist met twee handen uit elkaar aan te wijzigen hoe groot de afstand was. Nou is dit niet dubbelblind, wetenschappelijk bevestigd natuurlijk, maar het zal niet heel veel schelen.

Ik zal, bij wijze van test, snel eens wat aankopen doen om te kijken hoe ver ik kan komen bij de Appie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:11
Ik ben al blij als mijn iPhone de 5cm haalt. Lijkt me toestelspecifiek probleem.

Welkom in 2019 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

fw10 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook. In eerste instantie dacht ik dat ik me vergist zou hebben, omdat ik verbouwereerd was het geluidje te horen. Maar mijn dochter was er bij en die wist met twee handen uit elkaar aan te wijzigen hoe groot de afstand was. Nou is dit niet dubbelblind, wetenschappelijk bevestigd natuurlijk, maar het zal niet heel veel schelen.

Ik zal, bij wijze van test, snel eens wat aankopen doen om te kijken hoe ver ik kan komen bij de Appie.
Het is niet consistent met wat ik hier lees over NFC op jouw telefoon: https://old.reddit.com/r/...13t_pro_issues/?rdt=52705

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
rr7r schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:51:
Ik ben al blij als mijn iPhone de 5cm haalt. Lijkt me toestelspecifiek probleem.

Welkom in 2019 overigens.
Ja ik loop wat achter soms... :+ Mijn kinderen vonden mijn klapbare hoesje (met al mijn pasjes) echter iets voor 'oude l*llen'. Dus je moet wat.
True schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Het is niet consistent met wat ik hier lees over NFC op jouw telefoon: https://old.reddit.com/r/...13t_pro_issues/?rdt=52705
Ik had iets soortgelijks gevonden, maar de klachten gaan vooral over het niet werken of juist te korte afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door fw10 op 14-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Je hoeft je passen van je kinderen en spaarrekeningen( heb je daar een pas van?) toch helemaal niet op jouw telefoon te hebben staan? Dus knikker die er maar van af. Schiet je gewoon voor als je kids wat willen afrekenen. Of maak je het even over, of doe je spontaan grote aankopen?

Daarnaast zou ik gewoon de gezamenlijke pas als standaard instellen, aangenomen dat je die het meeste gebruikt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Er is een verschil tussen het moment dat de pinautomaat piept en dat er NFC-communicatie is. Toen jij het piepje van de automaat hoorde was je al lang en breed "te laat".

Google Wallet werkt zodra het scherm aan staat, meestal ook nog voordat je de telefoon hebt ontgrendeld (af en toe vraagt hij je om eerst te ontgrendelen). Je bent waarschijnlijk gewoon te dicht bij de pinautomaat geweest toen je scherm aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Barrycade schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:42:
Je hoeft je passen van je kinderen en spaarrekeningen( heb je daar een pas van?) toch helemaal niet op jouw telefoon te hebben staan? Dus knikker die er maar van af. Schiet je gewoon voor als je kids wat willen afrekenen. Of maak je het even over, of doe je spontaan grote aankopen?

Daarnaast zou ik gewoon de gezamenlijke pas als standaard instellen, aangenomen dat je die het meeste gebruikt.
Het is wellicht geen officiele spaarrekening, maar tot voor kort maakte dat qua rente niet uit. Ik heb er wel een pas van iig en het is altijd praktisch voor grotere aankopen.
Voor de kinderen kan ik inderdaad voorschieten, dat scheelt weer wat passen. Ik was alleen mijn CC nog vergeten, die heb ik op vakanties en reizen ook altijd bij, dus die komt er weer bij 8)
Patriot schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:45:

Ah, dus ik hoef de app niet eens te openen? Mogelijk heb ik dan inderdaad iets dichter bij de pinautomaat mijn scherm ontgrendeld om de juiste kaart er bij te pakken en werd er toen al betaald.
Onder de 50 euro hoef je dan niet te ontgrendelen gok ik?

[ Voor 36% gewijzigd door fw10 op 14-08-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

fw10 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Ah, dus ik hoef de app niet eens te openen? Mogelijk heb ik dan inderdaad iets dichter bij de pinautomaat mijn scherm ontgrendeld om de juiste kaart er bij te pakken en werd er toen al betaald.
Onder de 50 euro hoef je dan niet te ontgrendelen gok ik?
Klopt, de app hoeft niet geopend te zijn. Onder de 50 euro hoef je meestal niet te ontgrendelen. Ik heb er nog niet echt een heel duidelijk patroon in kunnen ontdekken, maar soms vraagt hij het ook daaronder wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 14-08-2024 15:29 ]

Pagina: 1